Stora shoppingtråden III

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klickade hem ridbyxor och sommartights från Fagers rea till riktigt bra priser och måste säga att jag är riktigt nöjd med kvalitet och passform! Och 50-70% av originalpriset är de definitivt värda! (samtidigt har jag köpt örter och ledtillskott till pållen för mer än det dubbla och lagat mina gamla ridbyxor med hål i. Prioriteringar...]

Jag har länge lovat min häst ett alldeles eget fint ländtäcke i ull. Det vi har nu är ett jag köpte från en fyndkorg på Globen horse show för tusen år sedan och är därmed lite felsytt och dessutom broderad med namnet på mitt gamla sto som är änglahäst sedan 10.
Skulle så gärna vilja ha det svarta från Mias med beige paspoal. Skulle passa så bra på honom!
Och efter allt kämpande nere i Uppsala förtjänar han det verkligen. Men tyvärr håller inte min plånbok med just nu…

Och jo, jag vet att han inte bryr sig ett dugg om vilket ländtäcke han har. Men jag tror ni fattar 😉

Efter 15 års trogen tjänst har jag idag monterat ett nytt grephuvud på mitt grepskaft 🤣 en pigg gick av annars har det hållt för diverse misshandel med fastfruset bajs. Köpte såklart ett nytt Aubiose så jag hoppas grep och skaft håller 15 år till nu 😁

Kunde inte låta bli att köpa en BioThane-grimma på Eurohorse. Har det matchande grimskaftet och det är så skönt att hålla i.

Sen slank det med en extra kapp-liner från Uhip eftersom de såldes för 500, en kavaj från Fager för 450 som nog blir till hundutställningar, en Kolla Masken och ett par silikonlappar från MeoLinq för att kunna fästa deras lampor på annat än tyg eller metall. Har en bit kvar av shoppinglistan till lördag, så kan bli lite mer. 😅

Bifogade filer

• 20260220_145731_CR6_5985.webp
    20260220_145731_CR6_5985.webp
    92,2 KB · Visningar: 2 163
Kunde inte låta bli att köpa en BioThane-grimma på Eurohorse. Har det matchande grimskaftet och det är så skönt att hålla i.

Sen slank det med en extra kapp-liner från Uhip eftersom de såldes för 500, en kavaj från Fager för 450 som nog blir till hundutställningar, en Kolla Masken och ett par silikonlappar från MeoLinq för att kunna fästa deras lampor på annat än tyg eller metall. Har en bit kvar av shoppinglistan till lördag, så kan bli lite mer. 😅
Har du lust att skicka ett PM med var grimman var ifrån? Hade gärna haft en sån i hagen…

Såg reklmaen på insta från märket och med namnskylten "Barka", tänkte att det måste var din😁. Jättefin! Misstänker att de är rätt dyra?

Såg reklmaen på insta från märket och med namnskylten "Barka", tänkte att det måste var din😁. Jättefin! Misstänker att de är rätt dyra?

Ja, jag var bland de första som beställde med namnskylt, visste att de skulle komma ut med en grimma så småningom och hade bestämt mig för att jag ville ha en. :) Men ja, de är rätt dyra. Hade hoppats på ett lite lägre pris, men jag tycker att den BioThane de använder känns som en bättre kvalitet än en del annan jag testat. Har t.ex ett par koppel som är alldeles för hårda och blanka, medan deras koppel och grimskaft är väldigt behagliga.

Går biothane av om hästen fastnar? Ponnyn måste ha grimma ute och jag väljer såna med läderdetaljer så de går av om han fastnar i något

Går biothane av om hästen fastnar? Ponnyn måste ha grimma ute och jag väljer såna med läderdetaljer så de går av om han fastnar i något

Nej, det är nog tveksamt, det har ganska hög brottstyrka. De ska göra en variant med läder på nackstycket så det funkar som transportgrimma sa de, men de hade inte fått till en variant de var nöjda med.

Nej, det är nog tveksamt, det har ganska hög brottstyrka. De ska göra en variant med läder på nackstycket så det funkar som transportgrimma sa de, men de hade inte fått till en variant de var nöjda med.
Tack för svar! Hoppas de får till en bra variant för det känns ju himla bra att ha ute vid regn och lera.

Tack för svar! Hoppas de får till en bra variant för det känns ju himla bra att ha ute vid regn och lera.

Ja, absolut. Jag kommer att köra på min ute som det är, men har ingen hage som är särskilt "risky" när det gäller att fastna. Har kört på vanliga grimmor i alla år, förutom vid transport. Men jag vet ju att det är väldigt delade meningar om det. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Laga trasig sadelbom
  • Tjurigt sto
  • Slutridet på ett tag
  • Hur hanterar man en annan "duktig" ryttare?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka