STAFFE ÄGARE?

Gruvan

Trådstartare
Hej! Postar en fråga åt min vän som inte är medlem här.

Hon har en engelsk staffe (staffordshire bullterrier) som nu är 11 månader ungefär.
På de allra flesta staffar ser huvudet lite delat ut, ”kluvet” liksom..

Vid vilken ålder började era staffar få staffeformen på sina huvud?

Kanske konstig fråga, men vi har googlat och sökt som idioter utan att hitta någon som helst fakta om det..
 
Hej! Postar en fråga åt min vän som inte är medlem här.

Hon har en engelsk staffe (staffordshire bullterrier) som nu är 11 månader ungefär.
På de allra flesta staffar ser huvudet lite delat ut, ”kluvet” liksom..

Vid vilken ålder började era staffar få staffeformen på sina huvud?

Kanske konstig fråga, men vi har googlat och sökt som idioter utan att hitta någon som helst fakta om det..
Omöjligt att säga skulle jag tro men jag tycker att det brukar synas ganska tidigt. Hur ser föräldradjuren ut?
 
Omöjligt att säga skulle jag tro men jag tycker att det brukar synas ganska tidigt. Hur ser föräldradjuren ut?
Misstänker också att det kan vara svårt. Föräldrarna har delade, men inte superkluvet som man ser att många har.. men på hennes syns nästan ingenting än.. 🧐
 
Hej! Postar en fråga åt min vän som inte är medlem här.

Hon har en engelsk staffe (staffordshire bullterrier) som nu är 11 månader ungefär.
På de allra flesta staffar ser huvudet lite delat ut, ”kluvet” liksom..

Vid vilken ålder började era staffar få staffeformen på sina huvud?

Kanske konstig fråga, men vi har googlat och sökt som idioter utan att hitta någon som helst fakta om det..

De flesta raser brukar kunna bredda sig och grova upp till 3-5 års ålder. Mina har verkligen inte varit "färdiga" i kropern innan 2 års ålder.

Sen är det ju inget man kan påverka på något sätt så jag hade inte lagt så mycket tankemöda på det.
 
De flesta raser brukar kunna bredda sig och grova upp till 3-5 års ålder. Mina har verkligen inte varit "färdiga" i kropern innan 2 års ålder.

Sen är det ju inget man kan påverka på något sätt så jag hade inte lagt så mycket tankemöda på det.


Åh vad spännande.

Nej nej. Det är ingenting man vill påverka såklart. Dom blir ju fina vilketsom!
Det är mest spännande att se utvecklingen som sker med tiden!

Detta är en hane, och hittills är han hög men ganska slimmad, men det är nog som du säger att det kan ta tid just med kroppen 😃
 
Åh vad spännande.

Nej nej. Det är ingenting man vill påverka såklart. Dom blir ju fina vilketsom!
Det är mest spännande att se utvecklingen som sker med tiden!

Detta är en hane, och hittills är han hög men ganska slimmad, men det är nog som du säger att det kan ta tid just med kroppen 😃

Ja det kommer nog ta något år till innan han är färdig i kroppen. Min senaste hane av en helt annan ras var nog inte helt färdig innan 5 år. Den jag hade innan var nog ganska klar vid 2 år men han var mycket smäckrare.
 
Ja det kommer nog ta något år till innan han är färdig i kroppen. Min senaste hane av en helt annan ras var nog inte helt färdig innan 5 år. Den jag hade innan var nog ganska klar vid 2 år men han var mycket smäckrare.
Faschinerande hur det kan vara så olika..

Vi har ju läst lite om att de brukar ta runt 3 år på sig att bredda, så det stämmer väl ganska bra på ett ungefär då. Han har en kompis som är två år, den är mycket bredare i både ansikte och kropp. Men jag antar väl att ansikte breddar i samband med kroppen, skulle väl se lite märkligt ut annars kanske (haha) :)
 
En relevant fråga, är hunden från en raggad uppfödare och med stamtavla?

Engelska Staffar är populära att korsa med och säljs ändå som 'staffar'?

Jag bor i Aus så inte så insatt i Svenska hundar längre men här ser jag hundar som benämns som "Staffy" dag in och dag ut och de är allt från småhundar till 50-60kg. "Still a staffy" 🤷‍♀️
 
En relevant fråga, är hunden från en raggad uppfödare och med stamtavla?

Engelska Staffar är populära att korsa med och säljs ändå som 'staffar'?

Jag bor i Aus så inte så insatt i Svenska hundar längre men här ser jag hundar som benämns som "Staffy" dag in och dag ut och de är allt från småhundar till 50-60kg. "Still a staffy" 🤷‍♀️
Han är skk:ad, med stamtavla och seriös uppfödare. Skulle gissa på att han mäter ungefär strax över 40 i mankhöjd, och väger runt 15-16 nu. Så på höjden är han nog färdigväxt iaf 👏🏻
 
Faschinerande hur det kan vara så olika..

Vi har ju läst lite om att de brukar ta runt 3 år på sig att bredda, så det stämmer väl ganska bra på ett ungefär då. Han har en kompis som är två år, den är mycket bredare i både ansikte och kropp. Men jag antar väl att ansikte breddar i samband med kroppen, skulle väl se lite märkligt ut annars kanske (haha) :)
Jag tycker inte att ansiktet/uttrycket brukar ta så lång tid på sig. Bringan och kroppen är en annan femma. :) En tik löper ju ofta för första gången runt 1-1,5 år till exempel och då brukar de inte växa mer på längd eller höjd, mer mogna in i sig själva. Men det är bara att vänta och se!
 
En relevant fråga, är hunden från en raggad uppfödare och med stamtavla?

Engelska Staffar är populära att korsa med och säljs ändå som 'staffar'?

Jag bor i Aus så inte så insatt i Svenska hundar längre men här ser jag hundar som benämns som "Staffy" dag in och dag ut och de är allt från småhundar till 50-60kg. "Still a staffy" 🤷‍♀️
Han är skk:ad, med stamtavla och seriös uppfödare. Skulle gissa på att han mäter ungefär 40
 

Liknande trådar

L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 777
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag har en fråga hur jag ska bete mig mot just gällande hennes förhållande till hennes kropp och på bästa sätt stötta min allra bästa...
2
Svar
22
· Visningar
3 101
Senast: Qelina
·
Relationer Hej, jag har tidigare haft en annan användare här på forumet men har nu valt att starta denna. Jag skulle behöva hjälp med hur jag ska...
Svar
13
· Visningar
5 686
Senast: Luff
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 091

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp