Bukefalos 28 år!

Stinsen Brinner *ulvleken alltså*

Inte för att det är full rulle här direkt men mer än min bevakning av tråden behagar meddela iaf - den har inte flaggat alls. :rage:

Tack @Lobelia , tänkte inte på att spionen får information om ängeln. Jag känner mig annars också lite orolig över att inga sior förekommer, vet inte om jag varit med i någon sådan lek tidigare. Å andra sidan får väl inte ulvarna någon extra info under spelets gång heller?
Vad jag kan utläsa av rollistan så hittar jag ingen extra info som de onda har IOM den.
Jag tycker nog att de har ett bra försprång som det är - de vet ju hur många det är i lyan och behöver ju bara försöka räkna ut vem som är svarta fåret för att ha en bra chans att få en god käkad / lynchad.
 
Vad jag kan utläsa av rollistan så hittar jag ingen extra info som de onda har IOM den.
Jag tycker nog att de har ett bra försprång som det är - de vet ju hur många det är i lyan och behöver ju bara försöka räkna ut vem som är svarta fåret för att ha en bra chans att få en god käkad / lynchad.

Är det så himla bara, tror du? Ulvarna vet ju alltid hur många det är i lyan och i början kan de lika gärna rösta ut fåret som en god. En roll jag tycker är intressant är jägaren. Vi kan räkna med att ulvarna hoppas få ut denne så fort som möjligt innan hon kunnat få någon klar bild över spelet - alltså är det en spelare vi goda måste försöka skydda. Just här känns det lite kymigt att ängeln inte har någon info att tillgå(eller jägaren för den delen).
 
Hm. Jag vet inte jag om det svaret fick mig att bli mindre undrande direkt ?:idea:
Även om jag på ett plan fattar hur du menar så ser det aningens suspekt ut iaf.
Nu tycker även jag om att klura och fundera i lekarna -så det inte blir för lätt, vilket jag antar är vad du menar ?

Ja precis! Alltså istället för att man spanar efter siaren dag2 och sedan litar blint på vad den säger (vilket ofta kan bli fel), så får vi istället försöka klura själva allihop. Det enda som jag förstår man kan vara säker på är att spionen bör få reda på vem som är ängel.

Klart du skall fortsätta vara misstänksam mot mig. Även om jag var ond skulle jag ju skriva att jag är god. :p
 
Är det så himla bara, tror du? Ulvarna vet ju alltid hur många det är i lyan och i början kan de lika gärna rösta ut fåret som en god. En roll jag tycker är intressant är jägaren. Vi kan räkna med att ulvarna hoppas få ut denne så fort som möjligt innan hon kunnat få någon klar bild över spelet - alltså är det en spelare vi goda måste försöka skydda. Just här känns det lite kymigt att ängeln inte har någon info att tillgå(eller jägaren för den delen).
Man kan alltid hoppas att de råkar rösta ut fåret, eller käka densamme! :cool:
Din tanke om jägaren är intressant, du kan ha en poäng i att det kan gynna de onda att försöka få ut den i början, men det kan ju lika gärna bli en ond den tar med sig som en god -
förutsatt att den väljer att ta med sig någon alls?
Hur hade du tänkt dig att goda skulle skydda jägaren? Förutom det självklara att inte avslöja vem det är om nu någon ens kan veta förutom möjligen ängeln och spionen då, som kanske kan räkna ut det?
Ängeln kan väl visst ha info att tillgå om den skyddar rätt förresten? Om ulvarna misslyckas med ett käk så vet den ju att det är rätt troligt att den personen är god ( jokern i leken är det svarta fåret, vilken givetvis också kan bli skyddad av ängeln och ulvarna försöka käka den samtidigt)
Vilket också brukar vara den information en ängel kan tänkas ha från sin egen roll.
Sedan kan ängeln få en hel del hjälp av spionen att räkna ut ett och annat? Förutsatt att den vet vem som är spion då.....
 
Man kan alltid hoppas att de råkar rösta ut fåret, eller käka densamme! :cool:
Din tanke om jägaren är intressant, du kan ha en poäng i att det kan gynna de onda att försöka få ut den i början, men det kan ju lika gärna bli en ond den tar med sig som en god -
förutsatt att den väljer att ta med sig någon alls?
Hur hade du tänkt dig att goda skulle skydda jägaren? Förutom det självklara att inte avslöja vem det är om nu någon ens kan veta förutom möjligen ängeln och spionen då, som kanske kan räkna ut det?
Ängeln kan väl visst ha info att tillgå om den skyddar rätt förresten? Om ulvarna misslyckas med ett käk så vet den ju att det är rätt troligt att den personen är god ( jokern i leken är det svarta fåret, vilken givetvis också kan bli skyddad av ängeln och ulvarna förska käka den samtidigt)
Vilket också brukar vara den information en ängel kan tänkas ha från sin egen roll.
Sedan kan ängeln få en hel del hjälp av spionen att räkna ut ett och annat? Förutsatt att den vet vem som är spion då.....

Risken är ju större att jägaren råkar få med sig en god i början om den bara chansar eftersom det är fler goda än onda i spelet. Däremot så gör ju just frånvaron av sior att det är svårt för oss goda att skydda någon specifik roll - å andra sidan vet inte ulvarna mer de. Du skriver förresten "förutsatt att den väljer att ta med sig någon alls" - som jag läser jägarens roll står det att den ska välja någon att ta med sig och ordet SKA lämnar inte utrymme för något val, väl? @Blacksmithfarm , kan jägaren välja att låta bli att ta med sig en annan spelare i döden?

Glömde bort det där med att ängeln kan fatta att den skyddat rätt(förutom fåret då) om det blir misslyckat käk, det var alldeles för länge sedan jag spelade! :arghh:
 
Senast ändrad:
Risken är ju större att jägaren råkar få med sig en god i början om den bara chansar eftersom det är fler goda än onda i spelet. Däremot så gör ju just frånvaron av sior att det är svårt för oss goda att skydda någon specifik roll - å andra sidan vet inte ulvarna mer de. Du skriver förresten "förutsatt att den väljer att ta med sig någon alls" - som jag läser jägarens roll står det att den ska välja någon att ta med sig och ordet SKA lämnar inte utrymme för något val, väl? @Blacksmithfarm , kan jägaren välja att låta bli att ta med sig en annan spelare i döden?

Glömde bort det där med att ängeln kan fatta att den skyddat rätt(förutom fåret då) om det blir misslyckat käk, det var alldeles för länge sedan jag spelade! :arghh:
nej. Ett val måste göras.
 
Hittills kan jag bara summera att quarter4ever verkar vara som vanligt och dentaku kommer med en del funderingar kring jägarens val. Vilket inte hjälper mig ett dyft i jakten på ulvar. Sex timmar kvar till DL och det känns precis som vanligt inför första DL. Dvs panik och ångest. ;-)
 
Så här långt då, Quarter4ever tycker att ulvarna har ett försprång i och med att det inte finns några sior, jag är mer åt Dentakus håll att det inte är en sån stor nackdel för den goda sidan, goda sidan har tvillingarna som känner till varandra och siaren som efter natten bör få koll på vem ängeln är. Men den onda sidan få ingen info alls utan måste enbart gå på vad de tror efter inlägg i tråden.
Habina känner samma panik som jag alltid känner in för första dl och det hjälper inte mig så mycket... ;)
 
Sådär, nu har vi hittat hem från stallet och fått lite mat i magarna. Helt slut i kroppen eftersom det av en mängd anledningar blev omstuvningar i programmet och blev uteritt idag istället för imorgon. Desto mer tacksamt egentligen, uterittsdagen är ju den som är värst för medföljande föräldrar. :D

Därmed har jag haft sämre tid än jag trodde att följa tråden så just nu är jag tacksam att ni inte skrivit mer än ni gjort. :D Ska sätta mig och läsa igenom tråden nu. :up:
 
Så här långt då, Quarter4ever tycker att ulvarna har ett försprång i och med att det inte finns några sior, jag är mer åt Dentakus håll att det inte är en sån stor nackdel för den goda sidan, goda sidan har tvillingarna som känner till varandra och siaren som efter natten bör få koll på vem ängeln är. Men den onda sidan få ingen info alls utan måste enbart gå på vad de tror efter inlägg i tråden.
Habina känner samma panik som jag alltid känner in för första dl och det hjälper inte mig så mycket... ;)
Du menar spionen va? ;)
 
Jag är lite osäker på hur tiden ser ut ikväll för mig, så för att inte riskera någonting tänker jag säkerhetsrösta. Känns som ikväll kan bli en sådan där kväll när jag fastnar i stallet utan någon täckning...

Habina röstar på _CorpseBride_

Då hon inte ens hittat leken. För mig finns det bara en roll som kan känna sig så säker att de inte behöver läsa leken och det är svarta fåret. Alltså tror jag att _CorpseBride_ är svarta fåret.
 
Vad jag kan utläsa av rollistan så hittar jag ingen extra info som de onda har IOM den.
Jag tycker nog att de har ett bra försprång som det är - de vet ju hur många det är i lyan och behöver ju bara försöka räkna ut vem som är svarta fåret för att ha en bra chans att få en god käkad / lynchad.
Jag håller faktiskt med här, i och med att det inte är så mycket info i omlopp är det en fördel för de onda i denna lek. Men i och med Blacksmithfarms ändring av vinstvillkoren (goda måste få ut alla onda) så känns det mer jämt.
Så här långt då, Quarter4ever tycker att ulvarna har ett försprång i och med att det inte finns några sior, jag är mer åt Dentakus håll att det inte är en sån stor nackdel för den goda sidan, goda sidan har tvillingarna som känner till varandra och siaren som efter natten bör få koll på vem ängeln är. Men den onda sidan få ingen info alls utan måste enbart gå på vad de tror efter inlägg i tråden.
Habina känner samma panik som jag alltid känner in för första dl och det hjälper inte mig så mycket... ;)
En bra sammanfattning av det som hänt hittills. Dvs, inte så mycket matnyttigt att gå på tyvärr. Men det är väl inget ovanligt såhär första DL. :p
 
EmmaN - Hittat leken, funderar kring spioninfon, tycker det är skönt med en rollmässigt enklare lek. Håller med Q i hennes resonemang kring sior och spioninfo. Håller med Q om att det är fördel onda att det inte finns så mycket info. Men tycker att LLs justering av vinstvillkoret gör det mer jämnt.

Habina - Hittat leken och tycker att det ska bli skönt med en lek utan twister. Räknar på antal onda och konstaterar att om leken fortsätter efter att det antalet lynchats så finns det fler ulvar. Tycker det är roligt med en lek där det inte finns så mycket information (inga sior), funderar över vinstvillkoren. Tycker inte det är prio att få ut fåret. Nu vet vi ju att LL gjort fel där, goda behöver inte få ut fåret för att vinna. Grillar, tittar på hästar och sover. :cautious: Förstår att Q reagerar på det hon skrivit, förklarar att det är kul med en lek där alla måste fundera lite mer. Tycker det är bra att det inte finns en siare som alla håller utkik efter dag två och följer. Känner sig säker på att spionen får veta vem som är ängel (det beror ju på om ängeln skyddar sig själv, vilket väl i och för sig är rätt troligt). Skulle påstå dig vara god även om hon var ond. Kort summering av vad som hänt och lite DL-ångest. Röstar på CB eftersom CB inte hittat leken och då borde vara fåret. (Typ)
Niyama - Hittat leken på sidan 2. Skyller det på Qs frånvaro. :p

_CorpseBride_

zassoo -
Hittat leken och umgåtts med familjen.

quarter4ever - Hittat leken. Funderar över antalet ulvar, frånvaron av sior samt vilken spioninfo som kan dyka upp. Noterar att Snurrfian är dålig på att räkna. Grillar och spelar boule. Håller alla som onda tills motsatsen bevisats. Ifrågasätter ifall Gabby tycker att en sparsmakad lek är roligare för att det är annorlunda än vanligt eller för att det kan tänkas gagna den onda sidan. Tycker det är bra att Niyama puttat upp leken. Funderar på om LenaH inte fått sin roll. Vill inte ta på sig ansvaret för att hålla leken på förstasidan. Reagerar på att Habina tycker att det är roligt med en lek utan sior. Tycker det är stor skillnad när man ska lägga pussel om man vet hur många ulvar det är och att det är jobbigt när det är fler än man trodde. Ställer sig frågande till Habinas resonemang om roligare lek utan sior. Gissar på att hon menar att leken inte ska vara för lätt. Hittar ingen extrainfo för de onda i rollistan och tycker att onda har ett försprång som vet hur många dom är och bara behöver komma på vem det svarta fåret är så de kan undvika att lyncha eller käka det. Hoppas ändå att de onda ska rösta ut eller käka fåret. Tycker Dentaku har intressanta tankar kring jägaren, men tycker att det lika gärna kan vara en ond som en god som jägaren tar med sig när den dör. Frågar hur Dentaku tycker att de goda ska skydda jägaren när egentligen ingen kan räkna ut vem det är, utom möjligen ängeln och spionen. KOmmer fram till att ängeln kan få information om goda spelare, vid misslyckat käk vet ju ängeln vem den har skyddat och den borde vara god. Eller möjligen får. Tycker att ängeln kan få hjälp av spionen att klura ut ett och annat om ängeln kan komma på vem som är spionen. Här hänger jag inte med helt hur hon menar. Om någon, vem som helst, klurar ut vem som är spionen kanske den kan få lite hjälp, det är väl inget specifikt för ängeln?

Snurrfian - Börjar med att rätta Paddi genom att tala om att hon inte var först. ;) Ger sig på att räkna på rollfördelningen och avslöjar att matte inte är hennes starka sida. Prioriterar husfix före ulvlekar. ;) Kort summering där hon håller med Dentaku att det inte är så stor fördel för ulvarna. Goda sidan har ju tvillingarna som känner till varandra. Och siaren (men jag tror hon menar spionen) som får lite info, medans ulvarna inte får någonting.

Dentaku - Hittat leken och flaggar för låg aktivitet. Resonerar kring antal ulvar och att det inte borde stämma med antal namngivna i rollistan. Tackar Lobelia för att hon påpekar att spionen får veta vem ängeln skyddar. Orolig för att det inte finns några sior, funderar över om ulvarna får någon extrainfo. Håller inte med Q om att det är så "bara" för de onda att hitta fåret. Tycker att jägaren är en intressant roll och att det borde vara fördel de onda att få ut den tidigt. Tycker goda sidan ska skydda jägaren. Resonerar att det är större risk att jägaren väljer en god i början att ta med sig om den dör eftersom goda är fler. Frånvaron av sior gör det svårt för goda sidan att veta vem de ska skydda. Tycker att ulvarna har ju inte mer information dom. Funderar på om jägaren måste välja någon eller kan låta bli. Har glömt bort att ängeln kan få information om de hon valt att skydda vid misslyckat käk.

Klara - Jag själv.

Paddington -
Först med att hitta leken. Nåja, andra-först. ;) Diskuterar spioninfo och gör en sammanställning över vad som hänt än så länge.

LenaH - Hittat leken, men glömt att avisera sin närvaro. Har fått sin roll men vill inte skriva från mobilen. Konstaterar att det är tur att ulvarna inte är lika många som är namngivna i rollistan. Men att det skulle vara lätt att hitta ulvar om så var fallet. Flaggar för dålig aktivitet tis-ons. Hjälper LL att fixa vinstvillkoret i lekstarten.

Gabby_Ossi - Tycker också att det ska bli roligt med en lite enklare lek. (rollmässigt).

Lobelia - Frågar Q varför en mer tydlig namngivning av ulvarna skulle ändra på att alla är onda tills motsatsen bevisats. Klurar också hon på spioninfon. Att spionen får veta vem ängeln skyddar och en aning mer.

bollen__ - Hittat leken
 
Inte för att jag blev så mycket klokare, men nu har jag gått igenom leken ordentligt för min egen skull i alla fall. :up:
 
Man kan alltid hoppas att de råkar rösta ut fåret, eller käka densamme! :cool:
Din tanke om jägaren är intressant, du kan ha en poäng i att det kan gynna de onda att försöka få ut den i början, men det kan ju lika gärna bli en ond den tar med sig som en god -
förutsatt att den väljer att ta med sig någon alls?
Hur hade du tänkt dig att goda skulle skydda jägaren? Förutom det självklara att inte avslöja vem det är om nu någon ens kan veta förutom möjligen ängeln och spionen då, som kanske kan räkna ut det?
Ängeln kan väl visst ha info att tillgå om den skyddar rätt förresten? Om ulvarna misslyckas med ett käk så vet den ju att det är rätt troligt att den personen är god ( jokern i leken är det svarta fåret, vilken givetvis också kan bli skyddad av ängeln och ulvarna försöka käka den samtidigt)
Vilket också brukar vara den information en ängel kan tänkas ha från sin egen roll.
Sedan kan ängeln få en hel del hjälp av spionen att räkna ut ett och annat? Förutsatt att den vet vem som är spion då.....

Det som jag har fetat. Hur tänker du här? På vilket sätt skulle ängeln kunna få hjälp av spionen tänker du? Och på vilket sätt skulle ängeln ha mer nytta av att klura ut vet spionen är än andra spelare?
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 289
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 497
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 042
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 817
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp