Stora shoppingtråden III

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Visst är det orimligt tillfredställande med nåt så enkelt som en ny hink😅! Med mina nya höpåsar så får mina färgkoordinerat med mathinkar, vattenhinkar och höpåsar🙈. Det gör det väldigt enkelt när min man ibland fodrar när det är samma färg på allt till en häst😁.
Ja! Sån liten, men ändock, materiell lycka :heart

Min dekal från Kanada är äntligen på plats 😁
20260322_155340.webp

Har smugit igång projektet pimp my ride 😄
Streamer till framrutan ligger hemma samt ett gäng dekaler.
Ska slipa och grundmåla sommarfälgarna i helgen så kan vi lacka dem nästa helg. Bra med snäll och tålmodig pojkvän som kan visa så det blir rätt så kan jag göra vinterhjulen själv sen.

Visa bifogad fil 182394
Vad får man tag i dessa? 😃
Har fundering byta ut ful reklam för bilförsäljare som suttit där sen nån tidigare ägare.

Min hästs furminator verkar ha fått fötter :cautious: Är det någon som har testat både "originalet" från furminator, och kopian från t ex Hööks och kan säga om det är stor skillnad i hur effektiva de är? Har betydligt lättare att ta mig till Hööks för att införskaffa deras än att få tag i en ny från furminator.
043106-12_1.jpg

Min hästs furminator verkar ha fått fötter :cautious: Är det någon som har testat både "originalet" från furminator, och kopian från t ex Hööks och kan säga om det är stor skillnad i hur effektiva de är? Har betydligt lättare att ta mig till Hööks för att införskaffa deras än att få tag i en ny från furminator.
043106-12_1.jpg
Har inte någon av dem tyvärr men ifall du letar alternativ så köpte jag denna billiga varianten förra året och är supernöjd.

2029.webp

Någon som vet av nån modell lr märke på grimma som är extra stor i nosdelen? De jag har atm är de hi-viz med fluff från Hööks å på ena hästen så maxar han den när han tuggar.
Även om de är sällan de har grimmorna på sig ute så vill man ju att de ska kunna gäspa å så när man pysslar..
Skulle även vilja ha större nos å kortare sidstycken överlag så man kan få käkremmen på plats bakom käken 🤨

Finns det eller är enda alternativet att shoppa öljetter å försöka göra ett till hål? 🤔

Någon som vet av nån modell lr märke på grimma som är extra stor i nosdelen? De jag har atm är de hi-viz med fluff från Hööks å på ena hästen så maxar han den när han tuggar.
Även om de är sällan de har grimmorna på sig ute så vill man ju att de ska kunna gäspa å så när man pysslar..
Skulle även vilja ha större nos å kortare sidstycken överlag så man kan få käkremmen på plats bakom käken 🤨

Finns det eller är enda alternativet att shoppa öljetter å försöka göra ett till hål? 🤔
Det är relativt enkelt att byta ut delar av grimman mot flätad paracord, då går det även att använda superreflex-paracord om du vill det. Man gör helt enkelt en ny del bara över nosen som är lite längre än grimman i ursprungsutförande.

Hööks reflexgrimma I Xfull är rymlig i nosen. Jag lägger käkremmen ett varv runt remmen mellan käkrem o nosdel så blir den bra. Har samma problem med min häst.

Lödkolv och smälta ett nytt hål 👌🏻

Jag har shoppat lite nödvändigheter - en femlitersdunk pälsglans Carr&Day&Martin. Det kostar att ligga på topp.

Jag kan ha råkat klicka hem 8 kg hästgodis nu när Hööks kör 2 för 50 på sina 1 kg-förpackningar 🙈. Men räknar man per häst så är det ju faktiskt "bara" 2,6 kg och då låter det lite mer rimligt :angel1:.

Det blev även gummistövlar för 50 kr, några välbehövliga minihöpåsar och en grimma till åringen.

Jag har ju köpt massa stapelvaror och fyllt på tillskottaförråden nu med ny ponny. Även köpt tre eksemtäcken.

Kunde inte motstå Hööks midnight dressyrschabrak på rean men tillhörande luva fanns inte inne. Slutade med att jag beställde den. Och alltå den är ju supersnygg. Men storleken.. 🫣 De finns ju bara i full så räknade med att den skulle bli lite stor. Men den är ju gigantisk. Den är 38 cm bred mitt över pannan på bredaste stället, och öronen är typ 20 cm långa

IMG_1980.webp

043106-12_1.jpg
Jag har inte testat originalet men kör sen flera år tillbaka på hööks-kopiorna. De blir lite slitna efter något/några år men är det absolut mest effektiva för mammutpälsarna som jag testat :) Så värd ett köp skulle jag säga.

C
043106-12_1.jpg
orginalet är skönare att hålla i och håller sig vass längre. Men funktionen är likvärdig i övrigt tycker jag

Behöver lite tips, har rabatt på zaczess och vill köpa ett par ridbyxor ( har redan teddy) Däremot är jag tveksam på vilka jag ska köpa. Jag föredrar ridbyxor som pikeur candela, hög midja och lite fastare tyg. Någon som har Zaczess London? Vilka hos Zaczess påminner mest om Pikeur tro?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Laga trasig sadelbom
  • Tjurigt sto
  • Slutridet på ett tag
  • Hur hanterar man en annan "duktig" ryttare?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka