Stärka 3 åring

Men var det inte en till vet som sett den? Den som gjorde bedömningen kring ocd-operation?
Ifall vet nr 1 inte svarar....

Eta: Vore ju jätteskönt om det faktiskt inte ÄR någon spricka där, dock...! Om nu ett flertal veterinärer inte kan se den...
Lite rörigt.
Veterinär 1 (den okontaktbara) röntgade, såg en spricka. Skickade till evidensia där kirurg också misstänkte spricka. Evidensia och veterinär 1 jobbar ”ihop” så där skulle operationen sedan genomföras. Uppföljning röntgen 3-4 veckor.
Veterinär 1 vägrar/inte intresserad av att boka tid. Försökt i många veckor.
Jag begär bilderna, får dessa med vändande mail (men ingen tidsbokning).
Skickar till klinik med journalutdrag. De ringer och säger att de ser ingen spricka men kan va pga upplösningen. Vi diskuterar pris och hur jag ska tänka kring operation av benbit. Superbra bemötande.
Skickar igen till veterinär 1 om tidsbokning. Inget svar.
Får tag i veterinär 2 som kan komma imorgon. 2an får samman bilder och utdrag, personen vill ha mer detaljer kring var sprickan är för den veterinären ser ingen spricka.
Jag skickar ytterligare sms till veterinär 1 och denne svarar direkt på allt utom tidsbokning. Veterinären förklarade vad den misstänkta sprickan finns men skulle återkomma senare, vi får väl se…

Försökt 1.5 månad att boka uppföljningstid. 7-8 kontaktförsök.
Blir galen.

Lite rörigt.
Veterinär 1 (den okontaktbara) röntgade, såg en spricka. Skickade till evidensia där kirurg också misstänkte spricka. Evidensia och veterinär 1 jobbar ”ihop” så där skulle operationen sedan genomföras. Uppföljning röntgen 3-4 veckor.
Veterinär 1 vägrar/inte intresserad av att boka tid. Försökt i många veckor.
Jag begär bilderna, får dessa med vändande mail (men ingen tidsbokning).
Skickar till klinik med journalutdrag. De ringer och säger att de ser ingen spricka men kan va pga upplösningen. Vi diskuterar pris och hur jag ska tänka kring operation av benbit. Superbra bemötande.
Skickar igen till veterinär 1 om tidsbokning. Inget svar.
Får tag i veterinär 2 som kan komma imorgon. 2an får samman bilder och utdrag, personen vill ha mer detaljer kring var sprickan är för den veterinären ser ingen spricka.
Jag skickar ytterligare sms till veterinär 1 och denne svarar direkt på allt utom tidsbokning. Veterinären förklarade vad den misstänkta sprickan finns men skulle återkomma senare, vi får väl se…

Försökt 1.5 månad att boka uppföljningstid. 7-8 kontaktförsök.
Blir galen.
Varför bokar du inte bara tid hos evidensia som också verkar varit inblandade från början?

Det lär ju vara beskrivet i remiss och journal var den misstänkta sprickan finns.
Annars får ni väl helt sonika ta samma projektioner som sist. Finns där ingen spricka så bra.
Jag förstår inte riktigt problemet - det känns som det är skapat av för många kockar typ?

Har det tagits 4 olika projektioner på hasleden vid tillfälle 1 är det ju bara ta om samma projektioner nu. Även om vet nu inte ser något konstigt på projektionerna från då så kan hen ju ta om samma bilder. Det är ju inte på en bild man inte tagit som sprickan ev synts.

Nej, säg åt veterinären som ska komma imorgon att ta om samma projektioner som de tidigare. Eller åk till klinik. Och låt veterinärerna tjafsa sinsemellan.

Det lär ju vara beskrivet i remiss och journal var den misstänkta sprickan finns.
Annars får ni väl helt sonika ta samma projektioner som sist. Finns där ingen spricka så bra.
Jag förstår inte riktigt problemet - det känns som det är skapat av för många kockar typ?

Har det tagits 4 olika projektioner på hasleden vid tillfälle 1 är det ju bara ta om samma projektioner nu. Även om vet nu inte ser något konstigt på projektionerna från då så kan hen ju ta om samma bilder. Det är ju inte på en bild man inte tagit som sprickan ev synts.

Nej, säg åt veterinären som ska komma imorgon att ta om samma projektioner som de tidigare. Eller åk till klinik. Och låt veterinärerna tjafsa sinsemellan.
Ja ”misstänkt fissur vb” står det i journalen.
Remiss har inte skickats så det vet jag inte vad du menar.
Jag antar att torsdagsveterinären ville veta så vi ska slippa ta röntgenplåtar för över 10 000 kr igen.

Ja ”misstänkt fissur vb” står det i journalen.
Remiss har inte skickats så det vet jag inte vad du menar.
Jag antar att torsdagsveterinären ville veta så vi ska slippa ta röntgenplåtar för över 10 000 kr igen.
På något sätt fick ju Evidensia misstanke om sprickan, dvs vet 1 måste ju ha skickat någon form av remiss dit? Du skrev själv att veta 1 "skickade" dit. Skicka dit = remiss.

Det bör stå mer än vänster bak. Det är något som saknas i det hela (alltså menar inte du ljuger utan att all information inte finns) - men det är helt orimligt att du ska behöva reda ut det. Veterinärerna kan kommunicera med varandra.

Tillägg. Du vet ju vilken del av vä bak som den ev sprickan ska finnas i. Så ta om bilderna på hasen. Det blir ju inte 10 000

På något sätt fick ju Evidensia misstanke om sprickan, dvs vet 1 måste ju ha skickat någon form av remiss dit? Du skrev själv att veta 1 "skickade" dit. Skicka dit = remiss.

Det bör stå mer än vänster bak. Det är något som saknas i det hela (alltså menar inte du ljuger utan att all information inte finns) - men det är helt orimligt att du ska behöva reda ut det. Veterinärerna kan kommunicera med varandra.

Tillägg. Du vet ju vilken del av vä bak som den ev sprickan ska finnas i. Så ta om bilderna på hasen. Det blir ju inte 10 000
Jag kallar inte det remiss. Han ringde en kirurg för det är det närmsta stället att operera benbiten på. Skickade bilderna för beslut om operation.

Det står inte mer än vänster bak! Jag har journal och det står exakt på ordet så som jag skrev. Om sprickan. Sedan står det såklart om ocd hasled.
Det är liksom 2 meningar i journal om diagnos.
Uppföljande röntgen 3-4 veckor senare.
3 meningar i journalen då.

Jag kallar inte det remiss. Han ringde en kirurg för det är det närmsta stället att operera benbiten på. Skickade bilderna för beslut om operation.

Det står inte mer än vänster bak! Jag har journal och det står exakt på ordet så som jag skrev. Om sprickan. Sedan står det såklart om ocd hasled.
Det är liksom 2 meningar i journal om diagnos.
Uppföljande röntgen 3-4 veckor senare.
3 meningar i journalen då.
Men varifrån har du fått informationen om spricka i hasled då? Och var någonstans såg kirurgen en misstänkt spricka. Som sagt det saknas information någonstans (och det är veterinärernas jobb reda ut, inte något du ska behöva göra)

Så. Låt veterinärerna prata med varandra utan att gå via dig. Och säg till torsdags veterinären att röntga hasleden i samma projektioner som bilderna veterinär 1 tog. Sen låter du kliniken som ska operera bedöma bilderna och håller dig till dem sen. Det är så jag skulle göra. Men jag orkar inte med krångel i en månads tid för något jag faktiskt betalar för. Så jag skulle ledsnat för länge sen

Men om de ändå ska operera hästen måste ser väl vara bra mycket smidigare att de även undersöker hästen? Verkar jobbigt att hålla på med en massa olika veterinärer.
De ska inte operera? Utan veterinären skickade bilderna dit för denne samarbetar med de.

De ska inte operera? Utan veterinären skickade bilderna dit för denne samarbetar med de.
Lite rörigt.
Jag fattar inte? :confused: :o
F ö håller jag med @Alexandra_W - låt vet kommunicera utan att du behöver vara mellanhand. :)

Ok, jag uppfattade det som att den lösa benbitar skulle opereras bort sedan och att det var de som skulle avgöra om sprickan i hasen behöver opereras.
Nej. Ingen spricka ska opereras. De vill inte operera benbitar förrän sprickan är läkt.
Så sprickan ska röntgas om nu (eller ja, för några veckor sedan) för att se vad som sker med den. Sen ska benbitarna opereras i höst.

Liknande trådar

• Problematisk strålröta
  • Går på sulan, igen - vad mer kan göras?
  • Vad ska jag göra med mina hästar?
  • Jobbigt beslut!!!!!!

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Uppdateringstråd 32
  • Nosework-tråden

Katt, Andra Djur

• Hönstråden del III
  • Akvarietråden V