Stora campingtråden.

Bukefalos 30 år!

Är portapotti (eller Biltema-varianten) något att ha? Vi är två vuxna, ett barn (och en bebis) och jag är på typ alltid uppe och kissar på natten :o

Är portapotti (eller Biltema-varianten) något att ha? Vi är två vuxna, ett barn (och en bebis) och jag är på typ alltid uppe och kissar på natten :o
Är det ingen toa i vagnen?

Jag ränner också på nätterna och det är guld värt att kunna kissa i vagnen. Usch för att klä på sig, ränna till servicehus flera hundra meter bort mitt i natten. Ibland i regn. Då är man ju klarvaken sen.

Är det ingen toa i vagnen?

Jag ränner också på nätterna och det är guld värt att kunna kissa i vagnen. Usch för att klä på sig, ränna till servicehus flera hundra meter bort mitt i natten. Ibland i regn. Då är man ju klarvaken sen.
Nej, det är utrymme för det men själva toan är inte kvar, bara handfatet :)
Väldigt vanligt på de här gamla vagnarna utefter vad jag har sett nu när jag letat (och vettefasen hur fräsch en 40 år gammal campingtoa hade varit ändå 😬)

Nej, det är utrymme för det men själva toan är inte kvar, bara handfatet :)
Väldigt vanligt på de här gamla vagnarna utefter vad jag har sett nu när jag letat (och vettefasen hur fräsch en 40 år gammal campingtoa hade varit ändå 😬)
Då hade jag lätt köpt en porta potti!

Jag har en biltema-variant i min vagn. Vill inte behöva gå ut nattetid. Används bara till att kissa i och toapapper lägger jag i en påse bredvid och slänger separat. Så enkel att tömma och göra rent då.
Vet att många tycker att det funkar även med avföring och toapapper men jag vill inte ha minsta krångel. Skulle det vara akut så kanske men det har jag sluppit tack och lov.

1000019942.webp

Äntligen ute på tur! Här på utställning i Kuopio men nu är vi i Nyslott på en ställplats /parkering. Ska åka vidare idag men vet inte vart, vi får se 🥵 det är så varmt!

Vi var ute förra helgen med vagnen. Tog bara en kort tur till en liten camping knappa timmen bort. Men den låg en kort cykeltur ifrån vänners stuga så vi hade en mysig helg med sol och bad hos dem. Dessutom visade det sig att campingen hade pool och vi fick platsen precis intill.
Hundra gånger bättre än häcka hemma i värmen :p

49 nätter har vi nu gjort med Siwan. Än är säsongen inte slut. I slutet av Augusti åker vi på vinfestival i Varberg, i September på ljusfestival på Smögen (campar då i Väjern) och i Oktober blir det Oktoberfest på Kronocamping i Lidköping.
Sen blir den nog ett par helger till under hösten på lite småcampingar och fricamping.

Vi brukar ställa in den när sommardäcken sätter P för vidare camping.

Jag har en biltema-variant i min vagn. Vill inte behöva gå ut nattetid. Används bara till att kissa i och toapapper lägger jag i en påse bredvid och slänger separat. Så enkel att tömma och göra rent då.
Vet att många tycker att det funkar även med avföring och toapapper men jag vill inte ha minsta krångel. Skulle det vara akut så kanske men det har jag sluppit tack och lov.
Hur funkar spolningen? O_o
Måste det vara vätska i för att den ska kunna användas? Min pump går inte att rubba..

Hur funkar spolningen? O_o
Måste det vara vätska i för att den ska kunna användas? Min pump går inte att rubba..
Min pump fungerar så jag har inte provat själv, men läst i någon campinggrupp att man öppnar så att kisset rinner ner direkt och sen har en sprayflaska med såpavatten och sprutar så räcker det. Blir mindre att tömma också än om man spolar med pumpen. Recensera gärna om du testar!

Min pump fungerar så jag har inte provat själv, men läst i någon campinggrupp att man öppnar så att kisset rinner ner direkt och sen har en sprayflaska med såpavatten och sprutar så räcker det. Blir mindre att tömma också än om man spolar med pumpen. Recensera gärna om du testar!
Ska be mannen kika på den också, har jag köpt en helt ny grej vill jag inte spola med sprayflaska 😅

Igår stannade vi på en rastplats i norge och sov, fantastiskt lugnt med "egen naturträdgård" utanför dörren, med sittplats, plats för hundarna att bröta runt lite utan att störa nån och med toa 15 meter bort.

Idag har vi ankommit till campingen vi ska bo på tills på söndag. Ett jäääääävla liv, knökat med folk, hög musik... dusch kostar extra och det finns ingenstans att gå promenad. El och wifi, jag får se till att använda det så det blir värt pengarna att stå här 😅

Vi ska upp 05, så hoppas innerligt att jag lyckas somna 😬

20250807_201313.webp

Premiärtur!
Lilla ungen spydde lite smör i soffan och nu vill min man (som inte gillar fläckar :o ) sälja vagnen 😬
Kranen på toaletten läckte också men annars går det bra!

Premiärtur!
Lilla ungen spydde lite smör i soffan och nu vill min man (som inte gillar fläckar :o ) sälja vagnen 😬
Kranen på toaletten läckte också men annars går det bra!
Nedrans osis på premiärturen.
Hoppas fortsättningen går bättre. I värsta fall får du väl dra muddväv på soffdynan för att blidka mannen.

Igår stannade vi på en rastplats i norge och sov, fantastiskt lugnt med "egen naturträdgård" utanför dörren, med sittplats, plats för hundarna att bröta runt lite utan att störa nån och med toa 15 meter bort.

Idag har vi ankommit till campingen vi ska bo på tills på söndag. Ett jäääääävla liv, knökat med folk, hög musik... dusch kostar extra och det finns ingenstans att gå promenad. El och wifi, jag får se till att använda det så det blir värt pengarna att stå här 😅

Vi ska upp 05, så hoppas innerligt att jag lyckas somna 😬

Visa bifogad fil 172309
Öronproppar är ett måste för mig att ha i vagnen just ifall man råkar ut för en camping där det väsnas.
Oftast brukar det bli tyst kl 22:00.
Hoppas du får sova lite.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka