Stopp i toaletten! Hjälp!

Mirre

Trådstartare
Av oklar anledning har vi stopp i toaletten och jag vet fasen inte vad tusan jag ska göra. Någon vaskrensare har vi inte tyvärr. Tips någon!?
 
Av oklar anledning har vi stopp i toaletten och jag vet fasen inte vad tusan jag ska göra. Någon vaskrensare har vi inte tyvärr. Tips någon!?
En kompis löste ett stopp i toaletten på ett party genom att hela tiden fylla på vatten upp till kanten tills själva tyngden av vattnet gjorde att stoppet gav sig (problemet syntes inte). Det tog några minuter. Hon hävdar att det är hennes standard. Jag har aldrig provat det och har ingen aning om det skulle göra saker bättre eller sämre. Men toan på partyts problem upphörde helt i alla fall.

Om man faktiskt såg själva stoppet skulle man kanske peta med en pinne, upp papper och uhm ned skit.
 
En kompis löste ett stopp i toaletten på ett party genom att hela tiden fylla på vatten upp till kanten tills själva tyngden av vattnet gjorde att stoppet gav sig (problemet syntes inte). Det tog några minuter. Hon hävdar att det är hennes standard. Jag har aldrig provat det och har ingen aning om det skulle göra saker bättre eller sämre. Men toan på partyts problem upphörde helt i alla fall.

Om man faktiskt såg själva stoppet skulle man kanske peta med en pinne, upp papper och uhm ned skit.
Så har jag med gjort. Flera gånger.

En gång hjälpte det att spola i en annan toalett i samma hus samtidigt.
 
Hälla vatten från en hink ner i toalettstolen kan funka. Då behövs det att man snabbt häller ganska mycket vatten från lite höjd.
I nödsituationer kan man också dra en plastpåse över handen och gräva om toaborsten inte löser det :yuck:
 
Ha! Vad det än var så löste det sig tydligen själv. Vilken lycka! Provade spola och det lät lite och sedan bara släppte stoppet. Woho!
Ibland hjälper det att vänta en stund så toapappret lösts upp lite.
Jag brukar ta en 10 l hink vatten och hälla i snabbt ända upp till kanten. Fungerar typ alltid. Fast ibland får man vänta tills det runnit ner och hälla i 10 l igen.
 
Ibland hjälper det att vänta en stund så toapappret lösts upp lite.
Jag brukar ta en 10 l hink vatten och hälla i snabbt ända upp till kanten. Fungerar typ alltid. Fast ibland får man vänta tills det runnit ner och hälla i 10 l igen.

Min favorit med, fyller skurhinken och lyfter så högt jag kan och häller fort. 💪
 
Vi hade ett rejält stopp en gång. Spolgubbarna rekomenderade att snabbt tömma skurhinken och spola samtidigt, en gång i veckan. Det "sköljer ur" rören. Och aldrig använda "snålspolande knappen". Det sparar några liter vatten, men ökar risken för stopp ordentligt. Med tanke på att de fick komma med två spolbilar en röd dag för att lösa stoppet betalar jag hellre några kronor extra för det vattnet framöver. ;)
 
Och aldrig använda "snålspolande knappen". Det sparar några liter vatten, men ökar risken för stopp ordentligt. Med tanke på att de fick komma med två spolbilar en röd dag för att lösa stoppet betalar jag hellre några kronor extra för det vattnet framöver. ;)
Just den där jävla knappen... Ja den har jag aldrig använt tack vare att andra gjort det och fått anlita spolbil...
 

Liknande trådar

Hemmet Det var en vattenläcka i taket för flera år sen i vårt hus (långt innan vi köpte det). Själva läckan är åtgärdad sen länge men tapeten...
2
Svar
30
· Visningar
1 216
Senast: sthu
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 084
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Hej. Jag letar efter en gammal reklam, antingen från Always eller Libresse. I reklamen så hängde kvinnor med mens upp och ner i...
Svar
0
· Visningar
360
IT & mobiler Gmail appen i min Samsung har plöstligt slutat avisera att jag har nya mail. Vad jag minns har jag inte ändrat några inställningar och...
Svar
10
· Visningar
581
Senast: Magnum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp