Bukefalos 28 år!

Stam-kunniga!!

Sv: Stam-kunniga!!

Ska det säljas kvittar det väl med Super Arnie....MEN tränare överlag har ju inte mycket övers för fuxmärrar så BLIR det en sån efter Spotte ( som lämnar mycket fuxar) så lär den inte vara så lätt att sälja....lättare med Super Arnie.

By the way så fuxMÄRRAR gillar jag inge vidare ( fast jag haft en som var både bra o trevlig, ) Så den får du behålla isåfall :D

Jag brukar tänka som så att antingen vill jag betäcka med en "ny" snackhingst med bra modersstam , eller så betäcker jag med en äldre beprövad som lämnar BÅDE bra ston o hingstar.....
 
Sv: Stam-kunniga!!

Låter sunt.

Vad skulle du betäcka en sådan som L´Infante med om du bara tittar på blodet? Nu går ju San Pellegrino bort om den inte säljs till nästa år... ;-)

Rite On Line?
 
Sv: Stam-kunniga!!

ska man ha själv ska man nog för att vara så "säker" som möjligt ta en beprövad hingst som lämnar lika bra ston som hingstar ..sen ska man se efter hur mycket den får kosta..din märr kan du ju ta "vadsomhelst" på egentligen och jag skulle välja nåt helamerikanskt. I franskhästarna finns ju en gnutta fullblod sägs det ju.
Om jag var ekonomiskt oberoende skulle jag ta Viking Kronos faktiskt..Express Ride är ju död men han hade också varit intressant...Indyhope kanske kan vara med o hjälpa till lite.

Rite on Line är ju en bra hingst, men hur lämnar han på stosidan? Sen är han lite för "crawlig" eller hur jag ska förklara för att man ska tycka att det blir bra på franskt som själva kan ha lite bekymmer med koordinationen :D
 
Sv: Stam-kunniga!!

*kl*

Enjoy Lavec då, Naffa?! Han lämnar ju fina ungar och det borde gå att sälja.

Anledningen till att jag skrev Global Glide är att jag tror det går att sälja ungen och att han har väldigt intressant stam och exteriör. Tycker det är en spännande hingst. Sneglar själv på honom.
 
Sv: Stam-kunniga!!

Mr Pine Chip skulle jag föreslå till L'Infante. Skulle också ta något helamerikanskt.
Går nog också att sälja hans andra kull om avkomman ska säljas.

Tog honom till min franska koloss i år.

Annars skulle jag föreslå Diamond Way. ;)
 
Sv: Stam-kunniga!!

Mr Pine Chip skulle jag föreslå till L'Infante. Skulle också ta något helamerikanskt.
Går nog också att sälja hans andra kull om avkomman ska säljas.

Tog honom till min franska koloss i år.

Annars skulle jag föreslå Diamond Way. ;)

Ja, helt klart ett tänkbart alternativ. Eller Muscle Memory, kanske. ?
 
Sv: Stam-kunniga!!

Jodå, Enjoy har transportsperma. Vet en som blev inseminerad här i trakten.

Ja men då hämtade dom sperman själva i så fall?
Förra året så fick en av våra ägare åka fem-sex gånger då hans sto stod vid ett stuteri i närheten för semin.

Han trodde det skulle bli billigare...det blev det inte.

AM
 
Sv: Stam-kunniga!!

Min drömvarmblodshingst är Orlando Vici :love:..

Vet dock inte hur det är kombination med stoet i fråga eller om han har transport.. har för mig att dom hade det men bara till vissa seminstationer. :crazy:
 
Sv: Stam-kunniga!!

Kl
Just nu lutar det mycket åt Muscle Memory.
Ägaren ska kontakta hingsthållaren för bokning.

Hoppas nu att han inte är fullbokad...

AM
 
Sv: Stam-kunniga!!

Får vinnande förslag en trisslott nu också?;)

Jajamen!!
Har bestämt att liva upp stämningen för er lite grann..

Bokning klar på.........Muscle Memory!!
Vinnande är......CK!!
Hon var först med förslaget. :D

Så Ck får nu ta och kolla postlådan till veckan :)

AM
 
Sv: Stam-kunniga!!

*kl*

Enjoy Lavec då, Naffa?! Han lämnar ju fina ungar och det borde gå att sälja.

Anledningen till att jag skrev Global Glide är att jag tror det går att sälja ungen och att han har väldigt intressant stam och exteriör. Tycker det är en spännande hingst. Sneglar själv på honom.

Enligt vad jag hört har Global Glide stora problem med simmarna...

Ett par bekanta till mig hade tänkt betäcka med honom men har ändrat till San Pellegrino.


.
 
Sv: Stam-kunniga!!

San Pellegrino hade också problem med sperman i fjol....Jag fick ta fryst och det kostade "skjortan"
 
Sv: Stam-kunniga!!

Då har de har max otur då... :(

Först Opal Viking som inte vill på fantomen och sen GG, och sen detta då, om inte simmarna är bättre i år?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 539
Senast: Hedinn
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 716
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 527
Senast: Milosari
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
6 883
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp