Stora campingtråden.

Bukefalos 30 år!

Vi fick en jättefin strandtomt och det var fritt att ställa draget åt vilket håll som helst. Första tanken var givetvis så att vi skulle ha havsutsikt från förtältet. Efter lite dividerande valde vi att skippa utsikten och ist låta vagen läa förtältet.
Det kan blåsa upp snabbt och ordentligt och vi vill inte ut och riva tält. Igen.

Visa bifogad fil 172673
Vi pratade om hur man placerar vagnen och hur campingen ser ut. Pappa var på kneibyn när gotland hade oväder för några veckor sedan. Där var förtältet vänt ut mot havet och där blåsten var.

Bästa Bornholm 😍
Vi hade en fantastisk semester där förra sommaren. Stod 10 dagar på Nordskovens camping.
Längtar tillbaka!!!
Vi står på Hasle camping. Tältade här förra året med @mysboll och trivdes så bra så ville tillbaka med gubben! Men vi är eniga om att vi ska testa en annan camping om vi kommer tillbaka, det är så sjukt trångt här. Det är nog ingen fara att ta sig ut från platsen (och den är ju tillräckligt rymlig för oss) men sen när man ska köra ut finns bara en väg och det känns trångt när man går... blir spännande imorgon :rofl:

Vad kul att nån dragit ur vår elkabel medans vi sov...jag trodde maken vaknat inatt och stängt av fläkten men nej, det hade han inte utan vi hade ingen ström längre...varför gör man ens så?
Igår kom 2 tjejer som tältade och frågade om vi sett deras powerbank som de haft på laddning, nån hade snott den...

Vi står på Hasle camping. Tältade här förra året med @mysboll och trivdes så bra så ville tillbaka med gubben! Men vi är eniga om att vi ska testa en annan camping om vi kommer tillbaka, det är så sjukt trångt här. Det är nog ingen fara att ta sig ut från platsen (och den är ju tillräckligt rymlig för oss) men sen när man ska köra ut finns bara en väg och det känns trångt när man går... blir spännande imorgon :rofl:
Jag kan varmt rekommendera Nordskovens i Rönne. Gott om plats (man fick välja var och hur själv) och precis intill stranden som var hundvänlig. De hade jättemysiga mat och musikkvällar. Lite flummig och personlig camping med helt okej standard. Gångavstånd till Rönne.

Jag slutar aldrig att förvånas av folks respektlöshet.
Vi fick verkligen en kanontomt och valde en extra stor för att får plats med två bilar (sambon åker hem Sön-Fre så jag har med min bil)
Men som så ofta när man har en tomt nära servicehus så genar folk rätt över.
Körde fram bilen så det var ca 30 cm mellan bil och staketet och ÄNDÅ har några försökt knö sig imellan.
Går folk över grannarnas tomter hemma i villakvarteren också? O_o

Annars är här otroligt lugnt och skönt. Helt tyst på kvällarna och nästa på dagarna med :love:
IMG_2090.webp

Appropå fräckhet.. våra grannar hade lämnat hundbajs på VÅR sida om "häcken" som delade av våra tomter. Så när maken skulle gå på den sidan vagnen så klev han i det... KUL. :banghead:
Över lag tycker jag merparten på campingar sköter sig.
Men så finns det alltid de där egotrollen som inte håller sig till varken till skrivna regler eller oskrivna (sunt förnuft)
Jag tror de är sånna jämt.

Det såg ju smart ut, även om man måste kunna komprimera även grejer o inredning innan man ger sig ut på vägen igen. Men smart sätt att ha volym i campingboendet.
Ja. Jag är supernyfiken på hur de har löst det med inredningen. Det är iaf plats för en familj på 4.

Härom veckan var vi campingplatsgrannar med en Adria 305 från 1974. Det är också en litet ovanlig fågel numera... Den har en liten bäddbar 2+2 (om man är smal) soffsittning i ena änden och en pytteliten bäddbar 1+1 i andra änden, den kan inte vara bredare än 55-60 cm. Där bodde ett äldre par och deras vuxne son, de behövde nog turas om att stå upp och klä på sig. 🙃
(Inte exemplaret på bilden)
1755600885546.webp

Planerar en tripp ikväll men vad ska man äta?!
Vi kommer bo på en naturcamping så tror inte det finns något att handla där.

Planerar en tripp ikväll men vad ska man äta?!
Vi kommer bo på en naturcamping så tror inte det finns något att handla där.
Det börjar ju bli litet svalt på kvällarna så om man vill sitta ute tycker jag det är trevligt med nån mat som inte svalnar så fort. Preppa nån god gryta som ni kan värma på plats, och koka ris på plats? Och ett glas rött? 🥳

Någon som har varit ute i år? :)
3 veckor norröver på jobb/semesterresa.

Mest fricampat, några nätter har vi ställt upp hos bekanta. Totalt blev det tre nätter på camping. Vi var hela vägen upp till riksgränsen, började i Småland så vi fick ihop lite över 500 mil 🙈

Fortfarande inte köpt någon markis men det gick fint ändå.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp 2026
  • Valp, tips och råd

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka