Sv: Sthlmare VARFÖR Ullared?
jag är uppvuxen med att åka till ullared
Jag med! Har åkt med mamma och mormor sedan jag var.. 10 år? och man gick in på baksidan nästan, och det allitd var kö. DÅ var väldigt mycket av kläder osv riktigt usla (en tvätt och tröjan hade vritt sig ett helt varv) men nu för tiden tycker jag de är bättre, även om det finns skitgrejer också.
Vi åker till Ullared för att det är kul. Vi har cirkus 2,5 h enkel bilresa. Vi packar fikakorg och fikar på vägen, mormor har alltid bakat något gott. Nu sedan mormor blev pensionär kan morfar ringa och be oss åka till Gekås med henne, för hon har så lite att göra på dagarna.
Jag brukar handla för runt 2500-3000 kr, beroende på om min sambo är med eller inte. Det blir dyrare om han inte är med, för då kan jag inte lägga över massa grejer i hand vagn..

Jag kan lätt handla en halvårsförbrukning av schampoo, balsam, tandkräm, tandborstar, tvål, hårfärg, inpackning, sköljmedel och tvättmedel så jag aldrig behöver tänka på att handla det i en vanlig affär. Jag bor på mindre ort och får alltså ändå åka iväg för att kunna handla sånt billigt på ÖoB tex. Det tycker jag är skönt, jag gillar inte att handla sådant.
Kläder köper jag nästan aldrig där. Bara typ myskläder, baskläder. Mest för att jag inte orkar prova något. Köper dock gärna underkläder, tycker de har bra kvalitet.
Jag styr alltid vagnen ner mot hästavdelningen först, och hittar nästan alltid något. Vi köper regntäcken där i stort sett varje gång, då vi har en täckesätare i hagen. Det kvittar hur dyrt täcket är, det går sönder. Då köper jag mycket hellre ett för 300:- än ett för 1000:- som vi gjorde första gången.. Vi har två hästar, så någon av dem behöver alltid något nytt.
Jag gillar egentligen inte att handla så jättemycket, har lite lätt social fobi och har levt länge nu på väldigt liten månadsinkomst, att jag har VÄLDIGT svårt att handla ett par ridbyxor för 1200:- eller vad det nu kan vara. Det gör liksom ont i mig. Men om jag sparar lite, åker med mor och mormor ner (och åker gratis, då "mamma står för bensin, mormor för fikat och jag för sällskapet") kan jag få två par ridbyxor plus massa mer hästgrejer för de 1200 ett par MH-ridbyxor tex kostat i vanlig ridsportsbutik. Jag är inte den som bryr mig om märkesgrejer heller, inte på sådana saker.
Och det är varför jag åker till Gekås!