fejko
Trådstartare
Jag brukar rida dressyr i min hoppsadel, det är hunden man vill ha känslan i.Klart man kan. Men har man två olika sadlar så har man ju generellt två uppsättningar stigläder i anpassad längd för resp ändamål.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag brukar rida dressyr i min hoppsadel, det är hunden man vill ha känslan i.Klart man kan. Men har man två olika sadlar så har man ju generellt två uppsättningar stigläder i anpassad längd för resp ändamål.
Kan man inte använda samma stigläder till dressyr och hoppning?
Då blir vanliga stigläder för mig. Jag kände efter igår och jag kände ingen bulle under låret? Att man inte kan dra upp stigbyglena, spännen som gör hål i ridstövlarna och att man inte kan justera dem när man sitter på gör att jag väljer gamla beprövade läder.Jag kan inte iom att jag har helt olika längder.
Skulle jag hoppa i mina dressyrläder hade jag behövt snurra dem![]()
Du gör ju så klart precis som du vill, men för min del tycker jag att det blir mindre slitage på ridstövlarna (ett läder istället för dubbla) och det är mycket lättare att justera längden, bara att dra upp stigbygeln framför sig och fixaDå blir vanliga stigläder för mig. Jag kände efter igår och jag kände ingen bulle under låret? Att man inte kan dra upp stigbyglena, spännen som gör hål i ridstövlarna och att man inte kan justera dem när man sitter på gör att jag väljer gamla beprövade läder.