Stinsen Brinner *ulvleken alltså*

Ulvspelsnojan har slagit till helt å jag undrar om jag missbedömt Q4 :arghh:
Lobelia låter ju vettig nu, meeen jag behöver fler teorier från alla om varför ni håller folk åt olika håll.

:nailbiting: Jag tycker också att lobelia börjar låta vettig! :arghh:

Ok, mina teorier: Du är god, baserat på hur du röstat + att jag läste något (som jag för mitt liv inte kan hitta nu!) som fick mig att få en idé om din roll. Snurrfian är god, delvis för hur hon röstat, men även för hon hon resonerat leken igenom. Jag upplever faktiskt snurrfian mer skärpt och noga med vad hon skriver när hon är ond, att utgå ifrån att det är en ulv kvar för att någon annan nämnt det innan, är en typisk god-snurrfian för mig.

Resten?! :eek:

Habina tror jag jag skrivit nog om innan. Antingen är hon god eller så har lyan kommit med den djävulska planen att offra alla utom 1-2 för att få dessa godförklarade. Och skulle så vara fallet borde ängel och spion skrika högt.

Alltså, inte för att jag ogillar att vara godförklarad av alla. ;) Men på vilket vis skulle ängel och spion kunna veta något sådant? O_o Ängel vet förhoppningsvis om vem som är spion nu + vem det var som ulvarna försökte käka inatt. Spionen borde veta om ängeln och kanske ha ett hum om jägaren, men vad ulvarna hittar på? :eek: Kan du ge mig ett scenario där de faktiskt skulle kunna vara säkra på att jag inte är ond?

Och nu tycks Q ha missat hela konversationen innan.
ser att jag inte svarat på detta, jo jag hade läst allt innan , det var formuleringen jag hajade till inför!
men jag lutar åt nu att det bara var lite olyckligt formulerat,( vilket jag också skrivit innan att det skulle kunna vara) så det inte riktigt framgår hur du menade.

Intressant notering om CB, jag hade henne på en annan roll fr början men när niyama var tvilling å Emma fåret så har jag varit tvungen att rita om. Kan vara att jag fortfarande haft den tidigare rollen i skallen för henne å jag missat granska henne närmare.

Nån som har röstlistorna nära till hands?

@paddington - kommer snart in med resten!
Röstlista DL4 kl 22

13.59 _CorpseBride_ röstar på zassoo
14.36 Lobelia röstar på zassoo
21.21 zassoo röstar på Dentaku
21.45 quarter4ever röstar på zassoo

21.50 Snurrfian röstar på Zassoo
21.54 Dentaku röstar på zassoo
21.55 Habina röstar på dentaku
21.58 Paddington röstar på Dentaku
21.59 Snurrfian ändrar till Dentaku

(22.01 quarter4ever ändrar röst till dentaku, missar fetning och den är för sen-ogiltig)

zassoo 4
Dentaku 4

Målar lite
Dag 1

16:49 Habina röstar på _CorpseBride_
21.33 EmmaN röstar på Habina
21.35 Dentaku röstar på Snurrfian
21.43 Klara röstar på Quarter4Ever
21.49 LenaH röstar på Klara
21.50 Lobelia röstar på Habina
21.50 quarter4ever röstar på Klara
21.54 bollen__ röstar på Klara
21.55 _CorpseBride_ röstar på Habina
21:57 Habina ändrar röst till Klara

21:57 Snurrfian röstar på Lobelia
21:58 Niyama röstar på Lobelia
21:59 Paddington röstar på Gabbi_ossi
21:59
Gabby_Ossi röstar på Habina
22:00 Niyama ändrar röst till Klara
22:00 zassoo röstar på quarter4ever

Dag 2
09:49 LenaH röstar på Gabby_Ossi
17:02 Corpse_Bride röstar på Gabby_Ossi
21:14 Niyama röstar pp Paddington
21:27 Dentaku röstar på _CorpseBride_
21:52 Lobelia röstar på Gabby_Ossi
21:55 Habina röstar på Lobelia
21:56 quarter4ever röstar på Paddington
21:58 Gabby_Ossi röstar på _CorpseBride_
21:59 Paddington röstar på Gabby_Ossi
21:59 zassoo röstar på _CorpseBride_
21:59 EmmaN röstar på Paddington

Dag 3
13:48 _CorpseBride röstar på zassoo
14:40 quarter4ever röstar på zassoo
21:00 EmmaN röstar på zassoo

(21:26 Snurrfian röstar på zassoo)
21:29 Niyama röstar på Dentaku
21:40 Dentaku röstar på Paddington
21:45 Habina röstar på EmmaN
21:54 Snurrfian ändrar röst till Paddington
21:55 Lobelia röstar på EmmaN
21:56 Paddington röstar på EmmaN
22:00 zassoo röstar på Paddington

Röstlista DL4 kl 22

(22.01 quarter4ever ändrar röst till dentaku, missar fetning och den är för sen-ogiltig)

Senast ändrad:
:nailbiting: Jag tycker också att lobelia börjar låta vettig! :arghh:

Ok, mina teorier: Du är god, baserat på hur du röstat + att jag läste något (som jag för mitt liv inte kan hitta nu!) som fick mig att få en idé om din roll
Jag tror vi bägge två får skaffa glasögon e den här leken... :idea:

tror jag fick till alla färger etc rätt, annars får ni hojta!
edit : bara för det hittade jag en röst på gabby_ossi som inte var rödmarkerad, har ändrat i första inlägget
Målar lite
Dag 1

16:49 Habina röstar på _CorpseBride_
21.33 EmmaN röstar på Habina
21.43 Klara röstar på Quarter4Ever
21.49 LenaH röstar på Klara
21.54 bollen__ röstar på Klara

21:58 Niyama röstar på Lobelia
21:59
Gabby_Ossi röstar på Habina
22:00 Niyama ändrar röst till Klara
22:00 zassoo röstar på quarter4ever

Dag 2
09:49 LenaH röstar på Gabby_Ossi
21:14 Niyama röstar pp Paddington
21:58 Gabby_Ossi röstar på _CorpseBride_
21:59 zassoo röstar på _CorpseBride_
21:59 EmmaN röstar på Paddington

Dag 3
14:40 quarter4ever röstar på zassoo
21:00 EmmaN röstar på zassoo

21:29 Niyama röstar på Dentaku
22:00 zassoo röstar på Paddington

Röstlista DL4 kl 22

Jag tror vi bägge två får skaffa glasögon e den här leken... :idea:

Mäh! :mad: Jag som lagt ned en förmögenhet på att operera ögonen...

Fast nu får jag mer ångest. Vilken roll tror du CB har? :nailbiting: Jag har ju redan pusslat alla roller, så hon måste vara ulv eller bybo. Annars stämmer inte mitt pussel, :arghh: finns det kanske dolda roller? Eller?

CB öppnar med att rösta på Habina, menar att hon inte hunnit läsa leken och inte har koll på ställningen i omröstningen. Rösten kommer fem minuter före deadline så panik kan det inte ha varit, rösten kommer ungefär mitt i omröstningen och har klar potential att vara avgörande
Hon forsätter med tanken att det verkar vara räddnigsröster på Habina vilket också visar sig vara fallet. Hon noterar att Niyama kan ha varit ute efter alibi men tror inte på tanken.
I sitt först riktiga teoriinlägg så ger hon luft för de tankar alla troligen haft, att det vore konstigt om en god Q röstar ut Klara (men inte omöjligt om klara får förhinder att leka och offrar sig för lyan - min tanke) och att Niyama och Habina också bör vara goda. Hon forsätter sedan i god stil att lägga första rösten (eller mycket tidig orkar inte kolla upp) på Gabby som lynchas som ulv, inte direkt ulvigt beteende.
Dessförinnan så misstänkte hon mig, jag tror hon mest uppfattade mitt spånande fram och tillbaka om Niyama och Habina på fel vis här, jag misstänkte inte henne då för att vara ond heller.
På det hela taget så ger CB ett klart gott intryck, röstar rätt men det blir lite fel här och där. Det är rösten på Gabby DL2 som får mig att tro på godhet, men Gabby låg redan högt på mångas misstankelista och hon hade redan Lenas röst.
Det som bekymrar mig med CB är att hon är trendkänslig, hon verkar lägga rösten på den kandidat som är allmänt misstänkt och lägga den tidigt. Hon ger integt prov på självständigt tänkande Smyger med och det är lite ulvigt i mina ögon.
Rösten på mig i dag sticker i mina ögon, inte för att ho röstar på mig i sig utanför att ni två, Q och P börjar misstänka mig. Motiveringen är ett missförstånd, jag har aldirg skrivit att jag tror det var 2 goda för lynch förr DL (och inte motsatsen heller för den delen). Jag tror hon tog sin chans och röstade på den hon tror är "rätt" om det är för att hon är ulv eller osäker vet jag inte.

Ulv stämmer också in på första rösten, hon kommer sent checkar lite med lyan och röstar hastigt på Habina för att försvara Klara. Sedan offrar lyan Gabby som ändå ser ut att åka.

Om hon är ulv vet jag inte men hon är en kandidat.

Mäh! :mad: Jag som lagt ned en förmögenhet på att operera ögonen...

Fast nu får jag mer ångest. Vilken roll tror du CB har? :nailbiting: Jag har ju redan pusslat alla roller, så hon måste vara ulv eller bybo. Annars stämmer inte mitt pussel, :arghh: finns det kanske dolda roller? Eller?

Vilken roll jag trodde tidigare är ointressant, just nu velar jag mellan ulv och bybo. Men den roll jag först mappat in henne på gör att jag kanske varit lite för överseende mot henne. Tycker det är jätteintressant att hon hakar på teorierna jag och Q4 drog upp om lobelia.

Vilken roll jag trodde tidigare är ointressant, just nu velar jag mellan ulv och bybo. Men den roll jag först mappat in henne på gör att jag kanske varit lite för överseende mot henne. Tycker det är jätteintressant att hon hakar på teorierna jag och Q4 drog upp om lobelia.
Jag tycker också det är intressant, men om hon är osäker god eller ulv vet jag inte.

16:49 Habina röstar på CorpseBride

Dag 2

Dag 3
14:40 quarter4ever röstar på zasso

Röstlista DL4

Vet inte riktigt vart jag vill komma, men tänkte det kunde vara intressant att se hur kvarvarande röstat

Frågan är om jag ska vara så enkelspårig och följa mina tankar från igår och rösta på dentaku igen eller om jag ska följa stundens ingivelse och rösta på CB, vem är mest ulvig :arghh:

Jag hade behövt se betydligt mer av dentaku men en kyckling behöver ju sin mamma....

Nu är jag hemma efter en härlig efm/kväll på Dalälven, men jag håller på att laga mat samtidigt så jag är inte helt närvarande... :D

Med tanke på att jag har två som jag är nästan helt övertygad om att de är goda, enligt tidigare inlägg, Paddington och Habina, jag vet att jag är själv är god och jag tror att Q är godast av fyra som är kvar så har jag tre som jag inte vet var jag ska placera.
Dentaku har jag röstat på redan med funderingen om det inte var så att hon är ulv som blev räddad igår, Lobelia funderar jag en del över, visst hon verkar leta aktivt men det känns som om hon först kom igång nu mot slutet när det börjar brännas runt fötterna på de i lyan, men det kan lika gärna vara en god som börjar få bilden klar för sig.
CB får jag liksom inget grepp om och det skrämmer, det var precis på samma sätt som med EmmaN och det gör att jag funderar på om jag borde reagera mer på det.
Kort sagt så har jag tre jag misstänker, någon av dem borde vara god, möjligtvis två men vem/vilka?

Frågan är om jag ska vara så enkelspårig och följa mina tankar från igår och rösta på dentaku igen eller om jag ska följa stundens ingivelse och rösta på CB, vem är mest ulvig :arghh:

Jag hade behövt se betydligt mer av dentaku men en kyckling behöver ju sin mamma....

På mobilen... Trettio grader där datorn är. :(

Hur är det röstat hittills och när är DL?

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 018
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka