Bukefalos 28 år!

Sten i skon!

Sv: Sten i skon!

Om jag rider ut är det inte så farligt, är mest på banan (paddex.....) som det är ett stort problem. Cavallo har ju hål nere vid sulan också, misstänker att det kommer in en hel del där.

Nu har jag provat Glove och tyvärr så sitter de inte helt perfekt oavsett vilken stl jag försöker med. Blir att beställa Equine Fusion och hoppas på att de skall fungera.
 
Sv: Sten i skon!

Jag brukar inte använda bootsen vid ridning på bana/ridhus/mjukt underlag alls, utan bara vid trav/galopprundor på steniga hårda grusvägar, så jag planerar användningen utifrån vad jag tänkt göra för dagen. Kanske därför jag inte är så drabbad av inramlande grus från ridbana?

Täpper man igen de små sidohålen på cavallobootsen helt finns risken att vatten som ansamlas inte rinner ut, lär ju iofs inte vara värre än att man får stå ut med tyngre, sklafsande boots.
 
Sv: Sten i skon!

Nej hade jag haft sandbana hade han inte behövt boots alls men nu har jag ju den där jädra paddexen, som båda är obekväm att gå på och sliter ner hovarna brutalt.
 
Sv: Sten i skon!

Jag tycker de är jättesmidiga, men mina är obroddade. Jag får för mig att de broddade skulle fungera bra på is men inte snötäckt is eftersom brodden är så små. Så på vintern har jag broddade easyboots epic, för att minska punkttrycket har jag klippt ut sulor ur sån där tunn skärbräda. Men man ser vilket tryck det blir i skärbrädesulorna av muttrarna...
Åter till renegades :) Jag har tappat en, en gång men det pga slarv. annars sitter de perfekt! Inget skav, känns inte klumpiga på.
De finns ÅF i sverige, billigaste jag hittat tar 1900:-/paret. Jag beställde mina från USA för då blev det några hundralappar billigare och renegades har rätt bra andrahandsvärde. Skulle mina gå sönder, vilket de inte ser ut att göra på ett bra tag, skulle jag köpa renegades igen. Frågan är bara i vilken färg ;)

Tack för svaret! :)
Ja, 1900 var det billigaste jag hittade i Sverige också. Men fick du inte betala tull också? Beställde de jag har nu från USA och fick betala saftigt med tull... :crazy: blev inte så lönsamt alls i slutänden.
 

Liknande trådar

Hästhantering I april 2006 hämtade en mycket lycklig 17-åring hem sin allra första häst, ett urgulligt 4-årigt travarsto vid namn Anna, och det visade...
2
Svar
35
· Visningar
5 362
Senast: Pettsson
·
Hästvård Lillkillen hade ingen böld, tyvärr får nästan tilläggas. Utan sulöm BF. Han har alltid (eller ja sen han kom iaf) haft lite känsliga...
6 7 8
Svar
156
· Visningar
11 639
Senast: ako
·
D
Hästvård Jag har sen i augusti en shetlandsvallack på foder. Dels för sällskap åt ett fjordsto vi har här och dels för att han är körd och jag...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 880
Senast: Luna10
·
D
Hästvård *LÅNGT, men snälla läs* Min häst har plötsligt börjat bli stel i bakdelen och liksom stapplar. Misstänker eller är ganska säker på att...
Svar
2
· Visningar
1 464
Senast: Dundret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp