Stallägaren har förstört mina hösilagebalar!

Sv: Stallägaren har förstört mina hösilagebalar!

Alternativt struntat i allt vad balar heter och tagit mina hästar och dragit så fort jag bara kunde. Så kan hon stå där med trasiga balar och skämmas.

Precis så tänker jag göra!
Saken är den att jag känner de flesta som har häst här i området. Jag tror inte hon förståt det, hon är nyinflyttad. De kommer ju att fråga varför jag flyttat och jag kommer säga precis som det gick till.
Dessutom kommer jag stå kvar i samma område.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Stallägaren har förstört mina hösilagebalar!

Jo, visst blir jag sugen på att vara lika dryg och jäklig som hon är. :devil: Men samtidigt så tycker jag det är slöseri med energi över några hösilage balar som egentligen inte har så bra kvalitet. Jag tänker lägga energin på det nya stallet istället. Ett jättefint stall som jag får hyra helt själv av en bekant som jag har stort förtoende för. Hon har fixat så jag kan komma med hästarna redan på lördag fastän att vi bestämt 1 mars. Då tänker jag flytta alla mina grejer, städa efter mig och göra rent. Hon ska inte ha något hon kan klaga över där. Balarna lämnar jag och de kvittar ju ut februarihyran. Hon lär ju behöva fler balar eftersom hennes är sönder, eller så får hon ersätta min som är sönder, så det går ju på ett ut. Skulle hon misstycka och komma dragandes med en faktura sen får jag väl ta det då. Skicka en faktura för mina förstörda balar eller nåt, jag vet inte.

Tycker jag låter klokt av dig ,se till att kom iväg och ta balarna sen om hon fortsätter tjaffsa med en motfaktura för dina enslige balar som du lämnat .

Förlåt om jag inte riktigt trodde på dig förut och ifrågasatte lite ,det finns så många konstiga änniskor på Forumet som vänder och vrider allt till sin fördel .

Lycka till Mia
 
Sv: Stallägaren har förstört mina hösilagebalar!

Tack! Lycka till lär jag behöva känns det som.
 
Sv: Stallägaren har förstört mina hösilagebalar!

Jag tycker det låter klokt (om än lite orätt att du ska ge henne gratis hö) men jag skulle nog när jag flyttat skicka iväg ett mail Och ett sms (där jag skriver att jag både smsat och mailat) där jag informerar henne om att jag kvittar "Mina fyra balar" mot hyran för nästa månad". Jag skulle även i det mailet/smset skriva att jag noterat att X antal balar är trasiga och skriva "och jag antar därför att du är i behov av de hela balarna". På så sätt så skulle jag få dokumenterat vad som hänt och bevis på att hon är informerad om vad hon gjort. Så hon inte sen kommer och påstår att det aldrig hänt.

Men att fly snarast är nog klokt!
Ägaren låter en aningens rabiat och liksom Mia tror jag nog att jag får säga ursäkta, i din andra tråd skrev jag att det ju kunde vara synd om ägaren som kanske inte alls orkade stå och arbeta med din häst men hon låter väääldigt instabil om det du skriver är sant!
 
Sv: Stallägaren har förstört mina hösilagebalar!

Ett litet tips kanske det kan vara idé att dokumentera balarnas skick genom att knäppa några bilder? Kan kanske vara bra att ha vid ett senare tillfälle.
Jag skulle också ta min häst och promenera därifrån. Som någon skrev tidigare, folk är knepiga och denna verkar höra till den allvarligare skaran av knepighet.
Lycka till!
 
Sv: Stallägaren har förstört mina hösilagebalar!

Det har hänt lite mer saker nu dessa dagar som gått och jag vet inte vad jag ska säga... Märkligare människor har jag nog aldrig stött på!

Förra helgen i samband med att stallägaren hade flyttat fyra balar och de blivit fulla med hål så byttade jag hänglås till min sadelkammare. Stallägaren hade nykel till det lås som hängde där tidigare och jag kände mig inte bekväm med att hon kunde komma in bland mina saker. Några dagar senare kom hennes gubbe ut i stallet, han vill kolla så att allt stod rätt till med varmvattensberedaren, den står i min sadelkammare. Jag tänkte aldrig på att han ville komma in i sadelkammaren eftersom varmvattensberedaren inte är igång, vattenslangarna den är kopplad till frös sönder några vintrar sedan. Eftersom jag bytt lås och var han jättebesviken på mig och därför fick jag bara åka ut till stallet om de visste att jag skulle komma. Jag skulle skriva upp de tider jag tänkt komma på tavlan. Jag opponerade mig såklart, men han bara svarade att det var deras stall och de som bestämde.
Morgonen därpå när jag kom, avtalad tid, så hade de ställt upp sina bilar så jag inte fick komma in på gårdsplanen. Gubben pekade var jag skulle parkera och när jag klev av bilen fick jag en föreläsning av dem hur de "nya" reglerna på gården skulle vara. Jag fick inte parkera mer på gårdsplanen, bara komma ut till stallet när de var hemma (var inte de hemma fick inte jag komma ut till mina hästar) blev jag försenad skulle jag höra av mig, de hade bytt lås till stallet så jag var tvungen att knacka på varje gång jag skulle in i stallet och han hade en videokamera så han skulle kolla på filmen varje kväll, se så att jag inte varit där på ej avtalad tid. Har ni hört något så galet!? Visst, det var inte helt rätt av mig att byta hänglås på sadelkammaren, men deras motreaktion känns ju knappast i propertion.
De reglerna kunde jag följa sa jag. De gäller ju bara några dagar tänkte jag och så blir det förhoppningsvis lugnt den sista tiden. (Jag har inte nämnt för dem att jag har möjlighet att flytta till helgen, eftersom hösilagefrågan inte varit löst.) Gubben frågade om jag fortfarande skulle försöka flytta så fort som det var möjligt eller om jag skulle stå kvar tiden ut, den 28:e februari. Jag flyttar så fort jag kan, det är väldigt spännt här och det mår ingen av oss bra av svarade jag. Han var nöjd med det svaret. Jag passade på att nämna att jag kunde flytta mina hästar i början på veckan, kanske redan i helgen beroende på vädret. Jag frågade om det var ok för dem att de dagar jag ståt här i februari kunde kvittas mot de balar jag hade kvar. Han svarade att det fick jag ta med frun (stallägaren) för det visste han inget om. Hon var ok med det. Jag sa att de spånbalar som deras dotter var skyldig mig pengar för kunde hon få. Nej, nej svarar han, vi gör rätt för oss här. Ja, vi gör rätt för oss är svara frun. Hur många balar var det, frågar hon, listan blev ju utsuddad. (Vi hade en lista på tavlan i stallet över hur många spånbalar vi tagit. Samma lista suddade hon ut den dagan de flyttade de där fyra balarna som gick sönder.)

Jag kan fortfarande inte smälta hans kommentar "Vi gör rätt för oss här". Jag tror inte han har någon anning om hur många hösilage balar som egentligen är mina. Och sen att hon har mage att säga samma ska, hon som vet hur mycket pengar det handlar om.
Ja... vilka människor. Vad ska jag säga?

Idag flyttar jag, ska alldeles strax köra ut och börja. Förhoppnigsvis behöver jag ALDRIG mer ha med dem att göra.
 
Sv: Stallägaren har förstört mina hösilagebalar!

OMG den där stallägaren är ju knäppare än min förra :crazy:

Hoppas att flytten går bra för dig!
 
Sv: Stallägaren har förstört mina hösilagebalar!

Herre gud vilka osannolika stallägare! Så skönt att di flyttar idag. Hoppas allt går bra och att ni lyckas lösa det ekonomiska på ett sätt som funkar för dig!
 
Sv: Stallägaren har förstört mina hösilagebalar!

Det gick bra, jättebra. Stallägarna var fult upptagna med att lösa problemet med frusna vattenledningar och brydde sig inte så mycket om mig. Det var bara att ta min saker och hästar och gå iväg. Det nya stallet är inte längre bort än att jag kan gå dit. Fast de kom ändå ut och sa lycka till, ja gubben och dottern, inte frun. Fast jag hade antagligen skrattat om hon sagt något.
 
Sv: Stallägaren har förstört mina hösilagebalar!

Jösses Amalia vilka typer!

Jag kom att tänka på ordspråket; "Som man känner sig själv, känner man andra".
 
Sv: Stallägaren har förstört mina hösilagebalar!

Det har hänt lite mer saker nu dessa dagar som gått och jag vet inte vad jag ska säga... Märkligare människor har jag nog aldrig stött på!

Förra helgen i samband med att stallägaren hade flyttat fyra balar och de blivit fulla med hål så byttade jag hänglås till min sadelkammare. Stallägaren hade nykel till det lås som hängde där tidigare och jag kände mig inte bekväm med att hon kunde komma in bland mina saker. Några dagar senare kom hennes gubbe ut i stallet, han vill kolla så att allt stod rätt till med varmvattensberedaren, den står i min sadelkammare. Jag tänkte aldrig på att han ville komma in i sadelkammaren eftersom varmvattensberedaren inte är igång, vattenslangarna den är kopplad till frös sönder några vintrar sedan. Eftersom jag bytt lås och var han jättebesviken på mig och därför fick jag bara åka ut till stallet om de visste att jag skulle komma. Jag skulle skriva upp de tider jag tänkt komma på tavlan. Jag opponerade mig såklart, men han bara svarade att det var deras stall och de som bestämde.
Morgonen därpå när jag kom, avtalad tid, så hade de ställt upp sina bilar så jag inte fick komma in på gårdsplanen. Gubben pekade var jag skulle parkera och när jag klev av bilen fick jag en föreläsning av dem hur de "nya" reglerna på gården skulle vara. Jag fick inte parkera mer på gårdsplanen, bara komma ut till stallet när de var hemma (var inte de hemma fick inte jag komma ut till mina hästar) blev jag försenad skulle jag höra av mig, de hade bytt lås till stallet så jag var tvungen att knacka på varje gång jag skulle in i stallet och han hade en videokamera så han skulle kolla på filmen varje kväll, se så att jag inte varit där på ej avtalad tid. Har ni hört något så galet!? Visst, det var inte helt rätt av mig att byta hänglås på sadelkammaren, men deras motreaktion känns ju knappast i propertion.
De reglerna kunde jag följa sa jag. De gäller ju bara några dagar tänkte jag och så blir det förhoppningsvis lugnt den sista tiden. (Jag har inte nämnt för dem att jag har möjlighet att flytta till helgen, eftersom hösilagefrågan inte varit löst.) Gubben frågade om jag fortfarande skulle försöka flytta så fort som det var möjligt eller om jag skulle stå kvar tiden ut, den 28:e februari. Jag flyttar så fort jag kan, det är väldigt spännt här och det mår ingen av oss bra av svarade jag. Han var nöjd med det svaret. Jag passade på att nämna att jag kunde flytta mina hästar i början på veckan, kanske redan i helgen beroende på vädret. Jag frågade om det var ok för dem att de dagar jag ståt här i februari kunde kvittas mot de balar jag hade kvar. Han svarade att det fick jag ta med frun (stallägaren) för det visste han inget om. Hon var ok med det. Jag sa att de spånbalar som deras dotter var skyldig mig pengar för kunde hon få. Nej, nej svarar han, vi gör rätt för oss här. Ja, vi gör rätt för oss är svara frun. Hur många balar var det, frågar hon, listan blev ju utsuddad. (Vi hade en lista på tavlan i stallet över hur många spånbalar vi tagit. Samma lista suddade hon ut den dagan de flyttade de där fyra balarna som gick sönder.)

Jag kan fortfarande inte smälta hans kommentar "Vi gör rätt för oss här". Jag tror inte han har någon anning om hur många hösilage balar som egentligen är mina. Och sen att hon har mage att säga samma ska, hon som vet hur mycket pengar det handlar om.
Ja... vilka människor. Vad ska jag säga?

Idag flyttar jag, ska alldeles strax köra ut och börja. Förhoppnigsvis behöver jag ALDRIG mer ha med dem att göra.

Alltså, jag tror att din stallägare t.o.m slår min stallägare.. :crazy:
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1137177
 
Sv: Stallägaren har förstört mina hösilagebalar!

Det gick bra, jättebra. Stallägarna var fult upptagna med att lösa problemet med frusna vattenledningar och brydde sig inte så mycket om mig. Det var bara att ta min saker och hästar och gå iväg. Det nya stallet är inte längre bort än att jag kan gå dit. Fast de kom ändå ut och sa lycka till, ja gubben och dottern, inte frun. Fast jag hade antagligen skrattat om hon sagt något.

Hå hå ja ja vilket folk det finns....
Tur du kom därifrån snabbt.
Skönt med eget stall, eller hur? :)
 
Sv: Stallägaren har förstört mina hösilagebalar!

Det är underbart med eget stall!!!
Nu ska jag bara hitta en vettig inackordering. :D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 644
Senast: Lhas
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
995
Anläggning Jag börjar känna mig ganska uppgiven. Vi har inte lyckats hitta ett enda stall som passar våra önskemål. Stallet vi står nu i är...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
13 760
Senast: lizzie
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 059
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp