Bukefalos 28 år!

"Ställa ut" korsningskatt utan papper?

Bansan

Trådstartare
\"Ställa ut\" korsningskatt utan papper?

Jag har en fullständigt underbar (jaja, det säger ju alla *s*) perserblandning på 10 år, Oliver. Jag har flera gånger funderat på om man inte skulle kunna "ställa ut" honom bara för skojs skull och få en bedömning av nån riktigt kunnig kattmänniska men aldrig gjort slag i saken o kollat upp möjligheterna.
Nån här som vet hur det funkar... eller om det över huvud taget e möjligt att få bedömningar på icke rasrena katter?
Jag bor i södra Skåne o vill ju helst inte behöva åka hur långt som helst heller...

Bara en tanke :)
 
Re: \"Ställa ut\" korsningskatt utan papper?

Du kan ställa ut honom på utställning i huskattklass, precis som alla huskatter.
Eftersom huskatter inte har någon standard så tittar domaren då främst på sådana saker som charm, utstrålning, kondition osv.

Dock har jag hört att de flesta domare föredrar att katterna ser ut som "bonnkatter", och inte liknar raskatter.
Men det spelar ju ingen roll, du kan ju ställa ut ändå, men du kanske inte vinner.
 
Re: \"Ställa ut\" korsningskatt utan papper?

Han ser inte ut som som en perser, som många perserkorsningar ju brukar göra, utan han e korthårig o ser ut som en klassisk "europé".
Men han e en sån katt som charmar ALLA. Många som påstår sig avsky katter kan INTE låta bli att gosa med honom och jag får gång på gång höra hur speciel o "cool" han e...

Stackars lillebror Azlan blir nästan lite åsidosatt för att Oliver e en sån charmknutte=)
 
Re: \"Ställa ut\" korsningskatt utan papper?

Klart du ska ställa ut (som långhårig huskatt)!

Lycka till! :bump:
 
Re: \"Ställa ut\" korsningskatt utan papper?

Glömde...

Nästa utställning i Skåne blir i Lund 15-16:e maj.
Den är dock full nu, men åk gärna dit och titta, alltid bra som förberedelse.
Nästa skånska utställning är i Kristianstad 25-26/9 och sedan Malmö i oktober.

Titta gärna på www.sverak.se för mer info.
 
Re: \"Ställa ut\" korsningskatt utan papper?

Fast han var ju korthårig, och då ska han förstås ställas som en korthårig huskatt!
 
Re: \"Ställa ut\" korsningskatt utan papper?

Ojsan, läste slarvigt, jag givetvis ska han ställas ut som korthårig HUS... :)
 
Re: \"Ställa ut\" korsningskatt utan papper?

Glöm dock inte att gå med i en kattklubb om du inte redan är medlem i en. Kolla på SVERAK:s hemsida över deras utställningar så finns där länkar till inbjudningar till olika utställningar. Man måste kolla i tid flr det är en begränsad anmälningstid.

Ja, och kastrerad måste han vara, och vaccinerad om det inte är gjort.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag skrev dethär igår kväll när jag hade panik och ALLT bara var förmycket i huvudet. Så sa den personalen som var med mig att jag kunde...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 114
Senast: Voeux
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 901
Senast: Gunnar
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
33 249
Senast: Habina
·
L
  • Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 964
Senast: Motacilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp