Stanna eller inte stanna?

Hade inte barn funnits tror jag att jag hade lämnat.
jag känner mig frustrerad över det, samtidigt som jag får otroligt dåligt samvete gentemot barnen.

Bättre två lyckliga föräldrar på var sitt håll, än inte lyckliga föräldrar tillsammans och barnen tackar en Inte när de blir äldre, för att man stannat i ett förhållande "för deras skull".
 
Även om passion, åtrå, whatever är en jättestor och viktig del i ett förhållande så ändras det ju även genom åren, ofta övergår det till ett mer 'kamratligt' förhållande där under en del år, sex blir underordnad 'vardagen'. Med som du skriver 3 + 1 barn, häst, fotboll, städning, matlagning, hämtning, skjutsning, tvätt kan det vara svårt att få tid till varandra, än mer till sex. Nu vet jag inte hur gamla era barn är, men som småbarnsförälder är det svårt att ha spontansex även i sin egen säng när det plötsligt kan stå en fyraåring och meddela att hen är törstig eller vill sova hos mamma och pappa i natt. :rofl:

Sedan, rent krasst, vad är det som säger att du hittar det där nya passionerade förhållandet som du vill ha? Nu kommer jag att låta som en äktenskapspsykolog eller sexolog, men ta tid för varandra och innan allt går för långt, så finns det hjälp och alternativ för era olika behov - att ni kan prata om det öppet är otroligt bra. Myten att det alltid är mannen som har störst behov är inkorrekt. Olika individer har olika stora behov. Men man kan få det att fungera så du har det bästa av två världar. Om det inte är så att du egentligen känner att det inte finns något kvar mellan er emotionellt romantiskt/kärleksfullt.

En fråga: Vill du fortfarande ha honom fysiskt/psykiskt? Är svaret ja, då tycker jag du/ni ska ta hjälp. Är svaret nej, då kanske du måste fundera på att bryta upp, hur jobbigt det än blir, praktiskt och mentalt.
 
Kan det va så att ni skulle behöva lite mer tid med varandra som par för att tända lågan lite igen? Det låter ju inte precis som om ni fått speciellt mycket tid för varandra på länge med alla barn och fitidsaktivitetet.

Jag kan känna ibland att man glömmer bort varandra i allt vardagsstök men bara man får rå om varandra som par och verkligen få sitta ner o prata och göra roliga saker tillsammans på tu man hand så minns man plötsligt igen vad det var man föll för i början.
 
Det har inte alltid varit såhär, men blivit sämre och sämre med åren. I början fanns det.

För att få bukt med problemet måste man nog gå till botten med orsaken. Dvs, mkt kan förändras på 10 år.
Varför åtrår han inte dig längre ? Det här lär jag väl få skit för... Men många kvinnor bryr sig inte om att tappa gravidkilona efter att man fått barn. Sen att ni har så lite egentid och att barnen tar upp så mkt tid kanske gör att suget dalar också... Egentid är nog väldigt viktigt för samlivet misstänker jag.
 
För att få bukt med problemet måste man nog gå till botten med orsaken. Dvs, mkt kan förändras på 10 år.
Varför åtrår han inte dig längre ? Det här lär jag väl få skit för... Men många kvinnor bryr sig inte om att tappa gravidkilona efter att man fått barn. Sen att ni har så lite egentid och att barnen tar upp så mkt tid kanske gör att suget dalar också... Egentid är nog väldigt viktigt för samlivet misstänker jag.
Så det beror på vikt även här? Du är sanslös..
TS har ju inte skrivit något om vikt?
 
Så det beror på vikt även här? Du är sanslös..
TS har ju inte skrivit något om vikt?
Det vet vi väl inte ? Endast TS sambo kan svara på det ? Varför åtrår han inte henne längre ? Kan mkt väl vara så att hon gjort en fysisk förändring. Eller så är det helt andra orsaker.
 
Det vet vi väl inte ? Endast TS sambo kan svara på det ? Varför åtrår han inte henne längre ? Kan mkt väl vara så att hon gjort en fysisk förändring. Eller så är det helt andra orsaker.
Vi vet inte alls om han åtrår henne det hon pekar på är hennes känsla av att vara åtrådd vilket kan bero på fler asaker. Det kan vara att han faktiskt inte gör det eller det kan vara att han är dålig på att uttrycka det på ett sätt som tillfredställer TS önskan.
 
Det vet vi väl inte ? Endast TS sambo kan svara på det ? Varför åtrår han inte henne längre ? Kan mkt väl vara så att hon gjort en fysisk förändring. Eller så är det helt andra orsaker.
Det var ju du som tog upp vikt.
Om det inte finns åtrå eller passion kan det ju bero på massa olika saker och det kanske inte alls har med TS vikt att göra.
Jag tycker bara det är ologiskt att vara så fokuserad på vikt och yta som du är.
 
Vi vet inte alls om han åtrår henne det hon pekar på är hennes känsla av att vara åtrådd vilket kan bero på fler asaker. Det kan vara att han faktiskt inte gör det eller det kan vara att han är dålig på att uttrycka det på ett sätt som tillfredställer TS önskan.

Absolut, men han gjorde ju det ibörjan av förhållandet. Eller hon kände sig åtråd ibörjan. Alltså har något skett på vägen...
 
Ja något har skett men om det är henns känsla som förändrats, hans sätt att uttrycka sig eller om han faktiskt åtrår är bara spekulationer och det är inte så lönt att spekulera i.
Nej, det är ju det dom måste diskutera fram. Om inte det går så får man leva med det eller gå vidare.
 
Nej, det är ju det dom måste diskutera fram. Om inte det går så får man leva med det eller gå vidare.
Och med tanke på att man redan haft en diskussion om det hela så borde det kommit fram om det är något han skulle vilja förändra. Om det nu skulle bero på vikt eller kroppsform eller vadsomhelst så har han haft chansen att uttrycka det och då fyller det ingen som helst funktion att poängtera att det "kanske beror på det", då borde hon redan veta det.
 
Och med tanke på att man redan haft en diskussion om det hela så borde det kommit fram om det är något han skulle vilja förändra. Om det nu skulle bero på vikt eller kroppsform eller vadsomhelst så har han haft chansen att uttrycka det och då fyller det ingen som helst funktion att poängtera att det "kanske beror på det", då borde hon redan veta det.

Absolut, men jag tror få män skulle våga uttrycka det. Då drar man hellre en vit lögn för att få behålla förhållandet.
 
Fast åtrå, kär osv avtar ju med tiden. Det är bara att acceptera typ. Sånt är livet. Så som att man får rynkor med åldern 😉

Och att umgås och leva ihop hela tiden ja då dör det. Speciellt med massa aktiviteter/barn. När barnen flyttar ut kommer allt en missat tillbaka 😉
 
Om nu mannen man varit tillsammans med i 10år inte klarar av att kommunicera det så har man större problem än eventuell gravidkropp. Det är helt enkelt inte rätt plats att spekulera i det.
I det här fallet tror jag det inte spelar roll om man varit tillsammans 1 år eller 30 år. Vi spekulerar ju i alla andra möjlighter så varför inte spekulera i detta ? Men TS sambo har ju uttryckt att han är nöjd så då får vi ju anta det :).
 
I det här fallet tror jag det inte spelar roll om man varit tillsammans 1 år eller 30 år. Vi spekulerar ju i alla andra möjlighter så varför inte spekulera i detta ? Men TS sambo har ju uttryckt att han är nöjd så då får vi ju anta det :).
Nej man vet inte det kan vara att han egentligen är en furry och bara vill att hon ska ta på sig en djurkostym men av någon anledning så råkade det vara just vikten som du helt slumpmässigt gissade på? Jag kan förstå vart du kommer ifrån att det är upp till alla involverade parter att hålla saker levande och intressanta och det kan även innefatta att titta på sig själv och vad man gör själv men det är inte direkt en hemlighet eller okänt för kvinnor att man ofta bedöms på sin kropp så det behövs inte någon utomstående utseendekonsult för att tipsa om det.
 
Läser igenom ditt inlägg igen @Mirtai och det som slår mig är när du pratar om närhet. Många män har svårt med just det, ett emotionellt utelämnande och mental om inte fysisk nakenhet. Du säger själv att han är nöjd med hur ni har det medan det är du som vill ha mer. Mer sex, mer (bekräftelse?) att du är älskad och åtrådd sexuellt och emotionellt. Det känns som det är kanske nyckeln i det hela. 'Slentriansex' är inte helt ovanligt. Och han (liksom många kvinnor i förhållande ska aldrig behöva sex för att partnern vill ha det och det inte är ömsesidigt).

Jag skulle börja i den ändan. Du ifrågasätter om du älskar honom fortfarande. Älskar han dig fortfarande? Eller tycker han att det är bra som det är eftersom det är praktiskt och lunkar på? Vänd på allting, vad vill han ha, vill ni inte ha samma sak, ja då är förhållandet svårt att fortsätta och då blir det delad vårdnad och praktiska problem. Eller går ni bara förbi varandra? Den fysiska lustan avtar oftast med tiden men har ni fortfarande mental lust för varandra?
 
Nej man vet inte det kan vara att han egentligen är en furry och bara vill att hon ska ta på sig en djurkostym men av någon anledning så råkade det vara just vikten som du helt slumpmässigt gissade på? Jag kan förstå vart du kommer ifrån att det är upp till alla involverade parter att hålla saker levande och intressanta och det kan även innefatta att titta på sig själv och vad man gör själv men det är inte direkt en hemlighet eller okänt för kvinnor att man ofta bedöms på sin kropp så det behövs inte någon utomstående utseendekonsult för att tipsa om det.

Jag gissade inte bara på vikten. Utan bristen på egen tid. Angående vikten är det mest en observation att kvinnor tycks bry sig mindre om sig själv när man skaffar barn. Dvs, med viktuppgång som följd , allt fokus går på barnen och ens egna behov och partners försvinner i skymundan. Jag tror det är relativt vanligt med att samlivet dalar när man skaffar barn...

Nej, det kanske inte behövs. Men ingen annan har ju tagit upp min infallsvinkel.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 210
Senast: Whoever
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 429
Senast: cewe
·
Skola & Jobb Hej, Jag har sen ett år tillbaka varit sugen på att byta jobb. Sökte därför en tjänst som jag blev intresserad av. Var på intervju och...
2
Svar
33
· Visningar
2 695
Senast: Dorinda
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 458
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp