Stinsen Brinner *ulvleken alltså*

Har hittat hit! Ska bli kul att spela igen även om jag som sagt redan flaggat för att jag förmodligen inte kommer kunna vara jätteaktiv. :)
 
Jag får det till 5 goda roller plus x antal bybor, och 8 onda roller om det nu stämmer med namnen, och vi är 14 totalt.
14 minus 8 är lika med 6... Det skulle alltså betyda att de onda redan har vunnit? O_o
*Vinstvillkor
Onda vinner när de onda är fler än de goda.
Goda vinner när alla onda är döda.

Alltså antar jag att de inte är lika många i lyan som det finns namn under onda för nog för att LL brukar vara onda men det verkar lite väl taskigt att onda sidan ska vinna innan leken ens har börjat... :p
Om jag istället ska gå efter devisen 1/3 är onda så borde det antingen vara tre eller fyra i lyan plus fåret, dvs 5-6 onda och det känns lite mer balanserat! :D
 
Jag får det till 5 goda roller plus x antal bybor, och 8 onda roller om det nu stämmer med namnen, och vi är 14 totalt.
14 minus 8 är lika med 6... Det skulle alltså betyda att de onda redan har vunnit? O_o


Alltså antar jag att de inte är lika många i lyan som det finns namn under onda för nog för att LL brukar vara onda men det verkar lite väl taskigt att onda sidan ska vinna innan leken ens har börjat... :p
Om jag istället ska gå efter devisen 1/3 är onda så borde det antingen vara tre eller fyra i lyan plus fåret, dvs 5-6 onda och det känns lite mer balanserat! :D
Jag undrar hur du räknar när tre till fyra onda plus fåret blir 5-6. :cautious:

Edit. Menar tre till fyra ulvar. Men det är ju ungefär samma sak.
 
Nu är jag här! Ska bli roligt att prova en sådan här mer sparsmakad lek också :) Hinner dock inte med så mycket mer nu, ska iväg på hoppträning med hästen snart.
 
Ombyggare; pizzabagare Emilio och Angelo, pastor Bror-Ivar Lunne, hembygdsförening Torgny och Rigmor Assarsson, bankrånare Jack Silverdal och Göte Kola.
Jag tycker det ser ut som om det kan vara 5 namngivna ulvar , om man tittar på hur kommateringarna är satta?
Men i så fall skulle det vara vara 6 onda när man lägger till fåret och det känns ju faktiskt en aning högt?

En annan reflektion jag gör är att det inte verkar möjligt med några sior denna gången?
Spionen tolkar jag som den kommer få all info varje natt, men det kan ju inte vara många rader den kan få denna gången? Såvitt jag kan utläsa så är det vem ängeln skyddar, vem ulvarna försöker käka samt vem jägaren jagar?
 
Jag tycker det ser ut som om det kan vara 5 namngivna ulvar , om man tittar på hur kommateringarna är satta?
Men i så fall skulle det vara vara 6 onda när man lägger till fåret och det känns ju faktiskt en aning högt?

En annan reflektion jag gör är att det inte verkar möjligt med några sior denna gången?
Spionen tolkar jag som den kommer få all info varje natt, men det kan ju inte vara många rader den kan få denna gången? Såvitt jag kan utläsa så är det vem ängeln skyddar, vem ulvarna försöker käka samt vem jägaren jagar?
Ja det verkar stämma! Inga sior och full spioninfo. Men du har rätt, det finns ju inte jättemycket som händer bakom kulisserna sas.
 
Jag tycker det ser ut som om det kan vara 5 namngivna ulvar , om man tittar på hur kommateringarna är satta?
Men i så fall skulle det vara vara 6 onda när man lägger till fåret och det känns ju faktiskt en aning högt?

Fast kan det inte vara så att namnen som nämns bara är exempel på vilka "onda" som finns i "Stinsen brinner"? Annars är det ju faktiskt fler namngivna i rollistan än vad det finns deltagare, eftersom det finns exempel på goda också.
 
Fast kan det inte vara så att namnen som nämns bara är exempel på vilka "onda" som finns i "Stinsen brinner"? Annars är det ju faktiskt fler namngivna i rollistan än vad det finns deltagare, eftersom det finns exempel på goda också.

Ja nu är jag inte LL, men jag reagerade på hur kommateringarna var satta, att det rent så ser ut som ett visst antal?
Givetvis så kan det vara som du säger också, men passar på att tagga
@Blacksmithfarm så kanske hon kan klargöra hur det är, eller bekräfta att hon vill att det ska vara luddigt, för den delen:cautious:
 
Jag får det till 5 goda roller plus x antal bybor, och 8 onda roller om det nu stämmer med namnen, och vi är 14 totalt.
14 minus 8 är lika med 6... Det skulle alltså betyda att de onda redan har vunnit? O_o


Alltså antar jag att de inte är lika många i lyan som det finns namn under onda för nog för att LL brukar vara onda men det verkar lite väl taskigt att onda sidan ska vinna innan leken ens har börjat... :p
Om jag istället ska gå efter devisen 1/3 är onda så borde det antingen vara tre eller fyra i lyan plus fåret, dvs 5-6 onda och det känns lite mer balanserat! :D
Även jag noterar att snurrfian verkar ha en aningens konstig mattesummering, nu är ju Snurrfian duktig att lyckas trassla in sig så vet inte om det direkt säger något om hennes roll, men noterbart är det.
 
Ja nu är jag inte LL, men jag reagerade på hur kommateringarna var satta, att det rent så ser ut som ett visst antal?
Givetvis så kan det vara som du säger också, men passar på att tagga
@Blacksmithfarm så kanske hon kan klargöra hur det är, eller bekräfta att hon vill att det ska vara luddigt, för den delen:cautious:
Antalet namngivna roller under bybor och ulvar säger inget om antalet bybor och ulvar :)
 
Även om det skulle vara skönt för goda sidan med lite sior, tycker jag det känns roligare med en lek utan. Fast som @quarter4ever nämner blir det ju inte mycket information för spionen att få.

Dessutom noterar jag att goda måste få ut alla onda, inte bara ulvarna, för att vinna leken. Men fåret är inte prio ett eftersom den inte får käka. ;)
 
Och jag har äntligen fått grilla hos kompis + tittat på duktigt dressyrekipage. Men imorgon kommer jag behöva sysselsätta mig mellan 16-18, så då blir det mer lek. Nu sova! :D
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 245
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 468
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 238
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 037
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp