Sv: Sthlmare VARFÖR Ullared?
Jag är helt övertygad om att man måste ha lite sinne för vad som är en bra del och framför allt vad som är bra kvalitet för att man ska gilla Gekås. Det är ungefär lika fullt med skit som med riktigt fina kvalitetssaker. Men ser man bara skiten, så är det enkelt att tycka att allting bara är skit.
Jag har sparat massor med tusenlappar genom att handla på Gekås. Hästtäcken är framför allt en stor källa till besparingar. Jag köpte ett jättefint grått ulltäcke med kryssgjordar etc för 129:-. Var några veckor senare på Tre Hästar i Kungälv och hittade exakt samma täcke för 799:-.
Hundgrejer är också mycket, mycket billigare än hundaffärerna i stan. Man hittar även riktigt fina märkesgrejer på hundavdelningen ifall man letar lite eller har tur. Jag köpte Lundmyr-halsband i läder till mina hundar för något år sedan. 39:-/st inkl brickan. Strypkedja för 9:-.
Någonting jag nästan alltid köper är presentpapper. Stora rullar med massor med meter i fint papper för 9:-. Samma sak med tackkort, gratulationskort etc, kostar sällan mer än 9-12:-/st inkl kuvert. Underkläderna är jättebilliga också - har köpt flera bh:ar för 39-49:- i bra kvalitet. Jag har köpt en del kläder på Gekås också, allt från Miss Sixty-jeans till French Connection-klänningar för 89:-/st typ.
Jag har dessutom köpt jättefina Almedahls-påslakan i borstad egyptisk bomull för 79:-/set. Samma sak med underlakan, 49:-.
Massor med handväskor. Riktigt fina partyväskor som i stan hade kostat allt mellan 500-1500:- hittar man på Gekås för 79-129:-. Handväskor i riktigt läder för 129:-. Sist jag köpte en stor resväska köpte jag en Samsonite på Gekås för 399:-, samma modell kostar över tusen kronor i stan.
Jag har köpt både Ittala-skålar och andra köksgrejer för ca en tredjedel av priset än vad man köper det för i stan. De har typ hela sortimentet av Kökskungen, stekpannor, kastruller etc för halva priset än i stan.
Men jag tycker att det är på kostmetikavdelningen man gör störst fynd. Elisabeth Arden-krämer för halva priset än i stan, mycket billigare på Neutrogena, Lumene, Max Factor etc. Samma sak med parfymer.