Stickrädd!

Ja tur att det var en ettårig shettis då!!

Skulle inte villja tvångshålla ett halvblod, fast när det gäller små hästar kan man ju ta till andra metoder, använda musklerna.. MEn du kan ju hålla med om att det inte vore praktiskt, el mera livsfarligt att göra det på ett halvblod.

Fast ibland går det ju bra att använda musklerna istället för hjärnan,
:D
 
vill inte veta av några andras tips eller kunskaper för DU vet ju minsann..
Öhhhh...Var är DINA tips och DINA kunskaper då? Jag ser dem inte här i alla fall. Ditt första inlägg var ju att tala om för mig att jag "fattar noll" då jag talade om hur en SÄKER sprutning bör gå till(enligt mig alltså). Men inga råd och tips från dig där inte.....
Så frågade jag dig hur van du är vid injektioner och får då till svar att du minsann gått 3½ år på vetrinärutbildning.(men skulle tro att du menade medlemsskap i ponnyklubben)
Men fortfarande inga råd och tipps på hur man ska göra!!
Då pressar jag lite mer och ber verkligen om svar på hur just DU gör när hästarna är livrädda för sprutor. Och får till svar att jag bara "vill käbbla". Hmmm :confused:
Du ÄR ingen kul tjej
Nej, vem har sagt det? Jag blir lite syrak när man hur lätt som helst kallar folk för saker och utger sig för att vara kunnig, men sen, när det börjar bli hett om öronen, vägrar ge ett konkret svar.
PUNKT OCH SLUT med denna tråd för min del!!!!
Bättre fly, än illa fäkta :smirk:
 
Hej!
Tack för alla tips. Har börjat bearbeta honom nu med framför allt tryckningar med nagel i trekanten där man sticker. Verkar funka bra än så länge. Vaccinationerna har faktiskt gått skapligt, det går ju så fort, det är värre med b-vitamin sprutor osv...
 
Vad skönt att det börjar fungera.. det tar ju tid att få bort gamla 'spöken'.. du ska se att de snart är ett minne blott även med B-vit, PC mm, glöm bara inte att 'nagla' båda sidorna då & då.. även i framtiden :D!!!
 

Liknande trådar

Hästvård Behöver lite input! Häst som vid två tillfällen (med två år mellan) visat lättare koliksymptom denna tiden på året i samband med vårsol...
Svar
7
· Visningar
370
Senast: Ray
·
Hästmänniskan Jag har lånat ut min häst på foder till en tjej i närheten. Hon har haft honom ett par månader och jag hade velat prova och se om han...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
9 731
Senast: jemeni
·
Hundhälsa Min hund får Librela men effekten avtar. Veterinären sa att man kan prova annan medicin, Catrophen tror jag den heter. Har någon gjort...
Svar
3
· Visningar
545
Hästvård Glanssprayen går åt som smör här hemma. Funderar på att testa denna? Eller vad använder ni vars hästar har tjocka svansar och långa...
2
Svar
25
· Visningar
1 629
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp