Bukefalos 28 år!

Stora pepptråden

TeamLundVer

Trådstartare
Det behövs en pepptråd på Buke för alla oss som någon gång behöver en hejaklack för att klara av saker och eftersom det inte finns någon tråd för just detta ändamål så tog jag mig friheten att starta en. :p

Det finns givetvis en "kanske inte så" dold agenda bakom min trådstart. Jag behöver nämligen lite (mycket) pepp. På söndag ska jag sitta upp på min häst igen för andra gången sedan förlossningen i december. Det var lite mer än en månad sedan sist och det skrämmer mig så ofantligt. Snacka om ångest.. :nailbiting: Jag har en bindvävsjukdom som gör att jag har superstora problem med mina leder och det faktum att jag inte kunde träna alls under graviditeten (pga foglossning) gjorde inte saken bättre. Sist jag provade att sitta upp på min häst resulterade i 5 minuters (hade bestämt mig för 5min) skrittande lite halvt framåtlutad, spänd i hela kroppen, med tårarna sprutande och lite halvkvävda skrik från min sida. Varje rörelse i mitt bäcken kändes som om någon högg mig med värsta köttkniven :arghh: Det är första gången i mitt liv som jag ångrade köpet av stor dressyrhäst med 9:or på skritten. Rörelsen i mitt bäcken var ju enorm.. :cry:

Så.. pepp så jag vågar ta mig upp igen mottages tacksamt.
 

Liknande trådar

Hästvård Okej, vi tar det från början, hoppas ni orkar hänga med! Min häst är 7 år, fjording, vallack. Har tränats främst i distans men även...
Svar
6
· Visningar
2 282
Senast: Rebeckafalk
·
Hästvård Varning.. Bilder längst ner som kanske kan vara äckliga/obehagliga för någon? Skitlångt.. Jag behöver mest skriva av mig men har även...
2
Svar
28
· Visningar
13 695
Senast: Summerwind
·
Trav Tänkte roa er med en följetong om en ganska originell häst.. 4-årigt sto, inköpt för slaktpriset, osedd långt uppifrån. Enligt...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
9 759
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp