Stora shoppingtråden III

Jag försöker hålla igen på shoppingen lite. I samband med att vi bytte stall fyllde jag på sjuk- och sårväskan lite, köpte bla en riktig stordjurstermometer. Däremot kunde jag inte hålla mig från att köpa ett sprenger rakt tränsbett med tungfrihet som ska bli spännande att testa, det var lite för bra rea i lokala butiken, 299 kr istället för 900.

Följer en väldigt duktig selmakerska på Instagram. Hon skrev idag ett inlägg om att hon skulle hjälpa en kund att korta en käkrem på ett nyinköpt träns från ett populärt märke (vet inte om jag får skriva ut namnet?)
När hon började arbeta med tränset så inser hon att kvaliteten på läder och arbete är otroligt låg och rekommenderar kunden att be om pengarna tillbaka. Lädret smulas sönder, är tunt, dåligt färgat och fodret på nosgrimman är endast limmad i stället för sydd. Tränset kostar 3600kr i inköpspris.
De båda har kontaktat företaget utan att få någon respons.

Följer en väldigt duktig selmakerska på Instagram. Hon skrev idag ett inlägg om att hon skulle hjälpa en kund att korta en käkrem på ett nyinköpt träns från ett populärt märke (vet inte om jag får skriva ut namnet?)
När hon började arbeta med tränset så inser hon att kvaliteten på läder och arbete är otroligt låg och rekommenderar kunden att be om pengarna tillbaka. Lädret smulas sönder, är tunt, dåligt färgat och fodret på nosgrimman är endast limmad i stället för sydd. Tränset kostar 3600kr i inköpspris.
Hoppar raskt in på insta och får upp det som första inlägg 😅 yikes.
Nu shoppar jag sällan nytt sånt, men fick med lite träns å så med nyhästen ifjol så fick klämma å smörja på mer än mitt gamla, och har ju helt klart en del gamla saker som är mycke trevligare än de nya. Kvalité i material istf status i märke 🙃

Vill du pma namnet?

Jag försöker hålla igen på shoppingen lite. I samband med att vi bytte stall fyllde jag på sjuk- och sårväskan lite, köpte bla en riktig stordjurstermometer. Däremot kunde jag inte hålla mig från att köpa ett sprenger rakt tränsbett med tungfrihet som ska bli spännande att testa, det var lite för bra rea i lokala butiken, 299 kr istället för 900.
Fyndade också ett rakt sprengerbett med tungfrihet fast då begagnat, är det ett sånt satinox? Tänkte testa det på min nordisdam som gärna lägger tungan över med mina andra ledade sprenger

Hoppade in på Hööks och kom ut med ett till regntäcke, ett flugtäcke, en ryktväska, en longerpiska, en longerlina, två svampar och en godishink. Stod och fingrade lite på ett sidepull men köpte det inte. Tänkte testa lite bettlöst senare, men nu har han vila. Glömde kolla om de har någon tränsväska och kollade inte efter en kapson heller ( vill ha en men tror inte de har det jag vill ha).

Fyndade också ett rakt sprengerbett med tungfrihet fast då begagnat, är det ett sånt satinox? Tänkte testa det på min nordisdam som gärna lägger tungan över med mina andra ledade sprenger
Nä det är ett sånthär med aurigan.
sprenger-cm-rakt-bett-med-tungfrihet-16-mm-699692-sv.jpg

Red med det idag och B trivdes bra.

Selmakerskan har nu fått ta bort sitt inlägg efter att ägaren till tränsföretaget gått bananas mot henne och beskyller dem för att endast vara ute efter gratis träns.
Trots att man på bilderna ser den usla kvaliten på i alla fall just det tränset.

Jag vill ha ett par svarta ridstövlar. Jag måste troligen måttbeställa för jag har så breda vader. Vilka rekommenderar ni?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 390
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket... 6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 936
Senast: Fibusen
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 161
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 142
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka