Stinsen Brinner *ulvleken alltså*

Schiesse oxå, men snurrfians roll förändrade inte mitt pussel utan bara bekräftade det (vilket var skönt)

De som är kvar:
Q4
Lobelia
CorpseBride
Habina
Paddington

Roller
Spion
Jägare
2 bybor
Ulv

Eftersom ängeln nu är borta kommer lyan helt klart lyckas m käket, så det vore riktigt skönt att bli av m ulven redan ikväll.

Fråga: ska vi ta resterande DL ikväll? Om jag räknat rätt så borde det oavsett utgång bara bli ett DL till utöver detta.
Svara i PM om ni vill så skriver jag hur det blir när alla har svarat :)

Betyder det att det finns en ulv till med!!???
Om vi lynchar ulven idag så borde väl leken ta slut, det är väl om vi misslyckas m det som leken går vidare?

UPPDATERING (något sen, det är ju så sköööönt att sova ;))
För en tågtokig finns inget liv utan en järnvägsstation. Axels krafter har tagit slut, han är deprimerad och stänger in sig på kontoret och vägrar att komma ut igen.

Axel spelades av Snurrfian som var ängel

OBSERVERA DLTIDERNA!
DagDL 21:00
NattDL: 22:00

Fråga: ska vi ta resterande DL ikväll? Om jag räknat rätt så borde det oavsett utgång bara bli ett DL till utöver detta.
Svara i PM om ni vill så skriver jag hur det blir när alla har svarat :)
:mad:
RIP Snurrfian!!

Betyder det att det finns en ulv till med!!???
Om vi lynchar ulven idag så borde väl leken ta slut, det är väl om vi misslyckas m det som leken går vidare?
Jag höll också på att sätta kaffet i vrångstrupen när jag såg LLs formulering som du fetat, men hann och läsa svaret från LL innan jag gick i spinn:eek:
Detta gör mig bara ännu mer övertygad om LLs ondhet:cautious:

Schiesse oxå, men snurrfians roll förändrade inte mitt pussel utan bara bekräftade det (vilket var skönt)

De som är kvar:
Q4
Lobelia
CorpseBride
Habina
Paddington

Roller
Spion
Jägare
2 bybor
Ulv

Ja mitt ligger också kvar
Men har klurat lite utefter de givna förutsättningarna, och eftersom LL nu mer eller mindre bekräftat din uppställning efter förtydligandet angående förutsättningarna för flera DL, så lär vi kunna utgå från din uppställning.
Alltså goda tar hem detta som jag ser det, MEN det kan faktiskt bli oavgjort också, det beror ju på om jägaren har siktet rätt inställt eller inte, och det får vi ju hoppas att den har (om inte annat efter DagDL- för då är det så få kvar att det borde vara enkelt) Lynchen torde inte gå mot jägaren hoppas jag, för då kan det ju vara svårare för den att veta vem den ska med sig, tänker jag.....
Jag inväntar spänt de andras intåg för att se vad Habina , Lobelia och _CorpseBride_har för åsikter idag
Hur tänker du @Paddington ?

kommer vara upptagen under dagen med att köra till tippen med en massa saker,huset ska ut till salu nästa vecka, då mannen gick och köpte ett hus i förrigår, så har massor att göra (oplanerat) så det kan presenteras i snyggt skick innan fotografering och visning.

Ja mitt ligger också kvar
Men har klurat lite utefter de givna förutsättningarna, och eftersom LL nu mer eller mindre bekräftat din uppställning efter förtydligandet angående förutsättningarna för flera DL, så lär vi kunna utgå från din uppställning.
Alltså goda tar hem detta som jag ser det, MEN det kan faktiskt bli oavgjort också, det beror ju på om jägaren har siktet rätt inställt eller inte, och det får vi ju hoppas att den har (om inte annat efter DagDL- för då är det så få kvar att det borde vara enkelt) Lynchen torde inte gå mot jägaren hoppas jag, för då kan det ju vara svårare för den att veta vem den ska med sig, tänker jag.....
Jag inväntar spänt de andras intåg för att se vad Habina , Lobelia och _CorpseBride_har för åsikter idag
jag sitter alltså och spånar över vad som INTE får hända nu, det allra bästa är ju om vi tar ulven ikväll så är saken biff!
som jag ser det så är den största risken att det blir oavgjort att jägaren siktar fel, (annars vinner ju goda ändå)

Jag tror Lobelia har rätt i att det känns osannolikt att CB och Dentaku var i lyan tillsammans...

Å eftersom snurrfian bekräftade mitt pussel, så finns det ingen anledning att synas Habina. Risken är att du lurat mig upp på läktaren men jag tror inte det (Isf måste jag låna @cirkus toalett), det gör att jag har bara en kvar....

Jag tror Lobelia har rätt i att det känns osannolikt att CB och Dentaku var i lyan tillsammans...

Å eftersom snurrfian bekräftade mitt pussel, så finns det ingen anledning att synas Habina. Risken är att du lurat mig upp på läktaren men jag tror inte det (Isf måste jag låna @cirkus toalett), det gör att jag har bara en kvar....

Lobelia? :nailbiting:

Jag skall rida nu och sedan flytta hem hästarna, så min analys får vänta en stund. Men jag tror inte längre att du lurat mig i alla fall. ;)

Lobelia? :nailbiting:

Jag skall rida nu och sedan flytta hem hästarna, så min analys får vänta en stund. Men jag tror inte längre att du lurat mig i alla fall. ;)
det känns lite lugnare om du inte blir så där nervööös du blev igår, du fick ju mig att komma upp i varv också;)

I min skalle står det nu mellan Lobelia och CB (om inte någon kan övertala mig om att Q4 har lurat oss alla upp i manegetaket ;) )

DL1
Bägge röstar på Habina.
Lobelia lägger en andraröst, om lyan redan där fattat att EmmaN var fåret så skulle det kunna vara en signal till EmmaN att de hittat henne

CB lägger en tredjeröst på Habina, om lyan redan där fattat att EmmaN var fåret så skulle det kunna vara en signal till EmmaN att de hittat henne

Ingen av dem får en röst emot sig (förut Habinas första röst som går på CB)

Övriga i lyan samt får röstar: Habina (EmmaN), Snurrfian (Dentaku), Habina (Gabby), Q4 (Klara)

DL2
Bägge två röstar på Gabby
CB lägger andrarösten
Lobelia lägger tredjerösten

CB får röster emot sig från Dentaku, Gabby och Zassoo
Lobelia får en röst från Habina

Övriga i lyan samt får röstar: CB (Dentaku), CB (Gabby), EmmaN(Paddington)

DL3
CB röster på Zassoo
Lobelia röstar på EmmaN

Ingen får röster emot sig.

Övriga i lyan samt får röstar: Zassoo (EmmaN), Dentaku (Paddington),

DL4
Bägge röstar på Zassoo
CB lägger första rösten
Lobelia lägger andra rösten

Ingen av dem får röster emot sig

Övriga i lyan röstar: Zassoo (Dentaku)

DL5
Bägge röstar på Dentaku (CBs första röst låg på Lobelia)

Ingen av dem får röster emot sig.

Övriga i lyan röstar: CB (Dentaku)

Jag måste också sova på saken... Fast inatt får ulvarna gärna käka mig, ifall de funderat över det. Jag är extra smaskig ikväll, för jag vet inte alls hur jag skall tänka imorgon. :nailbiting:

Sov gott alla! Dröm sött om fluffiga små fiskbulleföl. :love:

130615_51bcb25dddf2b30ea4da299a.jpg

Åh vad gullig! :love:

DL2
09:49 LenaH röstar på Gabby_Ossi
17:02 Corpse_Bride röstar på Gabby_Ossi
21:14 Niyama röstar pp Paddington
21:27 Dentaku röstar på _CorpseBride_
21:52 Lobelia röstar på Gabby_Ossi

21:55 Habina röstar på Lobelia
21:56 quarter4ever röstar på Paddington
21:58 Gabby_Ossi röstar på _CorpseBride_
21:59 Paddington röstar på Gabby_Ossi
21:59 zassoo röstar på _CorpseBride_
21:59 EmmaN röstar på Paddington

Jag kikar lite närmare på DL2, de flesta röstade inom 10minuter och det kom in 4 röster på de sista två minutrarna så hela lynchen var väldigt oviss.

CB lägger en andra röst på Gabby, jag vet inte om jag tror att någon i lyan skulle ha gjort det i detta läge. Sedan kommer Lobelia och lägger tredjerösten och även den känns osäker att någon i lyan skulle göra.

Dentaku lägger en första röst på CB som visserligen skulle ha kunnat vara ett försök till alibiröst eller lägga en röst som inte betyder något, MEN då lägger sedan Gabby en andraröst på CB (när det är 3 kvar att rösta). Jag har svårt att se att lyan skulle samla sig så och rösta på den enda i lyan utöver dem själva som är kvar. Visserligen om de fått kontakt m fåret så kunde de väl förstå att fåret inte skulle rösta på varken CB eller Gabby i det läget (om CB skulle vara i lyan), men de skulle fortfarande inte veta hur varken jag eller Zassoo tänkt rösta.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 775
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 013
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka