Bukefalos 28 år!

Smittspridning och stanna hemma från jobbet

Jag pratade med honom nyss och jag kommer gå till jobbet imorgon men nu hade de ändrat sig angående skärmarna så ska ta med dem hem!

Så bra! Företagen måste ju bli lite mer flexibla i dagens läge och gå utanför ramarna. Vill de att ni ska jobba hemma så får de ju ge er möjligheterna, speciellt som det verkar vara enkelt i ditt fall att bara ge klartecken för att ta med skärmar hem. Sen får man leva med att ha kontoret i köket/vardagsrummet en period.

Min jobbdator är rätt trevlig att jobba med utan extern skärm men jag kommer sakna mina två jag har på kontoret. Mest kommer jag nog sakna vardagen med mina härliga kollegor!
 
Så bra! Företagen måste ju bli lite mer flexibla i dagens läge och gå utanför ramarna. Vill de att ni ska jobba hemma så får de ju ge er möjligheterna, speciellt som det verkar vara enkelt i ditt fall att bara ge klartecken för att ta med skärmar hem. Sen får man leva med att ha kontoret i köket/vardagsrummet en period.

Min jobbdator är rätt trevlig att jobba med utan extern skärm men jag kommer sakna mina två jag har på kontoret. Mest kommer jag nog sakna vardagen med mina härliga kollegor!

Ja det tyckte jag också! Det var oro över att skärmar skulle försvinna men jag förstår inte den logiken då de är märkta och som sagt reggade på oss.
Jag har inga problem att anpassa hemmet men ställde mig inte direkt positiv att behöva köpa nått hem jag aldrig mer kommer använda.

Vi jobbar med två eller tre stora externa skärmar då det är mycket information som ska in i olika program. Att jobba endast med laptopen fungerar inte alls..

Men bra att han ändrade sig :)
 
Ja det tyckte jag också! Det var oro över att skärmar skulle försvinna men jag förstår inte den logiken då de är märkta och som sagt reggade på oss.
Jag har inga problem att anpassa hemmet men ställde mig inte direkt positiv att behöva köpa nått hem jag aldrig mer kommer använda.

Vi jobbar med två eller tre stora externa skärmar då det är mycket information som ska in i olika program. Att jobba endast med laptopen fungerar inte alls..

Men bra att han ändrade sig :)

Ja, det var ju tvunget ju. Han hade nog bara inte tänkt igenom det ordentligt och insett konsekvensen.
 
Jag har blivit ombedd av chefen att inte komma till jobbet imorgon, ingen med ens lätta symptom bör komma. Jag har inga typiska coronasymptom, snarare typiska förkylningssymptom med nysningar och snuva. Inget som helst från andningsvägar och ingen feber.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu ligger det här ännu en dag framåt i tiden, men här är jag en söndag morgon, funderandes på mitt jobb! Jag vill dit, men har precis...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
2 983
Senast: bollen__
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 388
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 475
Kropp & Själ Jag är förkyld men har successivt blivit bättre. Igår kände jag mig i princip symptomfri och var tvärsäker på att jag kunde jobba på...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 840
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp