Bukefalos 28 år!

Sten i skon!

Sv: Sten i skon!

Om jag rider ut är det inte så farligt, är mest på banan (paddex.....) som det är ett stort problem. Cavallo har ju hål nere vid sulan också, misstänker att det kommer in en hel del där.

Nu har jag provat Glove och tyvärr så sitter de inte helt perfekt oavsett vilken stl jag försöker med. Blir att beställa Equine Fusion och hoppas på att de skall fungera.
 
Sv: Sten i skon!

Jag brukar inte använda bootsen vid ridning på bana/ridhus/mjukt underlag alls, utan bara vid trav/galopprundor på steniga hårda grusvägar, så jag planerar användningen utifrån vad jag tänkt göra för dagen. Kanske därför jag inte är så drabbad av inramlande grus från ridbana?

Täpper man igen de små sidohålen på cavallobootsen helt finns risken att vatten som ansamlas inte rinner ut, lär ju iofs inte vara värre än att man får stå ut med tyngre, sklafsande boots.
 
Sv: Sten i skon!

Nej hade jag haft sandbana hade han inte behövt boots alls men nu har jag ju den där jädra paddexen, som båda är obekväm att gå på och sliter ner hovarna brutalt.
 
Sv: Sten i skon!

Jag tycker de är jättesmidiga, men mina är obroddade. Jag får för mig att de broddade skulle fungera bra på is men inte snötäckt is eftersom brodden är så små. Så på vintern har jag broddade easyboots epic, för att minska punkttrycket har jag klippt ut sulor ur sån där tunn skärbräda. Men man ser vilket tryck det blir i skärbrädesulorna av muttrarna...
Åter till renegades :) Jag har tappat en, en gång men det pga slarv. annars sitter de perfekt! Inget skav, känns inte klumpiga på.
De finns ÅF i sverige, billigaste jag hittat tar 1900:-/paret. Jag beställde mina från USA för då blev det några hundralappar billigare och renegades har rätt bra andrahandsvärde. Skulle mina gå sönder, vilket de inte ser ut att göra på ett bra tag, skulle jag köpa renegades igen. Frågan är bara i vilken färg ;)

Tack för svaret! :)
Ja, 1900 var det billigaste jag hittade i Sverige också. Men fick du inte betala tull också? Beställde de jag har nu från USA och fick betala saftigt med tull... :crazy: blev inte så lönsamt alls i slutänden.
 

Liknande trådar

Hästvård Försöker orientera mig i djungeln mellan barfota och "standardskodd" häst eftersom min häst inte riktigt fungerar inom något av de...
Svar
6
· Visningar
2 909
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
7 957
Senast: skuggi
·
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 597
Senast: __sofia__
·
5
Hästmänniskan Jag velar fram och tillbaka, jag skulle egentligen vilja byta stall. Men samtidigt inte. Men ändå lämnar inte tanken mig. Jag har ett...
Svar
14
· Visningar
2 406
Senast: Sockerbit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp