Bukefalos 28 år!

Stallhyra under sommaren

Sv: Stallhyra under sommaren

Jag tar samma året runt med en betalningsfri månad då jag städar ur och snyggar till, reparerar och sånt som gör att det inte är lämpligt att hästar bor i stallet.

Jag ser inte någon orsak till att man skulle sänka hyran bara för att hyresgästen inte nyttjar den. Foder och strökostnaderna är ju fördelade på 11 månader för att det inte ska bli så dyr månadskostnad.
 
Sv: Stallhyra under sommaren

jag betalar 2000 i kallhyra året om.. mina går inne på natten.. men brukar släppa dem 1-2 veckor dygnet runt på sensommrn, när de andra hästarna betat av själva "betet" då får mina 2 gå där tillsammans efteråt..
 
Sv: Stallhyra under sommaren

Det beror ju pa hur mkt manadskostnaden ar;)
 
Sv: Stallhyra under sommaren

men da valjer jag! Har jag inte det som ingar annars, fodringar, in och utslapp, osv. sa tycker jag det kan vara for mkt, beroende pa hur hog orginalhyran ar forstass
 
Sv: Stallhyra under sommaren

På sommaren blir det runt 300-400:-. Och då ingår ALLT. Tillochmed betfor och mineraler. Annan kraft får jag köpa själv. Då går hästarna för det mesta ute dygnet runt, men är inne vid mycket dåligt väder etc, beroendes på vilken hage de går i.
Dock så ska kanske jag och en kompis flytta till ett gammalt oanvänt stall här i närheten. Då blir det kanske en hundring/månad. Och den summan är jag nöjd med:smirk:
 
Sv: Stallhyra under sommaren

heJ!

Jag betalar 500 i kallhyra och 500 för bete/månad. Vi har full tillgång till stall, ridbana och div. utrymmen, men får sköta hästen själv sommartid om den ska vara inne, hö kan man ibland köpa av stallägaren, och torv köper vi själva året om..

Stog på ett stall som tog 2200 för bete/ månad plus att juli fick inte hästarna vara i stallet.. hade inte råd att stå där sommartid...

Kan inom parentes säja att jag står ca 3 mil norr om stockholm.. Och att sommartid får vi släpa vatten till hagarna själva och köpa saltsten själva och sköta tillsynen, så vi får eg bara betet../ Lavinia
 
Sv: Stallhyra under sommaren

Betalar kallhyra på 1600 kr alla årets månader (inget ingår, hö betalas separat ca var 6:e vecka och krafft ordnar vi själva), även om jag har hästen på bete.
På sommaren brukar det alltså bli 1600 kr + ca 1500 kr/månad för betet. Så tyvärr blir det inte speciellt mycket billigare på sommaren, även om man hade önskat det :smirk:
 
Sv: Stallhyra under sommaren

jag betalar 200:- i stallhyra över sommaren då hästarna kan gå ute dygnet runt på betet, då har man ju kvar sin box om man vill ha hästen inne, men inga utsläpp/insläpp eller fodringar ingår då, utan då får man sköta det själv, vanligen är det från juni-september.
 
Sv: Stallhyra under sommaren

Kommer flytta mina hästar nu och då betalar jag 1250kr sep-maj, jun-aug betalar jag 750kr. Kraftfoder, grovfoder etc ingår.
 
Sv: Stallhyra under sommaren

Har eget stall och kommer ev att hyra ut två boxar till en tjej.
Jag tar en grundhyra som är samma hela året runt. Grovfoder, kraftfoder och spån kommer hon att köpa av mig och betalar alltså bara för det som går åt. Under vinterhalvåret ingår in- och utsläpp samt fodringar. Vill hon ha sina hästar inne på sommaren så får hon fixa det själv.
Hon har ju fortfarande tillgång till boxarna och kan utnyttja stallet hur mycket hon vill under sommaren därför får hon också betala samma hyra under den tiden.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Såhär års överöses man av artiklar, reklam från fodertillverkare mm på temat att ta in hästarna från betet och "stalla in". För mig är...
2
Svar
34
· Visningar
3 921
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej, Jag flyttade i somras upp till norra Sverige och i samband med flytten skaffade jag en ny medryttarhäst. Under sommaren gick hon på...
2 3
Svar
59
· Visningar
9 934
Senast: Ramona
·
Anläggning Hej! Ni som är inackorderade eller har inackorderingar.. Har funderingar kring både prissättning och formulering.. Jag har2 st...
2
Svar
31
· Visningar
2 864
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 742
Senast: Egonson_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp