Stora shoppingtråden III

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har köpt mig en ny grep idag!
Greparna i ponnyns stall sitter knappt ihop, och efter flera år med egen perfekt grep gick det inte att stå ut. Min tidigare (som är lila 😍) har jag hos mina andra hästar.
Det blev en mörkrosa med skydd mot kylan i skaftet, återstår att se om det är bra eller inte. Hade gärna köpt en lila till, men nu fick det bli första bästa på Granngården denna gång.
1771944175860.webp

Och v50 är för stor 😆
Det lutar åt C30, älskar dem!
När jag träffade min man hade han en C30, jätterolig bil som drog släp förvånansvärt bra, upp till 1400 kg. Jag hade en fyrhjulsdriven S60, även den riktigt rolig då den var pigg och reaktionssnabb. Den fick dra 1600, så när vi slog ihop våra stall behövde vi en bil som kunde dra mer :D Men C30 låter som ett perfekt val utifrån vad du beskrivit innan.

Kan uppdatera med att det blev en C30 😁
Min partner och en kompis till honom, också bilmekaniker, åkte och tittade på en igår.
Väl omhändertagen och jättefin för sin ålder så den fick följa med grabbarna hem.
Nu ska den få drag, extraljus och backkamera, sen är vi ready to go!

Jag är inte less is more, jag är team Yngve Malmsten, more is more!
Så den ska få rosa fälgar, rosa dekaler och annat kul, det ska synas att det är Bisons bil 😁

Kan uppdatera med att det blev en C30 😁
Min partner och en kompis till honom, också bilmekaniker, åkte och tittade på en igår.
Väl omhändertagen och jättefin för sin ålder så den fick följa med grabbarna hem.
Nu ska den få drag, extraljus och backkamera, sen är vi ready to go!

Jag är inte less is more, jag är team Yngve Malmsten, more is more!
Så den ska få rosa fälgar, rosa dekaler och annat kul, det ska synas att det är Bisons bil 😁
Sen ska den nog heta Bison - the pink dream också?

More is definitely more. :laugh: 🤠

Grattis till ny bil!

Jag har köpt mig en ny grep idag!
Greparna i ponnyns stall sitter knappt ihop, och efter flera år med egen perfekt grep gick det inte att stå ut. Min tidigare (som är lila 😍) har jag hos mina andra hästar.
Det blev en mörkrosa med skydd mot kylan i skaftet, återstår att se om det är bra eller inte. Hade gärna köpt en lila till, men nu fick det bli första bästa på Granngården denna gång.
Visa bifogad fil 181703
Jag har köpt en grep på samma ställe.
Tråkig sak att köpa, men jag slog själv sönder den förra, som var gammal och felfri. :idea:

Eller jag och jag... det var ju traktorskopan som inte alls såg ut att nudda den ens.

Jag upptäckte efteråt, när jag skulle använda den, att den kändes märkligt "vek" i skaftet och att skaftet liksom vred sig och sedan.... aaaaaaajjjjjjj!!! Hela handflatan nöps fast mellan två skafthalvor på längden. :jawdrop:

700 kronor kostade det alltså, att låta grepen sitta kvar i gödselstan, "för jag ser så bra från traktorn och den kommer inte att ens nuddas med skopan".

Jag känner för att gå ut med händerna på ryggen och sparka på grus och hårda isbitar och svära i smyg.
:cautious:

Jag har köpt en grep på samma ställe.
Tråkig sak att köpa, men jag slog själv sönder den förra, som var gammal och felfri. :idea:

Eller jag och jag... det var ju traktorskopan som inte alls såg ut att nudda den ens.

Jag upptäckte efteråt, när jag skulle använda den, att den kändes märkligt "vek" i skaftet och att skaftet liksom vred sig och sedan.... aaaaaaajjjjjjj!!! Hela handflatan nöps fast mellan två skafthalvor på längden. :jawdrop:

700 kronor kostade det alltså, att låta grepen sitta kvar i gödselstan, "för jag ser så bra från traktorn och den kommer inte att ens nuddas med skopan".

Jag känner för att gå ut med händerna på ryggen och sparka på grus och hårda isbitar och svära i smyg.
:cautious:
Men aj!

Det mest tillfredsställande i hela mitt grepköp kom efteråt: när jag insåg att jag kunde göra en dekal med hästens namn i en färg som matchade det rosa perfekt 🤩. Så nu är den namnad och redo för användning

Men aj!

Det mest tillfredsställande i hela mitt grepköp kom efteråt: när jag insåg att jag kunde göra en dekal med hästens namn i en färg som matchade det rosa perfekt 🤩. Så nu är den namnad och redo för användning
För mig va det när jag insåg att det går ju faktiskt skifta huvudet, så nu har jag en lång grep med smalt huvud (lättare, mer precision, går ner i hinken) och en kort med stort ('greppa hela högen lite snabbt') 😁 plötsligt va halvimpulsköpet av en liten rosa grep superbra 😍

Alltså..! 🙈
Kostade på att tvätta min transport vid en sån gör-det-själv biltvätt i stan för den såg förjävlig ut och nu fick vi plusgrader. De hade en extra hög plats också så perfekt.
Bara förutsatte att de hade nån form av stege.

Nej. Det fanns ingen stege.

IMG_3124.webp

Klickade hem ett till 50g täcke till fröken. Nu när det är varmare ute blir hon för varm i sitt 100g, och behöver ha ett till att byta av med när det regnar som det gör 😴 inkl avtagbar hals. Hoppas inte alla dåliga recensioner stämmer om att det glider på sned osv 😂

Lånad bild
IMG_6806.webp

Klickade hem ett till 50g täcke till fröken. Nu när det är varmare ute blir hon för varm i sitt 100g, och behöver ha ett till att byta av med när det regnar som det gör 😴 inkl avtagbar hals. Hoppas inte alla dåliga recensioner stämmer om att det glider på sned osv 😂

Lånad bild
Visa bifogad fil 181894
Åh bra påminnelse. Mitt sånt ligger på Ica! Köpte med 20 % rabatt. Mycket prisvärt täcke.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Laga trasig sadelbom
  • Tjurigt sto
  • Slutridet på ett tag
  • Hur hanterar man en annan "duktig" ryttare?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnackis 21
  • Årets bantningstråd
  • Stora shoppingtråden IIII