Stationär dator

millus

Trådstartare
Idag dog min dator! Jag har varit o tittat på en ny som är förprogrammerad för vista. Jag undrar om det finns något gratisprogram som jag kan ladda ner istället för att köpa vista. Sen om jag inte har något alls installerat, kan man surfa och sånt ändå?
 
Sv: Stationär dator

Nej, du kan inte surfa, skriva, bildbehandla eller göra någonting sådant utan ett operativsystem som vista är. Du behöver ha någon form av operativsystem för att den hårdvara datorn består av ska kunna interagera med dig.

Ja, du kan ladda ner ett annat operativsystem. T ex Ubuntu. http://ubuntu-se.org
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag behöver en ny dator. Velar mellan stationär och laptop. Förutom att surfa behöver jag ha word och excel. 17" skärm som minst på...
2
Svar
34
· Visningar
1 832
Senast: Enya
·
Hemmet Hej, Undrar om någon här har koll om man kan ställa en fristående mikrovågsugn i överskåp? Jag har ingen mikro i mitt kök idag och har...
Svar
16
· Visningar
1 441
Senast: cewe
·
IT & mobiler Jag är så oteknisk att jag tänkte att jag frågar här innan jag skämmer ut mig i nån butik. Min datorskärm gick sönder i förrförra...
2
Svar
23
· Visningar
1 694
Senast: Habina
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 858
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp