Bukefalos 28 år!

Står upp fortfarande

Status
Stängd för vidare inlägg.
I morse pratade jag med min kloka chef (som är proffs på yoga) om det här med att jag kunde få blodtrycksfall då min kropp krånglar just nu. Jag fick ett råd om en yogisk quick-fix att ta till ifall det skulle hända, så efter det kände jag mig lite tryggare inför kvällens lektion.

Jag fick inte den häst/ponny som ridläraren hade tänkt att jag skulle ha den här veckan (som jag fortfarande inte vet vilken det är) utan det blev holländaren igen. Han var inte på sitt bästa humör och jag misstänker att det var pälssättningen som påverkade honom.

Det gick skapligt att rida, även om det inte var min mest strålande lektion och att jag var något okoncentrerad idag. Efter en del galopp fick jag lov att ta en paus. Det kändes som om det blev lite för mycket och jag satt t.o.m. av en stund medan de andra red den sista övningen. Sedan kunde jag vara med de sista minutrarna.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 361
Senast: miumiu
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Idag var det sista gången hos psykologen före hennes semester. Kontakten ska återupptas i augusti när hon kommer tillbaka. Det är klart...
Svar
0
· Visningar
723
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ska snart åka en sväng till Stockholm igen, så då blir det några dagar utan häst. Att åka till Stockholm ger ju lite variation i...
Svar
17
· Visningar
2 001
Senast: EmmaBovary
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag fick plötslig skrivklåda. Det kan vara en engångshändelse, men det vet jag inte. Igår vaknade jag med ångest. Jag hade ett rejält...
Svar
0
· Visningar
712
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp