Bukefalos 28 år!

Sv: Stalypso

Jättefin Stalypso-hingst!!!:)

På min Asta verkar bara benen växa ;) . Det händer ju inte så mycket på fronten då det gäller henne, hon ska ridas in i höst och betäckas till våren och det blir ju superspännande!!

I övrigt är det upp och ner i mitt hästliv. Förlorade mitt tävlingssto e Garibaldi i en olycka i hagen (fick ett bakben avsparkat av hagkompisen:cry:) för två veckor sedan. 5-åringen e Chicago Z blev 10:e placerad i finalen i Youngster Tour i Drammens CSI ** för dryga vecka sedan så det hjälpte upp förlusten.
 
Sv: Stalypso

Nej vad tråkigt med ditt sto! :( Men Grattis till placeringen i Drammen!!

Ni som har betäckt med Stalypso, vem i Sverige tar in från honom? Och finns han bara på fryst?
Ska betäcka min 4-åring (e. Quidam de Revel-Contendro I-Carthago) och nog är man lite sugen.......
 
Sv: Stalypso

I år är det Lövsta som tar in på honom. Enligt Lövstas hemsida finns han både på TAI och FAI.
 
Sv: Stalypso

Jättefin Stalypso-hingst!!!:)

På min Asta verkar bara benen växa ;) . Det händer ju inte så mycket på fronten då det gäller henne, hon ska ridas in i höst och betäckas till våren och det blir ju superspännande!!

I övrigt är det upp och ner i mitt hästliv. Förlorade mitt tävlingssto e Garibaldi i en olycka i hagen (fick ett bakben avsparkat av hagkompisen:cry:) för två veckor sedan. 5-åringen e Chicago Z blev 10:e placerad i finalen i Youngster Tour i Drammens CSI ** för dryga vecka sedan så det hjälpte upp förlusten.

Nej, så tråkigt med Garibaldistoet! Skönt att Asta mår bra i alla fall och att det gått bra med din andra häst på tävling.

Jag betäcker inte i år, men jag har blivit lite intresserad av Cosmeo till Skye nästa år om jag betäcker då. Visserligen blir det mycket Cor de la Bryere blod, men de avkommor jag sett efter honom är väldigt snygga, rör sig bra och han verkar ge lite mindre avkommor, vilket jag nog får sträva efter. Jag har själv ett litet sto e. Quintero, och hennes egenskaper hade kompletterat Skyes väldigt bra tror jag, snabb och liten, så kanske något Q blod hade passat henne bra? Skönt att det är ett år till att tänka på...
 
Sv: Stalypso

Linn H: Ditt sto kunde jag nästan ge ena armen för!! :laugh:Är obotligt förtjust i Carthago just nu!! Och Cosmeo har jag bara hört gott om på slutet! Har själv börjat kika lite åt Monte Bellini som jag förstår ger ridbara, försiktiga hästar!:)
 
Sv: Stalypso

Linn H: Ditt sto kunde jag nästan ge ena armen för!! :laugh:Är obotligt förtjust i Carthago just nu!! Och Cosmeo har jag bara hört gott om på slutet! Har själv börjat kika lite åt Monte Bellini som jag förstår ger ridbara, försiktiga hästar!:)

Mjoo den håller jag nästan lika hårt i som Stalypso'n ;) Det är nog den bästa häst jag suttit på, så jag hoppas hon blir dräktig och lämnar en lika bra :D
Jag hade en jättefin 10:a e. Monte som vi tyvärr fick ta bort i vintras.... Han var mitt förstahandsval till Quidamen men gick bort direkt eftersom att hon inte haft föl innan.

kl
Vågar mig på att lägga in en film på min Stalypso från idag, kanske skrämmer livet ur er när han visar sina dåliga sidor ;) Han har alltid haft mycket sadeltvång och när han blir lite het så går det ut över både hoppningen och det allmänna. Efter att jag stannat honom en gång innan tvåan där jag låg totalt mitt emellan så tycker jag han löser det bra, även om han gärna gör det på sitt egna lilla vis dvs mycket svårare än vad det egentligen är ;)
http://www.youtube.com/watch?v=gCFqKdgFUko
 
Sv: Stalypso

Jag tycker att en del språng var riktigt bra, trots att han var lite spänd i början.

Mina två e. Stalypso är ju inte i ridbar ålder ännu, men jag upplever än så länge att båda är relativt coola hästar. Den avkomma till stoet som är född 2011 e. Satisfaction, som också är e. Stakkato-Calypso II, sedan xx, är betydligt mer tuff och på, och jag kan tänka mig att han blir ganska het att rida.
Just nu funderar jag på att döpa årets hingstföl till Tjuren Ferdinand istället, visst busar han en del och racar i hagen, men han är nog den mildaste och snällaste fölunge hanteringsmässigt jag haft, än så länge kanske är bäst att tillägga eftersom han bara är 5 veckor gammal. Syrran har också hittills alltid varit väldigt medgörlig.
 
Sv: Stalypso

Min är också så "översnäll" att ha och göra med :) Står med öppet galler jämt och stona på andra sidan stallgången, och när man är ute och går är det kedja och longerlina på Quidamstoet och grimma o grimskaft på Stalypsohingsten... Helt underbar att ha och göra med, hoppas han fortsätter på samma spår för han är tillräckligt "svår" i ridningen utan att vara hingstig..
Jag upplevde där jag jobbade innan att Stalypson var betydligt trevliga och mjukare i temperamentet hanteringsmässigt än dom rena Stakkato-avkommorna som alla var "vassare", så det kanske stämmer överlag :laugh:
 
Sv: Stalypso

Roligt att det gått så bra för hans treåringar på testen.

Nu finns det bara fyra 09or registrerade i ASVH, men tre av dem visades, alla ston. Resultaten var för Stalypsia eu. Werther 977777, 97 för Marie-Chantal eu. Argentinus 898877, 88 och Angelique eu. L´Empereur de Thurin 987788, 87. När det gäller storleken så verkar han inte ge så litet baserat på dessa tre de var 171 cm, 166 cm resp. 167 cm när de visades.

Det här sätter ju press på våra 10or. Ska våra bidra till att Stalypso får ett bra BLUP så får vi kanske lägga oss i träning för det;) och hoppas på att de är i fas för att visas nästa vår.
 
Sv: Stalypso

LinnH: Våra hästar (min e Chicago Z) skall tydligen till samma tävling/klasser nästa helg! Gagnef! Tyvärr kommer inte jag att finnas på plats då jag måste jobba! Hade ju varit superkul att träffas annars men vi kanske får tillfälle någon annan gång!

Tackar för "storleksuppdateringen" Elle - hoppet är det sista som lämnar!! Självfallet satsar vi mot 3-årstest men det är dagsformen som får avgöra. Löshoppat har vi gjort några gånger på mycket låga höjder och det är väldigt roligt! Ibland går det lite för fort bara! Som vi sett så här långt så har hon väldigt fina framben!;)
 
Sv: Stalypso

Kul att din ska gå i Gagnef! Får försöka hinna kika på den :) Vi ses säkert på någon annan tävling under året, jag kommer hålla mig en del söderut.
 
Sv: Stalypso

Min vilde har varit skött sig i helgen, gjort fyra starter under 3 dagar och gjort sin absolut bästa (och jämnaste..) tävling hittills. Hoppas det håller i sig!
Avslutade helgen med 120-debut, utan några fantastiska förutsättningar (mkt regn under helgen bl.a) så tycker jag han var superduktig! Lite mattare i sprången än på lördagen då han var fantastiskt fin.
http://www.youtube.com/watch?v=ifrHpz477I4

sammigagnef.jpg

sammigagnef2.jpg
 
Sv: Stalypso

Han ser jättefin ut! Synd att ni bor så långt från Skåne;) annars hade det varit roligt att se er in action. Ni får nog ta och komma till Falsterbo eller Flyinge:)


Min senaste Stalypso avkomma är nu lite drygt 2 månader gammal, och han utvecklas fint tycker jag.

Lite bilder på honom från förra helgen.

scaled.php


scaled.php
 
Sv: Stalypso

Vi kommer försöka kvala honom till Flyinge, så förhoppningsvis går det att se honom där i höst :laugh:
Vad fin din ser ut i typen! Vad är det för möderne på den? (Står säkert tidigare i tråde men orkar inte leta....)
 
Sv: Stalypso

Det vore väldigt roligt att se din i Flyinge, så jag håller tummarna för att han kvalar dit.

Mamman heter Rose I och hennes stam är Turban Rose-Midas-Steinpilz xx-Falkura på mödernesidan, en blandning mellan SF, Holstein och Hannoveraner. Det finns en bild på henne här http://www.blup.se/sv-SE/horses/104596-rose-i-swb
Stalypso har förbättrat både typ och gångarter på de båda avkommor jag har, och förhoppningsvis så kommer de att kunna hoppa också;)
 
Sv: Stalypso

Idag kan vi vara lite extra glada över våra Stalypso-avkommor efter Santorinis vinst i Scandinavium Open! Tilläggas bör väl att han var enda avkomman till Stalypso i årets startfält.

Min gjorde sitt första kval till BT för ett par veckor sedan, har haft lite semester sen dess men ska igång nu igen för att göra nga tävlingar till och förhoppningsvis kvala klart.
177831_10150898742742617_1763599844_o.jpg

531620_10150991141568498_481765328_n.jpg
 
Sv: Stalypso

Jag var i Falsterbo i tisdags och såg Santorini i semifinalen. Såklart extra roligt för oss Stalypso fans att han vann alltihop!!

Då får jag förhoppningsvis se både din och Santorini på BT i höst:)

Lite bilder på Santorini från i tisdags

scaled.php


scaled.php


scaled.php


scaled.php
 
Sv: Stalypso

Jag tycker vi kan uppdatera våra Stalypso avkommor lite, spännande att höra hur era utvecklas.

Mina två växer och växer.
Jag är i valet och kvalet om 10an ska få ryttare på ryggen nu i höst eller om jag ska vänta till våren. Sadel och träns har hon haft några gånger, samt att hon är lite löshoppad (3 ggr i hela livet). Planen är nog egentligen 3 årstest, men jag får se lite hur hon växer.

Lite bilder från förra veckan på dem

10an Skye

134942.jpg


12an Superstition, nu 6 månader, båda är eu. Turban Rose

161230.jpg
 
Sv: Stalypso

Uppdateringen gällande lilla Asta är att hon sedan dryga veckan är på inridning! Superspännande faktiskt och de rapporter jag fått är att hon sköter sig strålande! Hon är sutten på och löshoppad några gånger och det gör hon jättefint! Idag kikade veterinären på henne i munnen eftersom det varit lite tjafsigt och där hittade man två vargtänder som plockades ut! Skönt att det blir gjort direkt så att man inte befäster munproblemen!

Liten är hon, ca 158, och som jag sagt tidigare oerhört ädel varför man uppfattar henne mindre! Lite jobb gör nog susen och hon gillar att arbeta! En mycket smart liten dam!:d
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har börjat få upp en massa reklam för hållbara blombuketter. Både torkade buketter som ska hålla i minst 6 månader, och lite...
Svar
17
· Visningar
701
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
52 570
Senast: Gunnar
·
Avel Hej! Igår på förmiddagen föddes en perfekt liten hingst..tyvärr har han legat trångt i magen och med frambenen ihopvikta. Detta innebär...
2
Svar
20
· Visningar
2 574
Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
306
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp