Stora shoppingtråden III

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Beställde en bild på stallägarens häst som fick avlivas akut och väldigt oväntat 💔
Ramade in och gav till stallägaren som blev väldigt rörd och tacksam.

Såg idag att mina stigläder på hoppsadeln håller på att falla i bitar så stannade till vid lokala butiken och köpte Lippo wide. Ska bli spännande att testa, är väldigt mjuka och fina.

20260317_091515.webp

20% på horseonline! Blev ett regntäcke till Nova. Testar amigo 900d. Vill ju helst ha v-front och 1200d men kände att det fick vara värt utan. Så mycket hästar vi haft på ridskolan och aldrig problem. Men våra är ju på en egen nivå ibland. 🤷🏼‍♀️ plockade fram Ultrashielden igår och beställde en flaska till för att få fraktfritt. Det går åt massor ändå.
Tog hem en flaska Z-itch också när jag var i farten.
Sommaren kommer och knotten också. Har inte börjat täcka än men borde.. men hoppas ju nånstans att det ska vara lindrigt och hon kanske kan klara sig utan täcke när det inte är massor..

20% på horseonline! Blev ett regntäcke till Nova. Testar amigo 900d. Vill ju helst ha v-front och 1200d men kände att det fick vara värt utan. Så mycket hästar vi haft på ridskolan och aldrig problem. Men våra är ju på en egen nivå ibland. 🤷🏼‍♀️ plockade fram Ultrashielden igår och beställde en flaska till för att få fraktfritt. Det går åt massor ändå.
Tog hem en flaska Z-itch också när jag var i farten.
Sommaren kommer och knotten också. Har inte börjat täcka än men borde.. men hoppas ju nånstans att det ska vara lindrigt och hon kanske kan klara sig utan täcke när det inte är massor..
På temat klåda så köpte jag ett Lippo eksemtäcke från Ridersport som har 25% på eksemtäcke. Får hoppas att hon inte kliar sönder det helt 🫣 ( magen som kliar)

Jag har precis klickat hem och fått hem ett Rambo hoody och klurar nu kring huva. Och lite om jag ändå mätt storlek fel och 125 skulle varit bättre 🫣

Apropå Zitch så är jag för stunden lite störd på att veterinär inte kan skriva ut utan att sett hästen. Känns sådär betala 1500 spänn för att få ett recept liksom

Jag har precis klickat hem och fått hem ett Rambo hoody och klurar nu kring huva. Och lite om jag ändå mätt storlek fel och 125 skulle varit bättre 🫣

Apropå Zitch så är jag för stunden lite störd på att veterinär inte kan skriva ut utan att sett hästen. Känns sådär betala 1500 spänn för att få ett recept liksom
Jag viker bak halsdelen (den är ändå för lång) och sätter en Boett luva under.
Nova har storlek 125xl och hon är 153cm och jättetjock. Storlek 130 är för långt men sitter ok i bogen så hon har ett sånt med. Köpte du 115? Nova hade de som tvååring och då va hon 148 men inte lika tjock 🤣

Ja det är enkelt med Z-itch när man bara kan klicka hem det.

Jag viker bak halsdelen (den är ändå för lång) och sätter en Boett luva under.
Nova har storlek 125xl och hon är 153cm och jättetjock. Storlek 130 är för långt men sitter ok i bogen så hon har ett sånt med. Köpte du 115? Nova hade de som tvååring och då va hon 148 men inte lika tjock 🤣

Ja det är enkelt med Z-itch när man bara kan klicka hem det.
Nej köpte 130, var rädd 125 skulle bli för litet. Provade med hästen inlindad i filtar och lakan och kändes som att 130 blev bra då. Men utan filtar och lakan under känns det som det kanske är lite stort och det hade blivit bättre med 125 🫣

Halsen är jättelång ja men det är den ju alltid på dem. Funderar dock lite på att ha eksemhuva (om det krävs, jag vet ju inte) över halsen istället och sy dit fästen för det - så mycket lättare för den som släpper ut att få till det då

Vad har du för storlek på luva till Novan?

Jag har en halv flaska Zitch kvar men sen behöver jag nytt recept :(

Nej köpte 130, var rädd 125 skulle bli för litet. Provade med hästen inlindad i filtar och lakan och kändes som att 130 blev bra då. Men utan filtar och lakan under känns det som det kanske är lite stort och det hade blivit bättre med 125 🫣

Halsen är jättelång ja men det är den ju alltid på dem. Funderar dock lite på att ha eksemhuva (om det krävs, jag vet ju inte) över halsen istället och sy dit fästen för det - så mycket lättare för den som släpper ut att få till det då

Vad har du för storlek på luva till Novan?

Jag har en halv flaska Zitch kvar men sen behöver jag nytt recept :(
Ja det visar sig, 130 är långt på Nova. Men det kan ju sitta bra ändå 😃
Jag tror det är storlek 5 på Novas luvor. Hon är stor cob/liten full.

Ja det visar sig, 130 är långt på Nova. Men det kan ju sitta bra ändå 😃
Jag tror det är storlek 5 på Novas luvor. Hon är stor cob/liten full.
Orkar du för du gärna kolla storleken på huvan - tycker det är så svårt med boetts storlekstabell där för de utgör ju från ras/tup och täckesstorlek vilket jag tycker blir himla trubbigt.

Tänkte passa på att köpa eksemtäcke nu när det var vettigt pris, vilket av Lippo och Haglunds har bäst passform och kvalitet?
Jag valde lippo för att där var tre spännen för maglappen, i hopp om bättre möjlighet för rätt tillpassning. Frågade i grupp på Fb och både det bruna haglunds och lippos rekommenderades. Hade de haft rambo hoody xl så hade jag dock köpt det för rabatten istället

Blev en riktigt shoppingdag idag 😅🙈
2 tröjor, ridleggings, gummistövlar, och ett pannband på hööks. (Allt utom leggingsen va på rea iaf 🫣)

Fodersalt, gödning, vallfrö, och gräsfrö på GG. Yikes va dom grejjorna kostar 😬 men ger de resultat så äre väl värt det

Blev även en billig rackarns termometer från Jula att hänga i stallet 😆 inte visionen jag hade om en digital med givaren i stallet (måste isf köpa nått som inte går på samma som de jag har på bron) men kan ju va kul att få ett humm därute iaf :P

Handlat massa nödvändigheteri veckan som gräspellets och mash. Efter att ena hästen hade extrem selenbrist blev jag lite stirrig med tillskott och köpt ingredienser till ny batch Mytletix, MSM, gurkmeja, andra mineraler mm🙈. Har också fyllt på med höpåsar när jag hade en rätt bra rabattkupong på hööks. Är så skönt att kunna packa hö för flera dagar!

Ska äntligen byta ut vattenhinken som fjordingen bitit på så kanten är raspig och svår att få ren. Och Stig har ju faktiskt blå saker, gamla hinken är vinröd. Nu ser jag löjligt mycket fram emot att få hänga in den här imorgon! :love: :D
received_1867713593926039.webp
Köpte stress relief och lucernhack också :up:

Ska äntligen byta ut vattenhinken som fjordingen bitit på så kanten är raspig och svår att få ren. Och Stig har ju faktiskt blå saker, gamla hinken är vinröd. Nu ser jag löjligt mycket fram emot att få hänga in den här imorgon! :love: :D
Visa bifogad fil 182871
Köpte stress relief och lucernhack också :up:
Visst är det orimligt tillfredställande med nåt så enkelt som en ny hink😅! Med mina nya höpåsar så får mina färgkoordinerat med mathinkar, vattenhinkar och höpåsar🙈. Det gör det väldigt enkelt när min man ibland fodrar när det är samma färg på allt till en häst😁.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Laga trasig sadelbom
  • Tjurigt sto
  • Slutridet på ett tag
  • Hur hanterar man en annan "duktig" ryttare?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka