Jag har sett uttrycket användas här och då i syfte att nedvärdera män som grupp.Men det är så det blir. Det är inte speciellt krystat att tänka sig att den person du uppfostrar en dag ska leva med en annan person. Eller har inte du läst i forum som mansbebisar. (jag gillar det inte men har läst enstaka poster. Vissa framstår verkligen som hopplösa.)
Eller hur menar du att de här "mansbebisarna" uppstår om det inte delvis är genom att deras föräldrar uppfostrar dem till det. Och har en märklig bild på mannen och manligheten. Oavsett om de sedan är sexistiska och hatar män eller är sexistiska och älskar män verkar slutprodukten bli densamma.
Att inte vara sexistisk tycker jag verkar vara lösningen på den.
En del trådar härinne är extremt sexistiska, tänker t.ex. på en för bara en vecka sedan eller något där ts beskrev hur hon själv betedde sig helt gränslöst, ett beteende som garanterat inte skulle accepteras av de flesta härinne om det varit deras egen man eller partner, hon hyllades till och med av många.
Synen på män och pojkar är ju ett större ämne men det är ändå något som går in i många trådar så inte helt ot även i denna.