Stora Herotråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Intressant,
jag läser och hör detta hela tiden. Tjejer som avfärdar killar men där killen är så envis att tjejen tillslut faller för honom.
Jag tappar intresse direkt om tjejen är kylig , kall och inte visar något intresse tillbaka. Jag har väldigt svårt för att vara en jägare... Jag behöver bekräftelse tillbaka.
Fast nej. Han var inte envis eller tjatig på något sätt. Det råkade bli så att vi umgicks en del, i en grupp. Han var trevlig och pratade med mig, inte "jagade" eller något liknande. Utan var allmänt trevlig och vi blev fort "vänner". Det andra kom sen.

Allt är inte en jakt, det går faktiskt att vara trevlig och ha vänner av båda könen. Jag kan räkna upp många killar som har betett sig likadant och bara stannat vid att vara vänner, vilket dom har varit nöjda med.

Mitt tips; ha inställningen att du ska träffa tjejer för att umgås/lära känna/bli vänner och se åt vilket håll relationen utvecklas.

Skulle jag bli "jagad" skulle jag sätta tvärstopp.
 
Jag kanske misstolkade din text.
Men det lät ju som att killen hade varit intresserad av dig från första början ? Men du hade inte visat något intresse tillbaka ? Dvs, de är det jag menar med att han jagar dig. Hade jag addat någon på messenger som sedan verkar ointresserad så hade jag get upp. Men det gjorde inte han som jag tolkade det ??

Nej, det förstår jag också...
Att det är ett känsligt ämne och svårt att veta när man ska ta upp det. Så jag försöker undvika det...
Du menade nog mig. Man behöver väl inte adda folk enbart för att man vill ha ett förhållande/ligga? Man kan faktiskt tycka om PERSONEN , oavsett kön/utseende osv
Ja, han var intresserad. Men hade jag inte visat intresse, vilket jag inte gjorde, så hade han fortsatt skriva, för vi hade trevligt när vi umgicks.
 
(Varför bryr jag mig att ens skriva i dina trådar, du ignorerar alltid mina inlägg)
Men hur som. Varför drar du alltid allt till sin spets? Obrydd om allt = springa naken på stan? Visar känslor = män som gråter? Vad fan får du allt ifrån? Det finns liksom mer där emellan.
Att visa känslor = att kunna uttrycka glädje, sorg, ilska, lycka, kärlek, känslor helt enkelt.
Obrydd om allt = man bryr sig kanske inte om grupptryck, vågar säga ifrån när man ser orättvisa, säger ifrån när polarna är sexistiska/rasistiska utan att bry sig i eventuell "dålig stämning", vågar uttrycka sig på ett sätt som inte är "typiskt manligt", vågar klä sig i sin egen stil/bryr sig inte om modets nycker, döljer inte eventuellt "omanliga" hobbys (du verkar tycka att modellbygge tillhör det?) osv. Folk är komplexa. Livet är komplext. Män är komplexa. Kvinnor är komplexa.
DET GÅR INTE ATT SÄTTA ALLA I EN ENDA JÄVLA MALL. Kan du inte bara få in det i din skalle? Kan du inte bara fatta att du inte kan sätta stämplar på allt och alla?

Jag får så luddiga svar , därför drar jag exempel.
Näe, jag har fattat att kvinnor är komplexa.
 
Men att du drar luddiga ts eller luddiga svar, och inte tar till dig det som alla skriver verkar du inte fatta.
Om jag inte vet vad jag ska till mig. Hur ska jag kunna ta till mig ?
Spela i rockband är det konkreta jag har fått. Tyvärr , är jag helt ointresserad av det.
 
Jag förstår ärligt talat inte.
Att spela i rockband är ju oftast en viss typ av killar som gör... Är det din typ av kille ?
Jag ser inte riktigt vad det har med mallar att göra ? Om man är bankman så ska man spela i rockband alltså.
Vad är det för mallar man ska bryta ifrån ?

Jag märker att du verkligen inte förstår och jag tror inte att det går att komma längre.

Kan du inte istället förklara hur man är när man enligt dig är flamsig?
 
Om jag inte vet vad jag ska till mig. Hur ska jag kunna ta till mig ?
Spela i rockband är det konkreta jag har fått. Tyvärr , är jag helt ointresserad av det.

Vilken fråga är det du tycker svaret är "spela i rockband" på?
Jag ser ingen som har sagt att spela i rockband = attraktivt, utan någon ( @Görel tror jag?) gav det som exempel på män hon känner som är sig själva.
Läser vi samma svar ens?
 
Personer som brinner för något är sexigt (med vissa reservationer såklart). Exet målar små gubbar. En kille jag träffade på en fest släktforskar (vi pratade i 7 timmar). Ett annat ex är bilintresserad. Det viktiga är inte vad, men passion och kunskap är intressant. Sen är det såklart inte det enda som gör någon attraktiv men det bidrar.

Ok, så du föll för ditt ex för att han målade gubbar ? Alltså jag finner det svårt att greppa tyvärr. Genom den lilla erfarenhet av Tinder så har de flesta tjejer varit ointresserad av mig och mina intressen. Jag är den som får fråga ut henne.
 
Om jag inte vet vad jag ska till mig. Hur ska jag kunna ta till mig ?
Spela i rockband är det konkreta jag har fått. Tyvärr , är jag helt ointresserad av det.

Vill du ha tips på hobby? Det finns massor. Jag rabblade en del i mitt tidigare inlägg.

Det finns ingen magisk lösning som kommer göra dig attraktiv för varenda kvinna på jorden. Det finns inget universalsvar på hur man blir poppis på dejtingfronten. Men jag vågar påstå att en tjock offerkofta är avtändande för de flesta, oavsett kön.
 
Om jag inte vet vad jag ska till mig. Hur ska jag kunna ta till mig ?
Spela i rockband är det konkreta jag har fått. Tyvärr , är jag helt ointresserad av det.
Det kanske är där du ska fundera istället?
Att du alltid plockar ut konkreta detaljer och missar det huvudsakliga budskapet i det som folk säger.

Innan du inser/hanterar att det för de flesta andra finns helt andra typer av nyanser och komplexa samspel i mänsklig interaktion, så har du helt enkelt inte förutsättningarna att förstå mer detaljerade beskrivningar av vad denna interaktion innehåller och hur den fungerar.
 
Ok, så du föll för ditt ex för att han målade gubbar ? Alltså jag finner det svårt att greppa tyvärr. Genom den lilla erfarenhet av Tinder så har de flesta tjejer varit ointresserad av mig och mina intressen. Jag är den som får fråga ut henne.
Inte enbart men det bidrog till attraktionen (som jag skrev i svaret du citerade). Människor är ju betydligt mer komplexa än så. Sen behöver jag inte vara attraherad för att träffa någon, det räcker med intresserad eller nyfiken sen kan attraktionen komma när man ses.
 
Vill du ha tips på hobby? Det finns massor. Jag rabblade en del i mitt tidigare inlägg.

Det finns ingen magisk lösning som kommer göra dig attraktiv för varenda kvinna på jorden. Det finns inget universalsvar på hur man blir poppis på dejtingfronten. Men jag vågar påstå att en tjock offerkofta är avtändande för de flesta, oavsett kön.
Nej, har förstått det.
Men håller du med om det som sägs i videon?
 
Ok, så du föll för ditt ex för att han målade gubbar ? Alltså jag finner det svårt att greppa tyvärr. Genom den lilla erfarenhet av Tinder så har de flesta tjejer varit ointresserad av mig och mina intressen. Jag är den som får fråga ut henne.
Men om Tinder hela tiden uppenbart är fel typ av tjejer för dig så vore det väl bättre att strunta i det och försöka träffa tjejer på andra sätt; meetup grupper, intressegrupper, prova på nya intressen, försöka vidga din vänkrets för att kunna på ett avslappnat sätt möte fler i mindre laddade settings där konversationer om intressen faller sig mer naturligt?
 
Vilken fråga är det du tycker svaret är "spela i rockband" på?
Jag ser ingen som har sagt att spela i rockband = attraktivt, utan någon ( @Görel tror jag?) gav det som exempel på män hon känner som är sig själva.
Läser vi samma svar ens?

Bra fråga. Du och de flesta andra förstår självklart vad jag menar. Om man har svårt att göra det är det lämpligt att fundera över sin egen uppfattningsförmåga.
 
Jag får så luddiga svar , därför drar jag exempel.
Näe, jag har fattat att kvinnor är komplexa.

Jag gör ett undantag den här gången och besvarar dig, läs noga nu så har du svaret i livets alla undringar @Hero

Till och börja med så är jag inte komplex på något sätt utan jag har en del enkla så regler och önskemål som jag håller mig till för att jag ska vara nöjd.
Fast för att inte behöva krångla så löser jag det på ett ganska smidigt sätt.
Skulle jag träffa en karl som är 175 cm lång så är det totalt kört och för att undvika det problemet i mitt liv så har jag givetvis en mätsticka på väggen i hallen, några har rullat ut och ner för trappen andra har fått kaffe.
Det finns liksom ingenting som kan få mig att höja ögonbrynen i det fallet, aldrig.
Fungerat väldigt fint och givande hittills.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 771
Senast: ako
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 920
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 314
Senast: Ava22
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 664

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp