Stängseltråd - Shettis

K

Krabban

Ni som har Shettisar, på vilken höjd har ni den nedre tråden på stängslet? 40 cm kanske?
 
I gräshagarna har jag trådar på 40, 80 och 120 cm.

I svälthagarna 30, 60, 90 och 120 cm.

Har även större hästar i dessa hagar. Trådarna ska vara hårt sträckta också, annars springer de gärna igenom.
 
Mellan 30 och 35 cm hög är den understa tråden. Den andra ligger på ca. 60 cm och den längst upp ligger kanske på 110.
 
Tja, hade vi inte haft ytterligare två små bus i stallet hade min shettis kunnat gå på en tråd i 50 cm höjd. Men nu måste vi ha lite mer tråd än så. :p
 
Numera är de trästaket för hela slanten...men givetvis med el åxå...skulle tro att de är 40-50cm från marken!!
 
Tack för alla svaren! Är lite nybörjare på Shettis så det känns bra att få reda på hur ni gör med dessa praktiska saker. :)
 
Sekunden efter jag skrev detta förvånade svar till dig så stack vår lilla ut! Där fick jag! :D Man lär sig den hårda vägen,hihi!
 

Liknande trådar

Utrustning Vet någon hur hööks fairfield sele är i storlek ska ha den till en shettis men undrar lite om shetland blir tillräckligt stor och hur...
Svar
9
· Visningar
716
Senast: LadySara
·
Anläggning Av någon anledning funkar det inte att koppla aggregatet direkt till åskledaren så som det är gjort tidigare och enligt beskrivningar...
Svar
0
· Visningar
461
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 960
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
1 994
Senast: ylvalill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp