Krisse
Trådstartare
Har ett äldre New Forest sto e Merrie Master- Burton Starlight här hemma, född på Smedhults Stuteri 1981 som det fortfarande är mycket håll i gång i! Hon motioneras 4-6 dagar i veckan och är jättefin i kroppen. Alla som ser henne gissar fel ålder. T o m veterinären som har sett henne under flera tycker att hon ser fantastiskt fräsch ut för att vara 25 år.
Innan jag fick henne, runt 1986-87 ställdes hon ut ett par gånger och fick GULD
.
Nu tycker jag ju det skulle vara roligt att ställa ut henne igen eftersom hon är så välbehållen, fin och musklad - en liten "egotripp" helt enkelt!
Nu till min fråga; Finns det några "hinder" för mig att ställa ut? Finns det någon vits att ställa ut henne mer än just min egotripp? Veteransto klass?
Måste jag vara med i Svenska New Forest föreningen för att kunna ställa ut? Och till sist: Var i södra Sverige kommer man att kunna ställa ut sin NF ponny? Finns det någon förteckning nånstans?
Tacksam för svar!
Innan jag fick henne, runt 1986-87 ställdes hon ut ett par gånger och fick GULD

Nu tycker jag ju det skulle vara roligt att ställa ut henne igen eftersom hon är så välbehållen, fin och musklad - en liten "egotripp" helt enkelt!
Nu till min fråga; Finns det några "hinder" för mig att ställa ut? Finns det någon vits att ställa ut henne mer än just min egotripp? Veteransto klass?
Måste jag vara med i Svenska New Forest föreningen för att kunna ställa ut? Och till sist: Var i södra Sverige kommer man att kunna ställa ut sin NF ponny? Finns det någon förteckning nånstans?
Tacksam för svar!