Stora shoppingtråden II

Jag har båda, har tänkt växla mellan dem👍
Protector är ju extremt hållbart, men hoody känns också rejält😊
Han har vuxit ur sitt Protector, men har ett mio och ett amigo bug buster (båda med mindre hål i) som jag kan alternera mellan beroende på insektstryck.
Än så länge är det inga insekter men de lär ju dyka upp snart.
 
Han har vuxit ur sitt Protector, men har ett mio och ett amigo bug buster (båda med mindre hål i) som jag kan alternera mellan beroende på insektstryck.
Än så länge är det inga insekter men de lär ju dyka upp snart.
Här blev det från ingenstans tokmycket insekter när värmen slog till. Har ju varit extremt blött och sen plötsligt sommarvärme så insekterna verkar ha gått fullständigt bananas😅
 
Låter bra då min lätt får skav 👍🏻
Valde mellan Protector och hoody, men tänkte att jag provar hoody den här gången så kanske han har manen kvar i höst och jag kan spara in på insektsmedel. Hoppas det håller bara… 🙄
Tror hoody är nästan odödligt. 1000d och min unghäst leker med en ettåring som sliter och drar sönder regntäcken. Har lagat ett litet hål än så länge.
Hoppas ditt kommer funka bra!
 
Här blev det från ingenstans tokmycket insekter när värmen slog till. Har ju varit extremt blött och sen plötsligt sommarvärme så insekterna verkar ha gått fullständigt bananas😅
Samma här trots att det torkat upp rejält med senaste veckornas värme. Mina har gått med Summer Series till nu, men imorgon åker hoodisarna på för hvete vad knott det var ikväll!
 
Finns det något annat budgetmärke än Hööks som har flugtäcke med regnskydd UTAN hals? Jag är inget fan av hur bogvecken sitter på hööks täcken numera, passformen är skit ju. Men fjordingen kan ju inte ha halstäcke 😅
 
hur är Rambo hoodie vs Amigo Camo series i hållbarhet?
Har en protector som jag är väldigt nöjd med, men ville ha ett annat täcke att växla med. Camo series är på rea hos Hööks just nu :D
 
Gjorde många fynd idag! Bäst var nog ett amigo fly rug för 400:-! Om ni frågar ponnyn så var det sämsta fyndet en grästygel för 20:- :D
20240526_190756.jpg
 
Mitt lilla troll som är på bete behövde ett flugtäcke så jag köpte ett Amigo Bug Rug Pony i storlek 115 från Strömsbergsgård för 699kr. Mycket bättre pris för just det täcket där än många andra sidor, så jag slog till.

Hur tänker ni kring pris vs. risk för att det går sönder snabbt? Häst går nu med massa busiga kompisar bland stock och sten så det finns såklart risk för att täcket går sönder. Vill ju inte köpa ett allt för dyrt täcke ifall det går sönder, men vill inte heller att det ska ha dålig passform eller hållbarhet pga lägre pris. Kände att 699kr var OK pris för ett täcke jag vet sitter bra, och inte total kris om det går sönder. Men dyrare hade jag nog inte köpt. Vart går er gräns?
 
Mitt lilla troll som är på bete behövde ett flugtäcke så jag köpte ett Amigo Bug Rug Pony i storlek 115 från Strömsbergsgård för 699kr. Mycket bättre pris för just det täcket där än många andra sidor, så jag slog till.

Hur tänker ni kring pris vs. risk för att det går sönder snabbt? Häst går nu med massa busiga kompisar bland stock och sten så det finns såklart risk för att täcket går sönder. Vill ju inte köpa ett allt för dyrt täcke ifall det går sönder, men vill inte heller att det ska ha dålig passform eller hållbarhet pga lägre pris. Kände att 699kr var OK pris för ett täcke jag vet sitter bra, och inte total kris om det går sönder. Men dyrare hade jag nog inte köpt. Vart går er gräns?

Tja, det beror på hur mycket man behöver det. Har precis köpt ett Rambo protector för 1700kr. Innan hade hon ett begagnat Rambo för 150kr på loppis, men det sitter illa och nu behöver hon ha det dygnet runt vilket inte behövdes innan. Kompisarna kan mycket väl döda ett klenare täcke på ca 15 minuter. Då är 700kr mycket för ingenting.
Kommer du köpa nya om det går sönder? Då är ju ett dyrare snabbt billigare i inköp. Förutsatt att det dyrare håller betydligt längre. Men mitt hoody är odödligt så tror protector håller rättså bra!

Måste också ha eksemtäcken och det är verkligen MÅSTE. Kan inte ha vanliga pga för klena så har köpt tre st Rambo hoody för 1800kr/st.

Men jag står i samma dilemma fast med huvor. Köper just nu billiga, runt 200kr. De håller Max en vecka. Är sugen på en Boett men den kostar 850kr. Är ju rädd att den bara håller två veckor, ingenting överlever dragkamp mellan två st 350 kilos hästar. Men kanske sitter den bättre så att den inte ramlar av alls. 😕 så svårt!
 
Tja, det beror på hur mycket man behöver det. Har precis köpt ett Rambo protector för 1700kr. Innan hade hon ett begagnat Rambo för 150kr på loppis, men det sitter illa och nu behöver hon ha det dygnet runt vilket inte behövdes innan. Kompisarna kan mycket väl döda ett klenare täcke på ca 15 minuter. Då är 700kr mycket för ingenting.
Kommer du köpa nya om det går sönder? Då är ju ett dyrare snabbt billigare i inköp. Förutsatt att det dyrare håller betydligt längre. Men mitt hoody är odödligt så tror protector håller rättså bra!

Måste också ha eksemtäcken och det är verkligen MÅSTE. Kan inte ha vanliga pga för klena så har köpt tre st Rambo hoody för 1800kr/st.

Men jag står i samma dilemma fast med huvor. Köper just nu billiga, runt 200kr. De håller Max en vecka. Är sugen på en Boett men den kostar 850kr. Är ju rädd att den bara håller två veckor, ingenting överlever dragkamp mellan två st 350 kilos hästar. Men kanske sitter den bättre så att den inte ramlar av alls. 😕 så svårt!
Jo såklart. Om det här går sönder får jag se vad jag gör. Blir det småhål ska jag nog försöka laga det. Men blir det strimlat får jag ju avväga om jag ska köpa billigare som är billiga att ersätta, eller satsa på dyrare som förhoppningsvis håller. Jag får avvakta och se. Förhoppningsvis håller det jag köpte nu någorlunda i alla fall.

Har funderat på Rambo protector och har förstått att det ska hålla för lite tuffare tag. Tar dock emot att köpa då det säkert kommer vara som ett tält på min lilla räka till häst, och sitter det inte bra finns ju risken att han fastnar eller att det går sönder på annat sätt.
 
Mitt lilla troll som är på bete behövde ett flugtäcke så jag köpte ett Amigo Bug Rug Pony i storlek 115 från Strömsbergsgård för 699kr. Mycket bättre pris för just det täcket där än många andra sidor, så jag slog till.

Hur tänker ni kring pris vs. risk för att det går sönder snabbt? Häst går nu med massa busiga kompisar bland stock och sten så det finns såklart risk för att täcket går sönder. Vill ju inte köpa ett allt för dyrt täcke ifall det går sönder, men vill inte heller att det ska ha dålig passform eller hållbarhet pga lägre pris. Kände att 699kr var OK pris för ett täcke jag vet sitter bra, och inte total kris om det går sönder. Men dyrare hade jag nog inte köpt. Vart går er gräns?
Om man vet att det är hög risk för att täcket går sönder hade jag hellre köpt ett välkänt hållbart täcke till dyrt pris 'än att först köpa billigt och sedan ändå få köpa det dyra eftersom det billiga går sönder. Tex om man vet att hästen går med hagkompisar som biter i täcken. Tex rambo protector är ju utformat på ett särskilt sätt som gör det extremt svårt att ta sönder.

Jag är dessutom lite halvt tvångsmässig när det gäller passform och flugtäcken är ännu svårare än vanliga täcken eftersom de alltid fastnar lite i pälsen när hästen rör sig (har ju inte glatt insida på samma sätt som andra täcken). Många flugtäcken är dessutom lite elastiska pga nätet och då blir det ännu viktigare med passform. Tycker det är extremt sällan som billiga täcken har bra passform så jag köper oftast det dyrare direkt.
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 708
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 654
Övr. Hund Idag hände det som "inte får hända" (okej nu lät det gravallvarligt och det gick ju bra så "ingen" skada skedd, ingen har dött eller...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 410
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 382
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Föl 2023
  • Nybörjarponny!
  • Hö- och halmskörd 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp