Stigläder

Bukefalos 30 år!

McFlurry

Trådstartare
Söker efter stigläder med följande önskemål:
- Enkla, sk webbers
- Svarta
- 75-80 cm
- Vanligt spänne, inte t-spänne
- Såklart ok kvalité
- Runt 1000-lappen

Letat runt under kvällen men de flesta faller på minst en av punkterna och dessutom är det svårt när jag inte har någon direkt personlig erfarenhet av de olika märkena. Alla låter såklart bra när man läser om dem på de olika säljsidorna 🤪 Har aldrig köpt stigläder innan men de nuvarande på nya medryttarhästens sadel är för korta...

Finns inte det jag letar efter eller kan buke rädda mig? Hoppas :D

Ja kanske! Det är inget märke jag känner till. Är de att lita på? 😁 Svårt att hitta recensioner tycker jag, men jag har hittat några som varit nöjda och några som skrivit att de töjer sig rejält. Så vem ska man lyssna på? 😅
De är helt ok, de är inte på något sätt i närheten av Prestige men eftersom du inte ville ha t-spänne så!

Jag har haft problem med mina prestige då skyddet för spännet åker över så t-spännet nöter på sadeln. Jag tror kanske att det är att jag har fel längd men för mig står nu Equipes på önskelistan istället. Har ingen erfarenhet av Lippos stigläder men tycker ofta de har väldigt fint läder faktiskt. :)

Det blev faktiskt ett par Wintec med t-spänne. Så jag gick ifrån listan lite men de vann pga att de fanns tillgängliga i rätt längd i en ridsportbutik nära mig och för att jag läst om andra som varit nöjda med dem. Priset kändes ok också och jag hoppas att jag ska vara nöjd med dem i några år eller så iaf 😁

Jag har haft problem med mina prestige då skyddet för spännet åker över så t-spännet nöter på sadeln. Jag tror kanske att det är att jag har fel längd men för mig står nu Equipes på önskelistan istället. Har ingen erfarenhet av Lippos stigläder men tycker ofta de har väldigt fint läder faktiskt. :)
Ja man ska ha kortare än man tror, skyddet och spännet behöver vara nedanför kåpan.

Säger som ovan, jag ser alltid till att spännen är nedanför kåpan när jag väljer storlek😊

Men med det sagt så är skyddet olika utformat på olika märkens stigläder. Jag har equipe och de skydden sitter väldigt bra på plats runt spännet. Inget som råkar glida omkring!

- Enkla, sk webbers
- Svarta
- 75-80 cm
- Såklart ok kvalité
- Runt 1000-lappen

Letat runt under kvällen men de flesta faller på minst en av punkterna och dessutom är det svårt när jag inte har någon direkt personlig erfarenhet av de olika märkena. Alla låter såklart bra när man läser om dem på de olika säljsidorna 🤪 Har aldrig köpt stigläder innan men de nuvarande på nya medryttarhästens sadel är för korta...

Jag har haft HR Stigläder med vanligt spänne, är inne på mitt andra par nu. De slits ju en del på ett par år men är helt ok i kvaliteten. Jag ersatte mitt första par med ett annat men minns faktiskt inte märket men det var något med dom som inte var helt perfekt så jag köpte ett par till HR begagnat. De flesta islandshästsmärken har väl svarta webbers med vanligt spänne om jag inte missminner mig. Kolla runt där?

- Enkla, sk webbers
- Svarta
- 75-80 cm
- Såklart ok kvalité
- Runt 1000-lappen

Stübben? Aningens dyrare tror jag. Har ridit med mitt första par i nästan 15 år, innan jag nyligen bytte till ett nytt par.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Stensamlare?

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?