Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ingen shopping utan en present från min dressyrtränare
Allvädersjacka från Horsewear, lätt fodrad med infälld luva, reflextyg, helt vattentät och lagom stor för att rymma varm tröja under.
Deras logga broderad på ryggen i vitt, supersnygg!
Eftersom jag rider ut så mycket och går till och från ridhus så tyckte det att jag skulle synas ordentligt.
Visa bifogad fil 167661
Den såg riktigt funktionell och trevlig ut! Vad heter modellen?![]()
Hade en -02 i många år och trivdes fint med den. Men satans tung bakluckaEftersom chevalen jag köpte i vintras var i sämre skick än jag insåg då, så är jag numera ägare till ett Boj Bravo 216 från 2005! Säljaren är den enda tidigare ägaren och det har inte åkt häst i det sen 2018. Fantastiskt bra skick!
Visa bifogad fil 167671
Den här kändes inte så tung? Öppnade och stängde ett par ggr för att känna.Hade en -02 i många år och trivdes fint med den. Men satans tung baklucka![]()
Den såg riktigt funktionell och trevlig ut! Vad heter modellen?![]()
Den här kändes inte så tung? Öppnade och stängde ett par ggr för att känna.
Beror ju lite på sadeln och hur långa kåpor och stroppar är. Mät med måttband så att du får ett hum?Lite udda fråga kanske men om hästen har 95 cm i dressyrgjord, vilken längd är rimlig att "börja med" om man ska ha en vanlig lång gjord?
95 är jättelångt! Varken min feta PRE eller stora häst på 177 har haft längre än 75cm. Så hade börjat med 145.Lite udda fråga kanske men om hästen har 95 cm i dressyrgjord, vilken längd är rimlig att "börja med" om man ska ha en vanlig lång gjord?
Då har du inte träffat hästar som faktiskt är stora på riktigt95 är jättelångt! Varken min feta PRE eller stora häst på 177 har haft längre än 75cm. Så hade börjat med 145.
Tänker också att det beror på sadel? Min dressyrsadel hade långa stroppar, har sett sadlar med betydligt kortareDå har du inte träffat hästar som faktiskt är stora på riktigt![]()
Absolut spelar stropparnas längd in men den absolut största påverkan är hästens anatomi. Stropparna på min dressyrsadel är absolut tillräckligt långa för att ha en oerhört kort gjord, men hästens anatomi kräver en längre gjord.Tänker också att det beror på sadel? Min dressyrsadel hade långa stroppar, har sett sadlar med betydligt kortare
Vad är det för häst, flodhästDå har du inte träffat hästar som faktiskt är stora på riktigt![]()
Lite udda fråga kanske men om hästen har 95 cm i dressyrgjord, vilken längd är rimlig att "börja med" om man ska ha en vanlig lång gjord?
95 är jättelångt! Varken min feta PRE eller stora häst på 177 har haft längre än 75cm. Så hade börjat med 145.