Sv: Stalypso

kl

Nu var det ett tag sedan vi uppdaterade våra Stalypsoavkommor.

Min är stor, dock mest långa ben, men hög blir hon. Coolare häst får man nog leta efter, väldigt lätthanterlig får jag säga. Hur är era andra? Man vet ju aldrig vad det blir, men jag är nöjd med denna, och jag hade gärna gjort en till, men det blir det nog inte eftersom det innebär resa till Tyskland.
 
Sv: Stalypso

Ja nu var det ett tag sen vi sågs!
Vackra Asta ser just nu ut som ett förvuxet russ! Inte särskilt vacker för dagen men det ändrar sig säkert, man brukar ju säga att det som göms i snö kommer upp i tö och det hoppas vi på! Överbyggd bak och rejält med päls är ju inte så tilltalande men hon är pigg och glad!:bump:

Och precis som Elles pålla är Asta oerhört trevlig att hålla på med, helcool i allt! Åkte hästtransport till djursjukhuset ensam, 4 dagar efter den totala avvänjningen från mamma...lastade sig själv och var helt underbar inne på kliniken! Ja hon har ett helt fantastiskt huvud! Hon går tillsammans med övriga pållar i familjen och hon tar för sig ordentligt :devil: och säger ifrån om saker och ting inte passar henne samtidigt som hon är oerhört trygg även bland sina kamrater!

Hoppas Elle och Mellan haft en god jul med sina Stalypsobäbisar-snart är de ju åringar!! God fortsättning!!:)
 
Sv: Stalypso

Kul att höra om Asta och att även hon har så bra temperament. Vad hade hänt med Asta, inget allvarligt hoppas jag?
Mamman till min är också snäll och lätthanterlig, men hon kan elda upp sig ibland, så jag tycker att Skye är coolare i en del situationer, även om hon är en pigg och vaken häst. Så värst vackra är de som sagt inte nu.

Här är en bild på Skye i snön, nu 10 månader. God fortsättning själv.

31945153.jpg
 
Sv: Stalypso

Inget allvarligt med Asta, bara en liten sårskada på en bakkota där det kom in lite jordbakterier och jag går på kryckor :p så det var lite svårt att göra rent själv......

Astas mamma har också ett hett temperament och så även storasyster e Carland så jag måste säga att jag tror att det sköna temperamentet måste nedärvas från Stalypso :idea:.
 
Sv: Stalypso

Skönt att det inte var något allvarligt med Asta. Hoppas att du själv kryar på dig också.

Jag såg precis att Stalypsos son f.07 e.Stalyso-Escudo I är anmäld till bruks, det ska bli spännande att se honom. Om jag kommer ihåg rätt så har mellan sett honom tidigare?
 
Sv: Stalypso

Ja det blir spännande att skåda :)

Själv har vi hunnit ytterligare resor till djursjukhus, nu senast i måndags :(
Asta hade fått en smäll, troligen spark, i huvudet-strax under vänstra ögat....nu gick även det bra - inga frakturer eller hål in mot bihålorna :p .

Hon är så otroligt orädd för andra hästar, vilket inte alltid är så himla bra - vore ju skönt om hon backade undan men hon gör helt tvärs om, surar och backar mot de äldre.....tur att de är obroddade i alla fall!

Men det goda i eländet är att hon blir lastvan, superduktig-går rakt in och uppför sig strålande på kliniken, står och tuggar på grimskaftet och ser sig lite lugnt om! Sån attityd och så himla självsäker!
 
Sv: Stalypso

Tur i oturen för Asta att det inte blev värre. Inget ont som inte har något gott med sig ändå när det gäller lastningen och hanteringen.

Skye är somsagt väldigt snäll och relativt cool, men hon aktar sig för de andra hästarna som tur är.

Ja, det ska bli roligt med bruks, hoppas att många av hingstarna lever upp till de förväntningar man får när man läser stamtavlorna.
 
Sv: Stalypso

Jag antar att ni sett att Elin Janson Hässelkulla Invest ska visa Stalypsos Son e Stalypso - Escudo på bruksprovet :) ;)
 
Sv: Stalypso

Och appropå något helt annat såg jag att Stakko vunnit i Verden i helgen! :D Kom på det när jag såg "dig".
 
Sv: Stalypso

Och appropå något helt annat såg jag att Stakko vunnit i Verden i helgen! :D Kom på det när jag såg "dig".

kl

Hej!! Det har jag missat! Var såg du det?? Han har gått kanon i höst, först vann han 3 av 4 starter (2a i den 4e) o senast innan jul vann han båda på 9,0 :love: så han är upptagen i Hannoverförbundets Hoppavelsprogram :laugh: jag är så löjligt stolt över honom :o:rofl:
 
Sv: Stalypso

Tack!! :bow: Ja det är han som rider honom, ingen aning om vem han är dock... :o
 
Sv: Stalypso

.

Jag såg precis att Stalypsos son f.07 e.Stalyso-Escudo I är anmäld till bruks, det ska bli spännande att se honom. Om jag kommer ihåg rätt så har mellan sett honom tidigare?

Goddag yxskaft kan man säga... jag trodde jag läst tråden :o inte meningen att upprepa det du redan sagt Elle... jag borde vetat att du har koll ;) han e fin by the way :)
 
Sv: Stalypso

Kul att de går så bra med Stakko!!

Jag gjorde en liten nostalgitripp i går em och kollade på filmerna jag tog på premieringen i Verden-08 där jag såg en Stalypso avkomma som jag gillade mycket. Vi var då även på ett studiebesök på Sprehe och såg Stalypso, det var intressant. Nu blev inte den jag gillade godkänd, men där var ju också Starkko, och han hoppade verkligen super där när han blev premiehingst.

Hoppas nu att alla som är anmälda kommer till bruks också.
 
Sv: Stalypso

Jätteduktig unghästryttare. Har för mig att han är den som ridit flest finaler i hoppning på Bundeschamp genom tiderna. Så helt klart en bra ryttare att ha på honom! :)

DET var roligt att höra!! Hoppas de kommer så långt :) då måste man nog åka ner o titta ;) Tusen tack för infon o ursäkta KL...


Elle; ja det var kul i Verden -08 :) inte att förväxla honom med StaRkko dock ;) Stakko är det, lite irriterande att de har så lika namn...
 
Sv: Stalypso

Nä, jag har nog koll på de där två, och de är ganska olika förutom färgen då tycker jag, till fördel för din såklart:laugh:
 
Sv: Stalypso

Ja, vad säger ni Stalypsofrälsta, nu tar Flyinge in honom för 190 euro i språng och 750 euro på 90 dagar. Det kanske är så att man kanske vågar sig på honom i år. Kvaliteten kan ju också vara olika från år till år, samt om de kommit tillrätta med spädningsvätskan som tydligen var ett problem 2008 som jag har fått info om. Jag ska nog kolla med Flyinge lite mer runt detta.

Min Skye är nu 1 år, och hon är i jämnhöjd med mina 2 åringar, ca 157 cm. Hon är som jag skrivit tidigare mycket trevlig att hantera och hon har klart bäst gångarter av mammans avkommor hittills.

En bild på Skye med en av 2 åringarna i bakgrunden.

32184686.jpg
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag vänder mig till Bukefalos, då det är det största forum/grupp jag känner till, där en majoritet är kvinnor och många dessutom aktiva...
Svar
12
· Visningar
1 147
Senast: Ajda
·
Kultur Jag är sugen på att försöka lära mig franska. Jag läste franska i 6 år i grundskolan, men det resulterade i mest teoretiska kunskaper...
Svar
3
· Visningar
296
Senast: manda
·
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
10
· Visningar
522
Hemmet Jag har börjat få upp en massa reklam för hållbara blombuketter. Både torkade buketter som ska hålla i minst 6 månader, och lite...
Svar
17
· Visningar
738

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp