Sv: Stora jobbsökartråden
Jag känner igen mig väldigt mycket i ditt sista stycke (fast jag har ingen olycka eller depression i bagaget, "bara" väldigt dåligt självförtroende). Jag har dock kommit till en vändpunkt, vet inte riktigt när den inträffade eller om det svängt gradvis eller vad det berodde på, så jag antar att jag inte kan hjälpa dig, men iallafall, kanske kan kännas bra att någon känner igen sig, jag vet inte..
Iallafall, innan kände jag typ att jag var dålig på allt och jag ville bara plugga, inte jobba, för då när jag pluggade då förstörde jag ju bara för mig själv liksom, då behövde ingen annan lida för att jag var inkompetent, typ.
Men, ja, som sagt nu har det vänt och jag har insett jag ÄR fan bra på grejer! Och jag tänkte på, det där du skrev om jobbet du ändå hade nu, för visst var det så att du hade något sommarjobb nu? Kan du inte ta med dig dina erfarenheter från det jobbet, för visst kände/känner du dig trygg och kompetent där? Och så tänker du på det när du känner dig dålig?
Vet inte om mitt svammel alls är till någon hjälp, men ändå....
----------------------------------
Så lite aktuellt om mig. Jag har nu jobbat mina första dagar på mitt jobb (är ett "event-jobb" eller hur man ska säga, så nu väntar jag på att jag ska bli bokad på fler, har inget mer just nu, vill ha!) och det gick bra, tycker jag själv iaf! =) =) Och kul var det!
Och så kan ni få hålla tummarna för mig imorgon, för då ska jag på arbetsintervju för ett sommarjobb som jag verkligen vill ha! Hoppas!
Hur går det för er andra i tråden? =)
//r