Stinsen Brinner *ulvleken alltså*

som sagt jag försökte undersöka alla vinklar eftersom jag var osäker på bägge två, men jag fick inte så mycket gensvar idag som jag hoppats.
jag var lite fundersam på _CB_ under dagen, men tyckte ju att hon skrev ett så vettigt inlägg när hon röstade på zassoo, så jag la henne lite åt sidan iaf, trots att jag försökte tänka utanför boxen.
Lobelia är ju den andra som lägger en tidig röst och säger ju att hon tänkte ändra hon också, men inte hann...

Men ååh! @zassoo då! Förlåt! Tror att jag var en del i att fler fick misstankar mot dig! :(
Önskar jag hade kunnat vara inne och sett vad du skrev sedan så att jag hade kunnat ändra röst, har inte fått läsa så mycket av dig tidigare!

Men ja, dags att tänka om då helt enkelt. Antingen är det faktiskt så som Niyama var inne på, en gammal räv som totallurar oss. Annars var Dentaku den andra jag kände mig mest misstänkt mot.
Håller du fast vid Dentaku som mest misstänkt? Eller har du andra tankar nu?

Håller du fast vid Dentaku som mest misstänkt? Eller har du andra tankar nu?

Jag vet faktiskt inte! Känner mig ganska förvirrad just nu.
Jag tror iaf fortfarande att Habina, Paddan och möjligtvis du (om inte du verkligen skulle totallurat mig) är goda utifrån tidigare teorier. Jag är osäker på Dentaku, känner att jag behöver titta mer på henne igen. Sedan är jag fundersam över Snurrfian nu.Känner att hon glidit lite under min radar, har liksom känts god, men värt att iaf läsa igenom en gång till. Sedan blir jag återigen tveksam till Lobelia, att jag kanske släppte henne lite för lätt. Får titta på henne en gång till också.

Jag orkar inte riktigt gå igenom alla ikväll dock, måste sova efter en tuff arbetsdag. Så jag hoppas att jag överlever natten och kan komma med lite mer tankar igen imorgon!

hur tänker du då?
Att det skulle stått mellan två goda idag?
Har det stått mellan två goda så borde paddis granska sig själv ;)

Klart man måste omvärdera med ny information, men om båda är goda så spelar det mindre roll vem av dem som folk röstat på och att granska folk för att de inte gissat vem paddis kommer att rösta på känns si så där . Jag famlar i blindo men har ganska klart för mig bland vilka jag kan leta ulvar.

Förra lynchen gick jag på magkänslan och det funkade, denna gjorde jag det samma och det var mindre lyckat.

Har det stått mellan två goda så borde paddis granska sig själv ;)

Klart man måste omvärdera med ny information, men om båda är goda så spelar det mindre roll vem av dem som folk röstat på och att granska folk för att de inte gissat vem paddis kommer att rösta på känns si så där . Jag famlar i blindo men har ganska klart för mig bland vilka jag kan leta ulvar.

Förra lynchen gick jag på magkänslan och det funkade, denna gjorde jag det samma och det var mindre lyckat.
ja så kan det gå....
Jag fick lite panik där att ändra rösten, tyvärr hann jag inte-för lottning var ju det jag inte ville att det skulle bli.
varför skulle Björnen behöva granska sig själv?
För om båda är goda så lär ju alla behöva granskas tänker jag?

ja så kan det gå....
Jag fick lite panik där att ändra rösten, tyvärr hann jag inte-för lottning var ju det jag inte ville att det skulle bli.
varför skulle Björnen behöva granska sig själv?
För om båda är goda så lär ju alla behöva granskas tänker jag?
Jepp, jag är inte säker på någon men mer osäker på vissa.,.

Det var ett skämt, med paddis granskning.

... men ska hon granska folk för att de röstade på fel person när alla röstade på fel inklusive hon själv så borde granskningen även gälla luddiga björnar..Om inte fel definieras som alla som inte följer Paddis;)

Deltagare från början:
EmmaN fåret!
Habina
Niyama Tvilling
_CorpseBride_
zassoo bybo
quarter4ever
Snurrfian
Dentaku
Klara ULV
Paddington
LenaH Tvilling
Gabby_Ossi ULV
Lobelia
bollen__ bybo

Kvar i leken

Habina
_CorpseBride_
quarter4ever
Snurrfian
Dentaku
Paddington
Lobelia

roller kvar
1-2 ulvar
1 spion
1 ängel
1 jägare
2-3 bybor

ok lite fundering på vad det står just nu i leken, det börjar bli ett decimerat antal delatagare
Det är 7 st kvar så antingen står det 6-1 eller 5-2 beroende på hur många ulvar det är kvar.(4-3 torde ju vara osannolikt men lägger till det bara för ordningens skull)
Jag känner att det är lite avhängigt att jägaren lyckas med att ta med sig rätt person om den blir käk/lynchas. För om det händer att den tar med sig en god så blir jag lite spooky om det står 5-2 nu och det försvinner 2 goda i ett svep= 3-2!!! :nailbiting:
(även om det nu står 6-1 så blir det ju 4-1- men då torde ändå oddsen tala till godas favör tycker jag)
sitter och funderar så det knakar över dagens lynch.:idea:
Kan det ha varit så att den gick mot 2 goda ändå?
det känns ju inte så, men å andra sidan var jag väldigt övertygad om att zassoo var ond också, även om jag började fundera allt eftersom hennes inlägg kom idag
Men vem/vilka sjutton skulle vara onda då, om inte Dentaku är det?
Jag vill hålla Paddington och Habina åt det godare hållet baserat på hur de teoriar och röstar,
Snurrfian är jag tveksam om, men hon har en hel del inlägg som gör att jag håller henne neutral lutande åt det goda hållet
Dentaku behöver jag ägna mer genomläsning och analysering åt, men just att hon känns lite anonym får mig att sätta henne på min troligond-lista i detta gänget som är kvar- men får helt enkelt vrida och vända lite och återkomma med mer funderingar där efter nattDL, om jag får chansen till det förstås:crazy:
_CorpseBride_ är ju en som jag känner att jag behöver granska lite mera faktiskt, Niyama var fundersam mot henne och hennes instinkter tidigare i leken har ju resulterat i att ulvarna lynchats på rad, så absolut att man ska kolla på _CB_ordentligt! Sedan är paddington inne på att nån i lyan kan ha varit inne och styrt över röstningen till zassoo, och det är en tanke jag kan följa och gör ju att _CB_ hamnar på obslistan för stunden
Lobelia jag vete katten jag! När jag läste om leken nu så när hon kommer in så tycker jag att hon eldar på lite för hålla fokus på zassoo? ska kolla upp med citat om det kan stämma?
Hon gjorde ungefär likadant senast, kom med tankar för att så in misstankar mot de som de onda ville att lynchen gick emot( inte glömt bort det!)men samtidigt verkar hon på hugget på ett sätt jag inte riktigt tycker att en ond borde vara?
Hon har också varit väldigt på Snurrfian idag, och det skaver lite, då jag gärna vill hålla Snurrfian åt det godare hållet pga hennes inlägg- så sammantaget angående Lobelia-jag får inget riktigt grepp om henne.....

sedan är det bara jag kvar då, så någonstans här ovan gömmer det sig 1 (minst) ulv
:idea:

Min fetning:
vad menar du med det? Inklusive hon själv? Vet du det??
för mig veterligen så röstade Paddington på Dentaku:confused:

... men ska hon granska folk för att de röstade på fel person när alla röstade på fel inklusive hon själv så borde granskningen även gälla luddiga björnar..Om inte fel definieras som alla som inte följer Paddis;)

ska kolla upp med citat om det kan stämma?
ok lite citat jag hittade som får mig att höja på ögonbrynen lite så här efteråt

hon börjar redan efter lynchen igår då EmmaN åkte
Inget att be om ursäkt för, men din ovilja att ändra till Emma är intressant.

och fortsätter idag
Förklara då gärna närmre hur du tänkte vidförra lynchen och valet av röstoffer.

Är det två ulvar så är Snurris högst aktuell för mig. Just nu snurrar gärna kring zassoo, dentaku och henne.

Förstår jag dig rätt? Du röstar på Dentaku för att du håller henne neutral mot ond?

Är det ingen du har som mer misstänkt?

Jag hänger gärna med på att samla rösterna.

Vad tycker du om Zassoo röst motivering. Jag får känslan att hon sitter med Dentaku i lyan och först skriver att "hon är nog inte misstänkt inlägg" och så lite senare så är Dentaku den har ut misstänkta.

Du skriver om Dentaku på samma sätt som jag upplever att ulvar brukar göra om varandra för att sedan ta till det om det behövs. Det behöver inte vara så, men det är känslan jag får.

Tyvärr är jag inte alls säker på vem som är ulv, det är inget lysande klart tecken direkt.

Jo jag vet, jag är förmodligen på zassoo just för att hon skriver mer. Det känns som de håller varandra om ryggen, men lite lagom.

och så till sist det jag frågat henne om- det ser en aning märkligt ut det jag fetat?
Hon lär ju bemöta det, ska bli intressant att se vad hon svarar!
passar på att posta detta om jag nu blir käk, för annars är ju risken att det inte kommer fram vad jag menade ( även om det är lätt att söka på hennes citat)
Hoppas på en lugn natt för de goda och så får vi se vart det bär imorgon!

ok lite citat jag hittade som får mig att höja på ögonbrynen lite så här efteråt

hon börjar redan efter lynchen igår då EmmaN åkte

och fortsätter idag

och så till sist det jag frågat henne om- det ser en aning märkligt ut det jag fetat?
Hon lär ju bemöta det, ska bli intressant att se vad hon svarar!
passar på att posta detta om jag nu blir käk, för annars är ju risken att det inte kommer fram vad jag menade ( även om det är lätt att söka på hennes citat)
Hoppas på en lugn natt för de goda och så får vi se vart det bär imorgon!

Jag förstår inte riktigt syftet med citaten, förklara närmre är du snäll.

Och vad är oklart när det gäller mitt skämt att Paddis borde granska även sig själv om hon röstar på en god? Tror du på något vis att jag menar att Paddis inte har koll på sin roll eller? Det var en förklaring av ett skämt, det blir nog inte klarare om jag försöker förklara förklaringen.

Och ja jag tror att Paddis är god, så mycket man nu vågar tro att någon är god i ett ulv spel utan information.

Tack @quarter4ever för en bra samling med citat. Jag släppte lobelia lite för snabbt tror jag, minns ärligt talat inte ens varför. :nailbiting: Så henne måste jag absolut ha ögonen på idag om jag lever.

Paddington och snurrfian känner jag bör vara goda, speciellt efter gårdagens röstning då de försökte ihop med mig att rädda zassoo. Eftersom paddington verkar tro att quarter4ever är god, så kanske jag törs lägga henne lite mer åt goda sidan. Men jag blir misstänksam framförallt mot lobelia när hon säger att hon tänkte ändra. Ändra för att låtsas att hon är god? :cautious:

_CorpseBride_ släppte jag också för länge sedan, men även där blir jag nu osäker. Kan det vara så att dentaku är god egentligen och _CorpseBride_ och/eller lobelia retas med oss? Hm...

Överlever jag DL så måste jag helt klart gräva mer...

Det var riktigt bra! :D Jag aviserar att jag möjligen måste lägga en tidig röst idag, eventuellt blir jag tvungen att leka via mobilen men det skulle jag helst vilja slippa... :cautious:

jag kommer att vara lite upptagen idag på fm, mäklare som kommer hit-2 efter varandra tom- huset ska säljas och vi vill ha olika mäklares synpunkter och värderingar.
Så kommer in lite senare idag för inget planerat till kvällen ( brasklapp för att bonden jag hyr stallet av ringer och vill ha hjälp med att ta in hö, han visste inte riktigt om det blev idag eller imorgon)

Here we go... Först ut: Dentaku!

Dentaku aviserade redan från början att hon kommer vara rätt inaktiv. Så det i sig är inget jag misstänker henne för. Hon funderar lite kring jägaren, vilket gör att jag misstänker att hon inte är jägaren.

Hon röstar i första DL på Snurrfian (som jag är rätt övertygad är god) pga hennes mattekunskaper. Känns förvisso som en typisk förstadagsröst, men samtidigt en rätt lätt röstmotivering av en ulv. Hon är skeptisk till de flesta efter DL1, men tror inte att Gabby är ond i DL2.

Röstar i DL2 på _CorpseBride_ eftersom hon misstänker Gabby väldigt mycket. Det här tycker jag är intressant, kan Dentaku och Gabby sitta i lyan ihop och rösten är ett försök att vända blickarna mot någon annan? Eller sitter kanske alla tre i lyan?

Påpekar efter DL2 att hon ändrar sig om _CorpseBride_, att hon pga hur hon röstat måste vara god. Men ger hon inte då också det perfekta alibit till _CorpseBride_? Blir lite mer osäker här… Likaså pratar hon om att lobelia inte borde lagt tredje rösten på gabby, men det blir ju ett ännu mer perfekt alibi. Hon är misstänksam mot paddington, som jag håller som god, kanske i ett försök att sprida misstankar? Vi diskuterar paddington lite, men inget som ger mig något mer konkret.

Röstar på Paddington i DL3 och påpekar i samma veva att det kanske inte ger henne en bra röstningsstatistik. Något som endast ulvar borde oroa sig för…

Röstar på Zassoo i dl4, baserat vad jag kan förstå på hur zassoo röstat tidigare.

Summa summarum vet jag verkligen inte var jag har dentaku i den här leken. Det lutar åt att hon får min röst ikväll också, om bara för att få möjlighet att syna henne.

Jag granskar inte folk för att de röstar på fel person, jag granskar folk för att de ger utslag på min ulvometer. Två tidiga röster på någon som visade sig vara god höjer iaf mina ögonbryn. Och eftersom jag vet min roll, håller Habina som god och Snurrifan verkar vettig så är det faktiskt bara de som röstade på Zassoo kvar att granska.......

Skulle gärna vilja se dina tankar om alla kvarvarande för just nu ligger du ganska högt upp även om du inte leder....

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 018
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka