Stalltvätt och alger

fejko

Trådstartare
Finns det något algborttagningsmedel som man vågar ha i stallet? Mina väggar är vitmålade med silikatfärg men tyvärr bildades det en svart beläggning i vintras som kom ifrån ensilagebollarna.
 
Sv: Stalltvätt och alger

Låter som att du fått mögel på väggarna:crazy: Går oftast bort om du tvättar med hetvatten tvätt, borde funka med valig högtryck med!

Lycka till!
 
Sv: Stalltvätt och alger

Nja det var någon här på buke som sa att det var alger. Det var tydligen vanligt att det blev så när man förvarar ensilagebollar inne och det är just runt platsen där de har stått som det är värst. Tyvärr har jag varken varmvatten etter högtryck.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 317
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 852
Anläggning Finns det något smidigt sätt att bli av med alger och beläggningar i (svarta)vattentunnor? Självklart är det bästa att hålla efter...
Svar
18
· Visningar
2 074
Senast: Amanda_F
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 868
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp