Bukefalos 28 år!

ställa ut katt..

En blandraskatt kan väl inte vara registrerad alls :confused: Det är ju bara renrasiga katter som har stamtavla. Men ställa ut kan du göra, det finns huskattsklass.
 
Men vad är registrerad då? Jag är medlem i SVERAK med mina två huskatter, tror jag. I och med att jag öronmärkte mina katter så fick jag ett inbetalningskort till SVERAK.

Är alltså registrerad detsamma som stamtavla?
 
Inbetalningskortet var inte till SVERAK, utan till Svenska Kennelklubben. Det är de som handhar registrena över alla id-märkta katter och hundar, SVERAK har inget med det att göra.

DU kan förstås som kattägare vara medlem i en SVERAK-ansluten klubb, trots det.

En SVERAK-registrerad katt åtföljs alltid av stamtavla, och är således renrasig.
 
Till SVERAK?? Det är SKK som sköter ID-registret...

Man kan beställa huskattsbevis från sverak, som behövs om man ska ställa ut dem i norge. Det är det närmaste "stamtavla" man kan komma. Stamtavla på blandras kan man bara få om det är en godkänd kontrollavelsparning...


Medlem i SVERAK blir man om man är medlem i en ansluten kattklubb. Stamtavla får katt som registreras av sverakansluten uppfödare, eller med en transfer från ett annat förbund.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 859
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Lägger den här och hoppas att det är ok... Jag har en katt. Den flyttade hit från ett katthem hösten 2012, inte det minsta tam. Och...
2
Svar
30
· Visningar
3 206
Senast: tanten
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 393
Senast: G-uldlock
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
959
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp