Sto som inte kommer i brunst!

Sv: Sto som inte kommer i brunst!

Jag köpte från en svensk återförsäljare, googla på Pavo så hittar du...
 
Sv: Sto som inte kommer i brunst!

Det fanns tydligen många preparat att använda, jag här hemma använder NP Äkta Vetegroddsolja till både hingstar och svårbrunstade ston, samt att hingsten får en chans att prata med stoet upprepade gånger tills hon brunstar ordentligt och står som hon ska. En del ston tycker inte om att träffa hingst när de har föl och då måste de verkligen få prata med hingsten så de vet att han inte gör fölen illa, så här står ston med föl i boxen brevid hingsten för att bli charmade igång och det fungerar jättebra.:idea:
 
Sv: Sto som inte kommer i brunst!

Gör ni det konsevent på alla, eller bara på de ston som upprepade gånger resorberar?

Har bara varit med om det på problem ston som är lite äldre och resorberat ett par ggr eller inte blivit dräktiga året innan. alltså inte konsekvent användning.
 
Sv: Sto som inte kommer i brunst!

KL och lite uppdatering!

Kollade igår kväll o minsann, till allas glädje hade hon en 4,5:a (och en 3:a) :banana::bump::banana:! Hon var fint öppen och rejält brunstig så det blev bakt prov igår o seminering ikväll.

Tack alla för goda råd och tips! Nu håller vi tummarna att hon återgår till sitt normala jag och blir dräktig - och inte med en hel hög samtidigt om det nu börjat lossna!

Hälsn Ann
 
Sv: Sto som inte kommer i brunst!

Dags för lite uppdatering!

Jodå, hon blev både seminerad och lyckades släppa två ägg med två dagars mellanrum! Hon var lite, lite infekterad o blev sköljd men inte behandlad.

Idag hade det gått 18 dagar sen sista ägget släppte. Hon var dräktig:bump::bump::bump: Dessutom fanns det bara ett foster, troligen från det ägg hon släppte först för det var stort. Vi ska kolla igen om en vecka så att det inte finns ett foster till!

Super med fantastisk veterinär och seminstation!:bow::bow::bow:

Hälsn Ann
 
Sv: Sto som inte kommer i brunst!

mitt sto har heller inte velat brunsta detta året, min seminvet tror det beror på det kalla vädret.. åkte in med henne för 4veckor sedan och då var hon i princip klar för insemination men sen slog vädret om och hon har inte behagat att komma i brunst efter det... nu till sist deb 25/6 efter många om och men har hon äntligen blivit inseminerad. min vet tror att hon väntade på det fina vädret....
kanske ett liknande problem med din???
 
Sv: Sto som inte kommer i brunst!

Det är riktigt att man använder regumate efter seminering, för att stoet
inte ska börja brunsta/ resorbera. Lycka till.
Mvh Lina
 

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 155
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
6 596
Senast: Masse
·
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
32 215
Senast: iNHALE
·
Avel Ska inseminera mitt 5-åriga sto, första gången. Tidigare har jag använt mig av naturlig betäckning och har ju då lämnat stona hos hingst...
Svar
6
· Visningar
1 417
Senast: Novalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp