Stinsen Brinner *ulvleken alltså*

efter en lång och trevlig kväll innefattande både härligt samkväm med grill och boulespel ( jag kan avslöja att min äldste son vann över oss andra - han är 12 år gammal en bolltalang utöver det vanliga:love::))så kikar jag in nu ikväll och finner att inte mycket har hänt sedan i eftermiddags.
Vår LL verkar dock vilja bidra till att göra det svårare då hon förtydligat att det inte går att lita på utskrivna namn i rollistorna, avsett kommateringar....
Så då är det lika bra att räkna med det värsta, som vanligt är alla onda tills motsatsen bevisats....:cautious:
 
Nu är jag här! Ska bli roligt att prova en sådan här mer sparsmakad lek också :) Hinner dock inte med så mycket mer nu, ska iväg på hoppträning med hästen snart.
är det roligt för att det är annorlunda mot hur du brukar tycka att det är- eller för att det kan tänks gagna den onda sidan?
 
Även om det skulle vara skönt för goda sidan med lite sior, tycker jag det känns roligare med en lek utan. Fast som @quarter4ever nämner blir det ju inte mycket information för spionen att få.

Dessutom noterar jag att goda måste få ut alla onda, inte bara ulvarna, för att vinna leken. Men fåret är inte prio ett eftersom den inte får käka. ;)
Alltså jag kan inte låta bli att reagera på detta inlägget- det skulle vara skönt för den goda sidan att ha sior men det känns roligare med en lek utan? Det får mig osökt att undra på vilken sida är du egentligen denna gången?
 
Tågklarerare, Sören Skårberg
Sören är road av det mesta. Han står på Axels sida i vått och torrt. När han går runt där på stationen så snappar han upp ett och annat.
(spion, får varje natt veta vad som har skett)

Denna tolkar jag som att det är full spioninfo varje natt? Stämmer det? Någon som tolkar annorlunda?
jag tolkar på samma sätt, sedan som Q4 skrivit tidigare så är det inte så mycket info för spionen i denna lek - bara tre rader.
 
Gabbi_ossi och Habina gillar att det blir en sparsmakad lek.

Q4 reagerar på att Habina gillar att det inte är sior med i leken, har sedan en son som är en jäkel på boule.

EmmaN undrar om spioninfon.

Snurrfian har E i matte och får hjälp med räkningen av bland annat Klara

Märks redan nu att flera har tidigare aviserat att de har dåligt med tid. Niyama drog upp leken från sida 2

LenaH verkar inte ha fått sin roll eftersom hon missat att leken dragit igång när det bara låg på sidan 2 (hoppas hon fått den nu ;) )

Dentaku noterar att det står fler namn i rollistan än det finns deltagare.

Bollen är HÄR

Lobelia, Zassoo och CB har inte hittat hit än
 
Gabbi_ossi och Habina gillar att det blir en sparsmakad lek.

Q4 reagerar på att Habina gillar att det inte är sior med i leken, har sedan en son som är en jäkel på boule.

EmmaN undrar om spioninfon.

Snurrfian har E i matte och får hjälp med räkningen av bland annat Klara

Märks redan nu att flera har tidigare aviserat att de har dåligt med tid. Niyama drog upp leken från sida 2

LenaH verkar inte ha fått sin roll eftersom hon missat att leken dragit igång när det bara låg på sidan 2 (hoppas hon fått den nu ;) )

Dentaku noterar att det står fler namn i rollistan än det finns deltagare.

Bollen är HÄR

Lobelia, Zassoo och CB har inte hittat hit än
Och jag kompletterar med att Paddi verkar väldigt leksugen. :D

Jag sitter just nu och äter frukost och ska sedan packa ihop lunchen Och åka till stallet. Lilltösens ridläger börjar idag så jag hoppas ha lite tid att kika in till er under hennes lektioner. Lunchen tänkte jag ägna åt min egen häst. :p Annars ses vi ikväll.
 
efter en lång och trevlig kväll innefattande både härligt samkväm med grill och boulespel ( jag kan avslöja att min äldste son vann över oss andra - han är 12 år gammal en bolltalang utöver det vanliga:love::))så kikar jag in nu ikväll och finner att inte mycket har hänt sedan i eftermiddags.
Vår LL verkar dock vilja bidra till att göra det svårare då hon förtydligat att det inte går att lita på utskrivna namn i rollistorna, avsett kommateringar....
Så då är det lika bra att räkna med det värsta, som vanligt är alla onda tills motsatsen bevisats....:cautious:
På vilket sätt skulle mer konsekvent namngivning ändra på det?
 
Inte för att det är full rulle här direkt men mer än min bevakning av tråden behagar meddela iaf - den har inte flaggat alls. :rage:

Tack @Lobelia , tänkte inte på att spionen får information om ängeln. Jag känner mig annars också lite orolig över att inga sior förekommer, vet inte om jag varit med i någon sådan lek tidigare. Å andra sidan får väl inte ulvarna någon extra info under spelets gång heller?
 
hm har inte du fått pm med din roll likt vi andra? ( nu kan du ju i din egenskap av moderator ha en hel del pm iofs, men man måste ju få undra:p )
LenaH verkar inte ha fått sin roll eftersom hon missat att leken dragit igång när det bara låg på sidan 2 (hoppas hon fått den nu ;) )

Jodå, jag hade fått min roll (och jag kan meddela att moderatorer inte får några PM alls, typ :p) men jag läste det från mobilen och vid det här laget borde ni ha lärt er att jag inte skriver inlägg från den... :angel: ;) Så när jag kom hem till datorn och leken låg på sid 2 så hade jag glömt det. :)

För övrigt konstaterar jag som redan avhandlats att det är tur att inte ulvarna är lika många som namnen i listan på onda för då hade det blivit tufft. Fast åas inte så svårt att hitta onda då kanske? :p
 
Jag bör också meddela att jag imorgon inte kommer vara aktiv alls, jag ska försöka langa iväg en röst på förmiddagen om jag är vid liv men sen försvinner jag till ons kväll.
 
Jag är här, har haft koll på att leken startat men har umgåtts med familjen hela dagen igår så jag kollade bara in lite snabbt från mobilen :)
 
Alltså jag kan inte låta bli att reagera på detta inlägget- det skulle vara skönt för den goda sidan att ha sior men det känns roligare med en lek utan? Det får mig osökt att undra på vilken sida är du egentligen denna gången?

Jag är på goda sidan förstås! Fast jag förstod nästan att du skulle reagera på allt jag skriver. ;) Vad jag menar är att det är roligare med en lek där goda inte har för mycket information, utan där det blir lite klurigare och man som ond inte bara går och väntar på att bli siad.
 
På vilket sätt skulle mer konsekvent namngivning ändra på det?
Jag skriver ju att som vanligt räknar jag med att alla är onda tills motsatsen bevisas? Så ändras vet jag ju inte.
Ang kommateringarna var det ju att jag faktiskt tyckte mig se att det var 5 namngivna ulvar om man bara ser till det?
Och det är ju en rackarns skillnad att veta hur många ulvar det är mot att inte veta när man ska börja lägga pussel med rollerna sedan ?
Så man inte får en otrevlig överraskning i slutet på leken att man tänkt fel i antalet
( * host LOTR2 host * )
 
Jag är på goda sidan förstås! Fast jag förstod nästan att du skulle reagera på allt jag skriver. ;) Vad jag menar är att det är roligare med en lek där goda inte har för mycket information, utan där det blir lite klurigare och man som ond inte bara går och väntar på att bli siad.
Hm. Jag vet inte jag om det svaret fick mig att bli mindre undrande direkt ?:idea:
Även om jag på ett plan fattar hur du menar så ser det aningens suspekt ut iaf.
Nu tycker även jag om att klura och fundera i lekarna -så det inte blir för lätt, vilket jag antar är vad du menar ?
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 255
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 470
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 255
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 041
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp