Kiwifrukt
Trådstartare
Ett annat problem som jag hade när jag hade två deltidsjobb (jobbade oftast måndag-onsdag på ett ställe ena veckan, sen torsdag och fredag på det andra, plus lördagen på det jobbet som hade helgöppet) var att man förlorar sjukt mycket pengar om man behöver ta ut två karensdagar. Säg att jag blev sjuk så att jag inte kunde gå till jobbet på onsdagen = en karensdag. Men eftersom jag skulle gå till det andra jobbet på torsdagen sen måste jag ta ut en karensdag till. Nu har jag som jag skrev i mitt första inlägg enbart stannat hemma två gånger varav den ena visade sig vara "i onödan" och jag kunde gå till jobbet som vanligt nästföljande dag. Men vid det andra tillfället var det bara att släpa sig iväg (förkylning) efter första dagen.
På mitt butiksjobb drog de, uppenbarligen, en hel dagslön för åtta timmars arbetsdag (drygt en tusenlapp) för karensdag, även om jag egentligen bara skulle jobbat fem timmar enligt schemat och tjänat ungefär hälften av det de drog i karens. Nu jobbar väl de flesta människor på ett och samma jobb i och för sig, men det är ändå några som har två.
På mitt butiksjobb drog de, uppenbarligen, en hel dagslön för åtta timmars arbetsdag (drygt en tusenlapp) för karensdag, även om jag egentligen bara skulle jobbat fem timmar enligt schemat och tjänat ungefär hälften av det de drog i karens. Nu jobbar väl de flesta människor på ett och samma jobb i och för sig, men det är ändå några som har två.