Stiglädret?

L

Linda

Hejsan,fick min irländska sadel idag, supersnygg, bara en korkad fråga.. Ska stiglägret sitta under kåpan eller som på en vanlig sadel, ser nämligen något annorlunda ut om man ska ha det som vanligt. Har ni tunnare stigläder till galoppen? Msn;a gärna
Linda_Zapper@hot:bump:
 
Sv: Stiglädret?

Jag använder vanliga ridhäststigläder till min sadel. Och dom ligger utanpå kåpan. Glöm inte att kolla den lilla säkerhetsspärren så den sitter i låsläge. Lycka till med din nya sadel!:banana:
 
Sv: Stiglädret?

Svarar som ovanstående med tillägget att om spärren man kan fälla ner är det minsta "lös" så svetsa fast den, har varit med om olyckor själv pga att den "löst ut" i jobb... Mindre kul. Vi svetsade fast spärrarna på alla sadlarna i stallet efter det.
 

Liknande trådar

Dressyr Frågan ser ni ovan: Om du fick skapa ett dressyrprogram, hur skulle det se ut? Vore roligt om ni skulle skriva några generella krav ni...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 546
Senast: Habina
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som...
2
Svar
34
· Visningar
4 024
Senast: QueenLilith
·
Trädgård & Växter Ny här i forumet och har postat ett inlägg angående den här växten i Palettbladstråden då jag misstänker att det är ett palettblad men...
Svar
12
· Visningar
1 999
Senast: Maria D
·
Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 191
Senast: Destiny_D
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Vad gör halvblodsägare?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp