Bukefalos 28 år!

Stora shoppingtråden II

Fick hem varsin uppsättning av Haglunds zebratäcke och kombitäcke till grabbarna igår. Inte provat dom än, men flugtäcken är ju ganska tacksamma att ta in i halsen om det behövs :P

Så nu är vi mer redo om regnet attackerar :D
 
Jag köpte ett Rambo Protector flugtäcke till valacken i slutet av förra sommaren då han behöver något mer hållbart…
Tyvärr var det ett måndagsexemplar jag fick så det blev reklamation efter en vecka. När jag väl fick det nya täcket var insektsäsongen så gott som över så det har legat oöppnat sedan dess.
Problemet nu är bara att hästen på något sätt har ändrat om sig i kroppen under vintern och stl 140 är nu för litet och han behöver 145 😫
Får inte byta storlek trots att täcket inte ens är uppackat så måste försöka få det sålt så jag kan köpa ett i rätt storlek. Så drygt när jag var så nöjd över att ha ett ordentligt flugtäcke till honom.

Fyndade i alla fall ett av de regnbågsfärgade flugtäckena på hööks för outletpris förra veckan till stoet. Hon har ett som funkar men vill ha ett extra att kunna byta med vid tvätt ibland.
 
Beställde ett Rambo Protector nu. Har lagt helt sjuka pengar på flugskydd till eksemhästen så har helt tappat begrepp om sakers pris 😂 nu var de iallafall mammahäst som behövde.
Också beställt Probprodukter, klådstillande från apoteket och några nya eksemhuvor 😂 får hoppas jag kan jobba lite övertid i sommar för att finansiera lite 🤦🏼‍♀️
 
Provade hennes nya rambo hoody igår, lite mindre i fronten jämfört med protector men passade ändå bra. Hoppas det ser lika bra ut när hon haft det i hagen och rört sig mer :)
 
Ni som har Rambo Hoody, hur är de i storleken? På en sida står det att de är stora i storleken. Är de jämförbara med andra rambotäcken?
 
Ni som har Rambo Hoody, hur är de i storleken? På en sida står det att de är stora i storleken. Är de jämförbara med andra rambotäcken?
Min har samma storlek i alla sina rambotäcken men passformen varierar lite.
Upplever att fronten är något mindre på hoody. Halsen är också smalare, men tror den ska sitta mer slimmat jämfört med andra halstäcken.
 
Ni som har Rambo Hoody, hur är de i storleken? På en sida står det att de är stora i storleken. Är de jämförbara med andra rambotäcken?
Min tvååring är 147cm hög och har 115, men hon har inga andra horsewaretäcken att jämföra med. Men hon lär garanterat ha 125 i ett ”vanligt” märke.
 
Hoppas!
Jag blev ännu mer nöjd igår när jag såg hur det satt efter att ha varit på ett dygn. Såg inte ut att ha rört sig alls och hängde perfekt framtill👍
Låter bra då min lätt får skav 👍🏻
Valde mellan Protector och hoody, men tänkte att jag provar hoody den här gången så kanske han har manen kvar i höst och jag kan spara in på insektsmedel. Hoppas det håller bara… 🙄
 
Låter bra då min lätt får skav 👍🏻
Valde mellan Protector och hoody, men tänkte att jag provar hoody den här gången så kanske han har manen kvar i höst och jag kan spara in på insektsmedel. Hoppas det håller bara… 🙄
Jag har båda, har tänkt växla mellan dem👍
Protector är ju extremt hållbart, men hoody känns också rejält😊
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 553
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 571
Övr. Hund Idag hände det som "inte får hända" (okej nu lät det gravallvarligt och det gick ju bra så "ingen" skada skedd, ingen har dött eller...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 347
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 332
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp