Bukefalos 28 år!

Sv: Stalypso

Ja vad ska jag säga.....det är nästan så jag önskar att mitt Garibaldisto inte är så fräsch och fin som hon är-precis kollat hos veterinären och trodde nog inte att det skulle vara riktigt så bra!;)

Annars hade det blivit en ny Stalypso-bebis! Låter onekligen som bra villkor och euron är står ju helt okej! Får väl se om jag kan övertyga stoägaren till min Asta att tillverka en ny!!

Asta är ca 150 över baken några dagar före sin 1-års dag!!
 
Sv: Stalypso

Jag väcker upp tråden lite med att bästa hingsthoppföl på det tyska fölchampionatet blev ett föl e. Stalypso-Cola. En ren Sprehe produkt kan man väl säga när det gäller hingstarna. Båda dessa finns tillgängliga i Sverige i år också.

Annars fortsätter min Stalypso att växa på höjden, hon går nu på bete, men jag ser att bakdelen drar iväg. Hovslagaren var här i förra veckan, och hon är fortfarande väldigt trevlig att hålla på med. Sedan får jag förhoppningsvis ett helsyskon till henne i mitten av april 2012. Jag har beställt en likadan som den jag har:laugh:
 
Senast ändrad:
Sv: Stalypso

Uppdaterar om min Stalypso -10. Han är nu såld och jag hittade verkligen en jättebra familj til honom. Det känns tomt men jag är så glad att det blev just dom!
Han är nu ca 155 och hur cool som helst. Han brydde sig inte det minsta när han kom fram till sitt nya hem. Jättebra psyke! Skönt!
Jag hoppas att det går bra för dom så att jag kan få se honom på tävlingsbanorna om några år och jag vill GÄRNA ha en till Stalypo. Jag hoppas Flyinge kommer ha kvar honom i sitt program!

Elle12: Om du jämför din Stalypso och Satisfaction, är dom lika? Kul att höra från en som har samma mamma hur dom blivit! Har du några nya bilder?

Nittionio: Hur går det med din fina stalypso?
 
Sv: Stalypso

Ja, det är blandade känslor när man säljer tycker jag, men man kan inte samla på alla. Skönt att din Stalypso kommit till ett bra hem.

Skye ( Stalypson) och Springbank (Satisfaction) är båda bruna utan tecken i huvudet, och att båda två har en riktigt bra trav och det är också mycket studs och galopp i dem båda. Skye är lite kortare i kropp och hals än Springbank. Båda två kommer nog att bli minst 170 cm tror jag. Nu är det ju sto och hingst, men förutom det så är Skye ändå mildare och lite försiktigare i temperamentet än Springbank.

Det ska bli intressant att se hur nästa Stalypso blir. Visst kan det kanske kännas lite insnöat att ta samma kombination flera gånger, men jag tycker att det blivit bra, så jag kommer nog att välja Stalypso eller Satisfaction igen till det stoet. Nu är ju villkoren med Stalypso bra också tycker jag. När jag använde Satisfaction hade jag ett skick, det blev två skick i år med Stalypso i samma brunst, så det är jag också nöjd med.

Här är Skye 8 veckor
30815869.jpg


Springbank 8 veckor och Skye 16 månader i slutet av juni
32515271.jpg


Skye i slutet av juni
32601917.jpg


Den här bilden tyckte jag också fick vara med när Skye rullar, Springbank studsar runt och mamma betar i bakgrunden
32601912.jpg
 
Sv: Stalypso

Vad fina dom är!
Hoppas att nästa års bebis blir minsta lika fin. Ska bli spännande att se den med!
Skye ser jättefin ut. Hon har lite likt huvud som min Stakkamo. Tror också att min hamnar runt 170 och högrest. Tyckte att min var kort i kroppen som liten och med kort hals men nu är han snarare långlinjerad så vi får se vart det slutar!
ska försöka lägga in en bild senare.
 
Sv: Stalypso

Kul att höra om era fina hästar!:)

Min Asta är troligen den som är minst av våra tre och hon hamnar nog runt 163-165 cm om jag gissar! Just nu är hon riktigt läcker, även om jag är part i målet så jag är tämligen säker på att det fortsatt kommer bli en supersnygg individ!Hon har sitt vackra, uttrycksfulla huvud och en lång välansatt hals. Hon är fortsatt väldigt ädel. Hon växer så det knakar i perioder och får lite jobbigt att röra sig just då. Tycker väl inte att hon har någon supergång just nu men har sett lovande saker i hagen både i trav och galopp vid några tillfällen.

Hon är väldigt "laid back" och självsäker. Hon är just nu "bara en unghäst" som äter, växer, sover och roar sig och skall så förbli något år till men jag är bra sugen att börja jobba med henne lite mer, så mina kliande fingrar får jag vänligen hålla i styr! Har väl planen att rida in henne nästa höst, visa på treårstest och betäcka henne som treåring. Spännande!! :d

Lär ju inte få något föl nästa år heller så nu står mitt hopp till henne och man får börja fundera på hingstval-det gäller att ha framförhållning, eller hur!!??:idea:
 
Sv: Stalypso

Kollade mitt sto i dag, 98 dagar sedan senaste semineringen med Stalypso, och där fanns ett foster på bakning, bara ca 237 dygn kvar att vänta nu om allt går som det ska.

Jag mätte Skye i dag, 166 cm i manken och högre bak, jag hoppas att det stannar runt 175 cm i alla fall. Hon är i alla fall fortfarande väldigt snäll och trevlig på alla vis, men det måste man vara, speciellt om man blir stor. Jag har inga planer på inridning nästa höst eller treårstest om det ska fortsätta i denna takten. Betäcka henne ska jag definitivt göra framöver, jag får försöka följa samma linje som till hennes mamma, dvs hingst med hoppinriktning med hyfsade gångarter som lämnar små hästar, får väl se om jag lyckas hitta en sådan till 2013 eller så;)
 
Sv: Stalypso

166:D jösses!!!! Ja då gör du rätt i att ta det riktigt lugnt!
Som sagt, jag tror inte min lilla räka når så högt ens när hon är färdigväxt!!

Blir kul att spåna framgent i hur vi avlar vidare på våra guldklimpar! Jag, som du verkar ha samma inriktning-mot hoppning men gärna med bra gångarter!
 
Sv: Stalypso

Nu är det lite nedräkning här till Skyes helsyskon föds, dvs om allt går som det ska, bf 19/4.

Jag såg att Stalypso fått ännu en son godkänd, denna gång i Danmark, Spitfire Z e. Stalypso-Lux Z-Ramiro Z, han ägs och är uppfödd i Holland.

Däremot har det gått lite troll i hans avkommor som anmäls till bruks här, både i år och förra året blev de som var strukna innan start, så jag hoppas på tredje gången gillt nästa år.
 
Sv: Stalypso

Har det blivit nån Stalypsobäbis?? :)
Jag är numera ägare (sedan ett halvår tillbaka) till Stalypsosonen som ströks från Bruks förra året, roligt att det börjar komma lite avkommor till denna fantastiska hingst i Sverige!
 
Sv: Stalypso

Vilken fining! :love:
Jaa min är fortfarande hingst, tanken var att han skulle visats i år istället men han fick tarmvred i maj förra året och missade hela 4-årssäsongen.
Som det ser ut nu kommer han inte matchas mot att visas som hingst, om han inte skulle utvecklas enormt och göra toppenresultat på årgångstävlingarna framöver. :)
 
Sv: Stalypso

Tack, ja, man kan inte vara annat än nöjd.

Kul att din är kvar som hingst, det hade varit väldigt roligt med en Stalypsohingst i Sverige;) Jag kanske kan få se honom på någon årgångstävling om jag har tur.

Betäcker jag nästa år så blir det nog Stalypso igen för det stoet.
 
Sv: Stalypso

Förhoppningsvis går han Breeders i höst :) Falsterbo är uteslutet i år tyvärr, det är han inte färdig för. Det är en häst överlag som behöver mycket tid, men han är värd att väntas på :laugh:
 
Sv: Stalypso

Vilken snygging:d

Hur stor är han? Hade han varit godkänd hade han typmässigt passat mitt stora sto med lång rygg perfekt;)
 
Sv: Stalypso

Han är ca 164, så inte så stor men jag tror han ger ett större intryck :) Hehe ja man vet aldrig.. Han kanske överraskar och blir helt fantastisk nästa år som 6-åring så att det går att visa på prestation, även om det känns ganska osannolikt ;)
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har börjat få upp en massa reklam för hållbara blombuketter. Både torkade buketter som ska hålla i minst 6 månader, och lite...
Svar
17
· Visningar
702
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
52 579
Senast: Gunnar
·
Avel Hej! Igår på förmiddagen föddes en perfekt liten hingst..tyvärr har han legat trångt i magen och med frambenen ihopvikta. Detta innebär...
2
Svar
20
· Visningar
2 575
Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
306
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp