Stinsen Brinner *ulvleken alltså*

Ok, 14 var vi. Om den onda utanför lyan inte hade känt till ulvarna och det hade funnits sior så hade jag gissat på 5 onda totalt. Men nu är det redan rejält fördel onda med tanke på noll sior och den onda utanför lyan känner till ulvarna så då tror jag på 3 ulvar och ett får.
Ungefär så går mina tankar. Det känns obalanserat med fem onda på 14 personer och så få specialroller. 5 är också möjlig men det känns lite obalanserat till favör för de onda.

Att LenaH var tvilling förstörde mitt pussel.

Zass är skum ja men det är hon ju alltid. Om hon vore får skulle det förklara hennes röstningar.

Dentaku känns också skum, mest pga röstningarna. Men hon har röstat relativt tidigt vilket gör det svårare. Rösten igår kändes som att hon ville undvika att rösta på Gabby och rikta misstankarna mot CB och jag fattade inte dom misstankarna alls. Nu läste jag hennes röstinlägg igen och ja, urkonstigt! Jag hade dock röstat på Paddan, om Paddan är god och Dentaku ond, varför la hon inte rösten där om hon ville försöka rädda Gabby? Kanske trodde hon mer på att det skulle gå att lyncha CB?

Äh, jag vill veta Dentakus roll. Hennes röstinlägg igår var ulvigt. Och om zass är ond tror jag mer på henne som får.
Niyama röstar på Dentaku

Men nu hänger jag faktiskt inte riktigt med på hur du resonerar? Om Dentaku är ond så borde alltså även Paddington var ond för det verkar väl mer logiskt om Dentaku inte ville rösta på varken Gabby eller Paddington och därför plockade fram en tredje kandidat, skulle Paddington var god så känns det rätt självklart att en ulv skulle ha lagt sin röst där istället för att sprida ut rösterna på ytterligare en god? Eller?

DL 3
13:48 _CorpseBride röstar på zassoo
14:40 quarter4ever röstar på zassoo
21:00 EmmaN röstar på zassoo
21:26 Snurrfian röstar på zassoo
21:29 Niyama röstar på Dentaku
21:40 Dentaku röstar på Paddington

zassoo: 4
Dentaku: 1
Paddington: 1

Ok, 14 var vi. Om den onda utanför lyan inte hade känt till ulvarna och det hade funnits sior så hade jag gissat på 5 onda totalt. Men nu är det redan rejält fördel onda med tanke på noll sior och den onda utanför lyan känner till ulvarna så då tror jag på 3 ulvar och ett får.
Det betyder alltså att du tror att det bara är en ulv och ett får kvar?

Jag är sjukt kluven ikväll. Flera röstar på zassoo, jag vet inte alls var jag har henne. Samtidigt vill jag inte rösta på fåret om jag kan få ut en ulv. Kan niyama ha rätt i sina misstankar om dentaku? Näe, jag ger upp kvällens beslut.

Habina röstar på EmmaN då jag via uteslutningsmetoden tycker hon är mest misstänksam. Värdelös motivering, men eftersom alla andra verkar neutrala eller goda, så har jag liksom fått slut på kandidater. :arghh:

Men nu hänger jag faktiskt inte riktigt med på hur du resonerar? Om Dentaku är ond så borde alltså även Paddington var ond för det verkar väl mer logiskt om Dentaku inte ville rösta på varken Gabby eller Paddington och därför plockade fram en tredje kandidat, skulle Paddington var god så känns det rätt självklart att en ulv skulle ha lagt sin röst där istället för att sprida ut rösterna på ytterligare en god? Eller?

Ja alltså om Paddan är god så är det konstigt att inte Dentaku la rösten där, om hon är ond. Det är ju det jag skriver? Det kan ju bero på att hon trodde mer på att det skulle gå att lyncha CB, att hon tyckte att hon hade bättre teorier mot CB eller att även Paddan är ond. Eller att Dentaku inte är ond utan bara resonerar på ett sätt jag inte fattar :p

DL 3
21:26 Snurrfian röstar på zassoo
21:45 Habina röstar på EmmaN

zassoo: 4
Paddington: 1
EmmaN: 1

:arghh: Varför känns det som om det är de onda som sitter och styr just nu? Just nu känner jag mest att jag håller med @Habina om att jag skulle vilja ha en sia... Men jag velar som en tok om jag ska ändra min röst... Jag höll Paddington som mest misstänkt igår och jag sätter ju mer Zassoo som får än som ulv, men har jag rätt?

Ja alltså om Paddan är god så är det konstigt att inte Dentaku la rösten där, om hon är ond. Det är ju det jag skriver? Det kan ju bero på att hon trodde mer på att det skulle gå att lyncha CB, att hon tyckte att hon hade bättre teorier mot CB eller att även Paddan är ond. Eller att Dentaku inte är ond utan bara resonerar på ett sätt jag inte fattar :p
Jag har ju inte sett Dentaku åt det ondare hållet alls men inte heller dig så det stör mig rejält när mina tankar krockar så totalt med dina. ;)

Men va sjutton, Snurrfian ändrar sin röst till Paddington eftersom jag tror att hon är den kvarvarande ulven, den första rösten på Gabby var en alibiröst och rösten dag två tror jag enbart var för att rädda sig själv eftersom Paddington hade mindre misstankar emot sig.
Jag hoppas att jag tänker rätt nu! :nailbiting:

Pust har precis kommit hem och ögnat igenom leken, men har inte haft tid att sätta mig och analysera röstningar så nu får jag gå på känslan. Min spontana tanke är att EmmaN har glidit undan radarn på alla ordentligt. Hn är följsam, skriver klokt men okontroversiellt, Vid DL 3 lade hon en röst på Paddington,det är oklart om hon haft koll på räkningen men min känsla är att hon avvaktade länge att rösta för att kanske rädda en kollega. Jag ser också att Habina håller henne som misstänkt och röstar på henne och det stärker min känsla. Habina är den jag håller mest åt det goda hållet (men säker är jag inte) och som god är hon ofta en bra ulvjaägare.

Lobelia röstar på EmmaN

Men va sjutton, Snurrfian ändrar sin röst till Paddington eftersom jag tror att hon är den kvarvarande ulven, den första rösten på Gabby var en alibiröst och rösten dag två tror jag enbart var för att rädda sig själv eftersom Paddington hade mindre misstankar emot sig.
Jag hoppas att jag tänker rätt nu! :nailbiting:
Vet du att det är en ulv kvar?

Precis kommit innanför dörren efter en fantastiskt trevligt kväll med mina jobbarkamrater - och de verkar ha tyckt precis likadant för de ville aldrig gå hem :angel::D. Ställer dock till det lite med leken och jag hinner inte alls gå igenom som jag skulle vilja, utan bara skummat igenom dagens inlägg.

Att LenaH var tvilling hade jag inte anat, jag hade den rollen kopplad med några andra och nu får jag rita om min karta.

Jag förstår inte riktigt misstankarna mot CB, jag tror jag har en roll som jag tycker passar in i mitt pussel och därför håller jag henne kanske inte god men iaf åt det neutralare hållet för tillfället. Dock om man ser vilka som röstade på henne så var det Gabby, Dentaku och Zassoo och jag tror ju inte att hela lyan var inblandad i det. Nu vet vi att Gabby var ulv och det kan vara möjligt att det döljer sig en till ulv eller fåret i rösterna men jag har inte haft tid alls att kika på någon av Dentaku eller Zassoo så jag tänker inte försöka analysera det vidare just nu.

Den som står ut mest för mig just nu är även den jag skrev ett svarsinlägg till i morse och jag kan inte se att jag fått svar på det. Jag tycker att EmmaN försöker bygga in för mycket misstankar runt mig och tar med att jag skojat med Klara innan vi fick våra roller, att jag sedan fortsatte skoja med henne och slutligen att jag även diskuterat ängel/spionbiten kring Q4 som även Klara var med. Vad är det för fel att fundera över vad andra skriver och hålla med om man instämmer i någon annans fundering men sedan att man inte håller med så mycket så att man även röstar som den personen?

Paddington röstar på EmmaN

DL 3
21:26
Snurrfian röstar på zassoo
21:45 Habina röstar på EmmaN
21:54 Snurrfian ändrar sin röst till Paddington
21:55 Lobelia röstar på EmmaN

zassoo: 3
Paddington: 2
EmmaN: 2

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 018
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka