Stora shoppingtråden IIII

Bukefalos 30 år!

Jag fick svar av sadelmagasinet nu, fick tre länkar vilket då var:
Prestige Paris classic (googlar jag står det normal till svängd / svängd rygg??)
Ergo x2 Confidence
Lippo Allegria

Väldigt tvek på Paris, den har jag till Ärtan som är överbyggd.

20260414_101154.webp

Snål-Ove här har tagit på sig spenderarbyxorna.
Beställt nya ridstövlar. Mountain Horse sovergein. Passade på när det var 20% på horseonline.
Nytt schabrak från Le Mieux. Duvblått i lite mocka-aktigt tyg. Läst här på buke att många är nöjda med märket.
Nytt balansspö.
Nya skoridbyxorna från Zaczess.

Blev en hel del. Och ganska kostsamt. Men jag köper så sällan nya saker.

Ska nog sälja ett par Es schabrak som är för små för min sadel. Synd, för jag gillar dem annars. Men stör mig på att jorden inte går att trä genom öglorna på båda sidorna.

20% på Hööks i kväll och jag har beställt ridhandskar och ett regntäcke. Grejer jag absolut behöver men de var inte med i budgeten den här veckan, men passade på när det var rabatt

Här kommer en annan sällsynt gäst i shoppingtråden pga huvuddelen av shoppingen senare år har gått åt till byta hästtransport/ta BE-kort/uppgradera till giltigt grönt kort/lösa ridhusavgift/komma igång och träna och givetvis den tunga foder/strö/hovslagar/försäkringsbudgeten. Ja och så köpa en förvuxen ponny förra hösten ovanpå det.

Senast i raden av oglamorösa utgifter var gödning till gräset, 7500. Dock för två år eftersom gödningsspridningen görs av snäll granne som är dålig på att fakturera och helt hopplös på att svara på mitt återkommande tjat vad jag ska betala. Jag hatar att ha sådana utestående utgifter men nu äntligen är jag ikapp. I alla fall fram till nästa halmleverans då det finns risk för samma oklara svar typ "ja det har jag inte nu det får vi ta sedan"

Firade i alla fall min skuldfrihet med att åka till Hööks och köpa ridbyxor + nya handskar + Novabett och ett annat tredelat med syntet på. Dominus har varit mer ovillig att tränsa på sistone (är kollad i munnen) så jag ska experimentera lite med att byta nosgrimma och bett och se om han uppskattar det mer.

Nu har jag aldrig varit en storshoppare med stora garderober av täcken och schabrak men får erkänna att jag har lite uppdämt sug efter att få spendera lite på bara SAKER också. Begagnat funkar dock många gånger men ridbyxor och handskar kändes fräscht med nytt. :) Kände lite på en piggborste i plast men min inre Spara konstaterade att jag hittat ett par ganska oanvända i stallet så måste förbruka dem först. Det är ändå 13 spänn! Kanske räcker till en deciliter gödning. :D

1000019588.webp

Med likadana eller liknande täcken till hästarna, i olika storlek och tjocklek, är det jobbigt att ta rätt täcke. Nu har jag köpt de här märkningarna för att lösa problemet. En färg per häst, siffror som anger tjocklek och ett par utan angivelse till varje häst. Jag kommer sätta hakarna i svansremsfästet.

Visa bifogad fil 184648
Med likadana eller liknande täcken till hästarna, i olika storlek och tjocklek, är det jobbigt att ta rätt täcke. Nu har jag köpt de här märkningarna för att lösa problemet. En färg per häst, siffror som anger tjocklek och ett par utan angivelse till varje häst. Jag kommer sätta hakarna i svansremsfästet.

Så smart och kreativt 👌

Vi var på hästloppis i helgen och jag köpte en sadelhängare och ett par sporrar för 20 kr vardera.

Det blev också ett par nya tyska rykt/mankborstar för halva priset.

Kul att ha fina borstar med god kvalité för en gångs skull.

Förundrades dock över hur en del, på allvar, tror att det kan få 150 kr för slitna pannband där flera stenar saknas. PS of Sweden är välj inte så inne ännu?

Någon mer som satt reklamen för show pon med pärlor?
Tycker de är så fina 🥰
Använder easy knot nu och de funkar väldigt bra för oss.

Någon mer som satt reklamen för show pon med pärlor?
Tycker de är så fina 🥰
Använder easy knot nu och de funkar väldigt bra för oss.
Jag får inte till dem alls! Jag tror P kan ha alldeles för mycket man för dem... men jag har andra bra flättekniker som blir snyggt och hållbart, så jag har andra lösningar. Har däremot inte sett de du nämner med pärlor?

Jag får inte till dem alls! Jag tror P kan ha alldeles för mycket man för dem... men jag har andra bra flättekniker som blir snyggt och hållbart, så jag har andra lösningar. Har däremot inte sett de du nämner med pärlor?

Kan tänka mig att de funkar sämre med mycket man.
Såhär blir det på Ärtan.
PXL_20260426_104741034.webp

Håller ihop även för hoppning

Edit, showpin.com
Där finns dem.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12